Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1306
Lurer på hva politiet vil gjøre i følgende situasjoner

1) Hvis både sjåfør og passasjer har toka i bilen og det lukter, så blir de stoppa, begge nekter for livet, sjåfør blir vel tatt med til legevakta for å ta blodprøve, men hva skjer med passasjeren ? Antar at han ser tydelig påvirka men han nekter for røykings og sier han har drikki

Kan politiet ransake en av de 2 ?

Vil passasjeren få noe hvis sjåføren innrømmer at begge har røyka ?

2) Kun passasjeren er fjern, ikke røyka i bilen og politiet legger merke til at passasjeren er fjern, han sier han har kun drikki, kan han bli ransaket, eventuelt hva kan skje med han om de ikke finner noe og han nekter for livet ? :P
Sist endret av ches32; 7. februar 2014 kl. 02:38.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ja, det kan de. Skjellig grunn til mistanke er krev for å ransake, og de vil derfor kunne ransake begge dere. Passasjer vil også bli testet på lik linje som sjåfør i dette tilfelle.
Trådstarter
17 0
Ok, men hvorfor skulle de teste passasjer ? han har jo da ikke kjørt bil :P og hva slags konsekvenser kan passasjer få hvis blodprøven blir positiv?

Hva skjer om passasjer nekter å ta noe tester ? :P
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Ja, det kan de. Skjellig grunn til mistanke er krev for å ransake, og de vil derfor kunne ransake begge dere. Passasjer vil også bli testet på lik linje som sjåfør i dette tilfelle.
Vis hele sitatet...

Skjellig grunn til mistanke... de gjør som de vil.
Sitat av ches32 Vis innlegg
Ok, men hvorfor skulle de teste passasjer ? han har jo da ikke kjørt bil :P og hva slags konsekvenser kan passasjer få hvis blodprøven blir positiv?

Hva skjer om passasjer nekter å ta noe tester ? :P
Vis hele sitatet...

Det er da like ulovlig å ha brukt narkotika, om man kjører eller ikke.
Mest logisk at passasjeren vil få et forelegg om prøven viser seg positiv, eller om han ikke får det da han ikke blir tatt med stoff fysisk, er jeg dog usikker på...
Sist endret av wayblood; 7. februar 2014 kl. 07:11.
Har selv blitt arrestert som passasjer i bil da både jeg og han som kjørte var påvirket. Han måtte ta blodprøve, mens jeg ble satt på glattcella. Nektet for at noen av oss hadde røyket, men innrømmet senere at jeg hadde brukt cannabis tidligere den uken(Siden jeg uannset måtte pisse).

Noen som vet om begge i bilen kan miste førekortet når man blir stoppet påvirket? Vet man kan miste førekortet for å sitte på noen som fyllekjører så.