Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1145
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kun blitt satt skudd på av andre (i armen, det 'vanlige' stedet), så sleit litt her om dagen når jeg skulle sette skudd selv. Har lite synlige blodårer på armen og jeg har små hender, så det er vanskelig å trekke blodsvar og samtidig holde nåla i ro for å ikke flytte på den etter eventuelt positivt svar. Er det samme hvilke blodårer jeg setter i? Feks oppå foten eller på håndflaten?

Er snakk om speed.
Anonym bruker
"Engstelig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri satt et skudd selv, men blodåre er vel blodåre. Der du har litt kjappere sirkulasjon en andre steder funger vel kanskje litt kjappere. Tar du i foten liksom så tar det kanskje litt lenger tid? Når man er på sykehuset å får drypp så er vel det da helst tett oppå hånden. Men der det blir mest synlig med et bomskudd også. Drit i hele skyting å fyll heller pumpa å fyll opp fua de.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta en varm dusj først ,det får gjerne frem årene i armene. Det hjelper også å knyte noe stramt rundt armen øverst, og stramme neven opp og igjen noen ganger for å få frem årene. Min favorittåre er når jeg snur albuen rundt så jeg ser mot håndflata mi, akuratt i albueknekken omtrent 1cm inn.
Legg hånden inn til armen og hold armen på en flate for å stabilisere. Hold sprøyta med tommel, ringefinger og langefinger og fytt forsiktig på stempelet for å sjekke blodsvar med pekefingeren. Får du blodsvar trykker du bare forsiktig inn hele veien. Av og til vil du nok merke at det gjør vondt, da skal du stoppe umiddelbart og sjekke for nytt blodsvar før du trykker igjen.

Dusj og kompress er fine metoder for å få synlige årer. Bruk helst antibac før du skyter også. Amfetamin har vasokonstriktive egenskaper, så det vil bli betraktelig vanskeligere å finne årer etter du allerede er påvirket.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et annet tips er og kjøpe pumper med de grønne stemplene, stemplene glir betydelig mye lettere enn de med svart stempel og det er mye lettere og sjekke svar med en finger og holde pumpa i ro.
Tror de med svart fåes i 2,5ml ? Og grønne er vel 2ml ? Om jeg ikke husker feil. Fåes sikkert i andre størrelser også.

Sleit skikkelig med rulleårer og brusk dannelser etter "voldtatte årer". Men har du årer på albuen / liggende langs eller ved siden av albuen? Fant etterhvert ut at de var mine mest trofaste skyteskiver. Men grønt stempel på pumpa gjør det fort mye enklere og få svar og holde i ro også.
Anonym bruker
"Bekymret Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte åren på midten av venstre albue og hvilte høyre hånd på armen mens jeg satt skuddene. Skøyt jamt i 5-6 år og brukte samme punkt hele tiden uten problemer. Litt bruskdannelse ble det så jeg rekker derfor alltid ut høyrearmen når jeg tar blodprøver.