Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3437
Har oppdaget den siste tiden at flere og flere har satt sperrer for Adblock, slik at man er nødt å skru av adblocker for å kunne bruke sidene. Eksempler på disse er TV3.no og Viooz.co
Frykter at det neste blir Youtube.

Jeg har Adblock Plus 2.6.4
Finnes det et annet program som fungerer bedre eller en annen måte å komme seg unna alle annonsene?
Sist endret av Trezpazr; 3. august 2014 kl. 08:51.
Nå vet jeg ikke om du bruker Chrome eller Firefox, siden Adblock fins for begge to..

Jeg bruker NoScript, Ghostery og Flashblock for å gjemme reklame og tull.
Dette er til Firefox.
Grunnen til at jeg har Flashblock er at det er enklere å tillate flash på en side via den enn via NoScript.

Noen sider krever å få tilgang for å vise innhold. Da gir jeg midlertidig tilgang via NoScript, men Ghostery sørger for at trackers ikke får tilgang.
PS: For raskt å gi tilgang osv. bør du slå på "add-on bar" nederst i Firefox, og plassere snarveier til de tre addonene der.
Sist endret av Grimdoc; 3. august 2014 kl. 13:13.
Kombinasjonen NoScript+AdBlock pleier å gjøre susen, da mange av sidene som hindrer AdBlock gjør det via JavaScript - så er bare å blokkere scriptet så funker det helt fint.

Problemet er jo at i dag så bruker "alle" JavaScript på nettsidene sine til ulike ting. Så man må aktivere det på utrolig mange ulike sider.
Har faktisk hatt litt problemer med dette selv. Fikk en måneds utkastelse fra en side jeg spilte sjakk på fordi jeg hadde adblock aktivert. Noe som var litt kjedelig.
Sist endret av Detectable; 3. august 2014 kl. 14:38.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Detectable: Jeg bruker dette scriptet mot slike sider. https://greasyfork.org/scripts/735-a...ck-killer-reek

Ellers er jeg også fan av BetterPrivacy og Adblock Edge til Firefox. Adblock og Adblock Plus har sviktet brukerne sine.
Sist endret av Mullah; 3. august 2014 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Har faktisk hatt litt problemer med dette selv. Fikk en måneds utkastelse fra en side jeg spilte sjakk på fordi jeg hadde adblock aktivert. Noe som var litt kjedelig.
Vis hele sitatet...
Var det chess.com? Hvis det ikke var det, så kan jeg ihvertfall anbefale chess.com
Sitat av Mullah Vis innlegg
Detectable: Jeg bruker dette scriptet mot slike sider. https://greasyfork.org/scripts/735-a...ck-killer-reek

Ellers er jeg også fan av BetterPrivacy og Adblock Edge til Firefox. Adblock og Adblock Plus har sviktet brukerne sine.
Vis hele sitatet...

Virker den på sider som feks Hardware.no? Egentlig slutte å bruke den etter at de kjørte på med maset om å skru av adblocker. Og orker ikke betale for pressemeldinger og google translate av utenlandske sider. Men hadde jo vært ok å tittet innom nå å da.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det kunne du sjekket selv ved å gjøre et tekstsøk i linken, men ja. Det funker på tek.no, akam.no, hardware.no, amobil.no, gamer.no og teknofil.no.

Om en side ikke er støttet, som Trezpazrs viooz.co, kan man be om hjelp her: https://github.com/reek/anti-adblock...i/Report-Guide
Sist endret av Mullah; 4. august 2014 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde akkurat lest en annen tråd om forsøkt ting som ikke virket på hardware så det var grunnen for at jeg spurte.
Tenkte at det ikke var noe poeng å kaste bort mer tid på noe som kanskje ikke virker.

Vel takk for svaret da skal jeg fikse browseren