Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4842
Hei, på fredag brant det i mitt nabohus og etter det skjedde kan jeg ikke drikke vannet eller dusje. Vannet smaker tydelig aske og det samme med vannet i dusjen. Jeg kom hjem nå, men de andre naboene mine sier det har vært slik alle dagene. Jeg har ingen annet sted å dusje eller hente vann, hva skal jeg da gjøre? Har jeg krav på noe etter hva som har skjedd med vannet? De aner ikke når vannet er tilbake til det normale.
Kontakt kommunen din eller forhør deg med brannvesnet om de vet noe.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Vannet smaker tydelig aske og det samme med vannet i dusjen. J
Vis hele sitatet...
står du i dusjen og drikker vann ? det går nok over i løpet av en stund ellers ring vannog avløp i komunen
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
står du i dusjen og drikker vann ? det går nok over i løpet av en stund ellers ring vannog avløp i komunen
Vis hele sitatet...
De fleste jeg kjenner ihvertfall liker å dusje i rent vann.
Ta med deg noen drikkeflasker og finn første og beste spring, du kan tom vaske deg med klut.
Sitat av Kriis Vis innlegg
De fleste jeg kjenner ihvertfall liker å dusje i rent vann.
Vis hele sitatet...
As vannet smaker aske betyr ikke at det er veldig skittent og farlig. Det burde gå fint å dusje/vaske seg i slikt vann. Er vel ikke snakk om vann som er brunt her. Når det skjer ting som at nabohuset brenner ned må man kunne være litt fleksibel der. Det er rett og slett ikke farlig - og man får bare være litt ekstra forsiktig med å ikke svelge noe vann mens man dusjer.

Angående drikkevann kan du i første omgang kjøpe sånne store 10liters bøtter med vann på butikken. Har sett de på både europris og rema, disse er ikke veldig dyre - og vil kunne gi deg drikkevann de neste dagene i hvertfall mens du venter på at kommunen får fikset problemet. (ta gjerne kontakt med vann og avløp og si ifra om problemet)
Sist endret av etse; 24. februar 2014 kl. 10:32.
TS: Hvordan type bolig er det du bor i?
Er det synlig miss farvet vann etter brannen?
Har du snakket med noen naboer om de også merker lukt på vannet?
Hvis dette er en forsikringssak, så skal du ikke se bort fra at forsikringsselskapet til huseieren av det nedbrente huset betaler flaskevann/tilkjørt vann for deg.
Prøvd å la vannet renne?
Sitat av Automatiker Vis innlegg
Hvis dette er en forsikringssak, så skal du ikke se bort fra at forsikringsselskapet til huseieren av det nedbrente huset betaler flaskevann/tilkjørt vann for deg.
Vis hele sitatet...

Feil

Skadene fra nabohuset dekkes ikke av forsikringen til den andre part såfremt det ikke kommer frem at brann skyldes grovt uaktsomhet.
Vannet lukter også veldig aske og dritt. Det hjelper ingenting om jeg lar vannet renne :/
Er dette så farlig da? Naboen din har akkurat mistet hjemmet sist og mest sansynlig alt av fotoalbum, ting og minner fra livet, og du vil ha penger fordi vannet smaker aske i noen dager?
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Vannet lukter også veldig aske og dritt. Det hjelper ingenting om jeg lar vannet renne :/
Vis hele sitatet...
Istedet for å syte og klage her, kan du heller ikke skaffe deg en ren beholder på apoteket. og så ta en vannprøve, og levere denne hos kommunen?
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er dette så farlig da? Naboen din har akkurat mistet hjemmet sist og mest sansynlig alt av fotoalbum, ting og minner fra livet, og du vil ha penger fordi vannet smaker aske i noen dager?
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har bodd i huset på 2 år og det er bare søppel der inne.

Det går heller ikke ann å la vannet renne, da stinker det aske i hele rommet!
Ja da blir det en annen sak ja. Eneste jeg kommer på er nesten bare å ta kontakt med vann og avløpsetaten. Er det noen som har peiling på når noe slikt kommer til å gi seg er det nok dem.
Kontakt ditt eget forsikringsselskap så hjelper de deg videre.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Kontakt ditt eget forsikringsselskap så hjelper de deg videre.
Vis hele sitatet...
Og hvordan tror du de kan gjøre noe med smaken på vannet?
Altså det som er saken er jo den at det må være brudd i vannsystemet en plass, og vet ett brudd burde det bli farvet vann. Om naboene dine også merker lukt og/eller missfarve så ligger feilen i det kommunale vann nettet. Antagelig ett sted under eller rundt huset som har brent har røret ekspandert og en kuppling har slått lekk.

Ta direkte kontakt med kommunen eller forsikrings selskapet ditt som igjen tar kontakt med kommunen, dette er en feil som de må bli informert om og reparere asap.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Og hvordan tror du de kan gjøre noe med smaken på vannet?
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at de blir å gjøre noe med vannet.
Her er det snakk om vann som ikke kan drikkes, kanskje ikke farlig med aske i vannet men smaken er ikke god.
Her kan han ta kontakt med sitt forsikringsselskap som kan ordne slik at han får levert drikkbart vann på flaske inntil dette er ordnet opp i.
Dette er en "skade" som har skjedd i forbindelse med brann hos naboen, og dekkes av forsikring.
De ordner alt det praktiske og kontakter naboen sitt selskap.

Forøvrig har jeg enda ikke sett en positiv eller informative svar fra deg på freak. Grinebiter?
Sist endret av Dasset; 24. februar 2014 kl. 16:48.
Har dere i det hele tatt snakket med kommunen? Det ville vel vært det mest opplagte å gjøre i en slik situasjon.
Kok vannet? (som du skal drikke)
Enig med en annen lengre opp. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt så får du hjelp.