Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6994
Jeg har blåst liv i min gamle wow-konto fra 07. Har ingen characters i nærheten av level 90 og kan veldig lite om spillet. Tenker derfor å begynne helt fra scratch. Noen anbefalinger til servere som kan være lurt å begynne på for meg? Har tidligere spilt en god del Age og Conan, men sluttet da populasjonen på Fury ble altfor lav.
Mitt eneste tips: hvis du vil spille PVP, ikke kast bort tiden din...
Litt informasjon:

Du går rundt på en øy, level 90. Der finner du kister. I kistene ligger det epics. Masse epics. Tar deg 4-5 timer og få full epic. Etter det gjør du LFR. Så venter du i en uke. Repeat.
Sitat av stianue Vis innlegg
Litt informasjon:

Du går rundt på en øy, level 90. Der finner du kister. I kistene ligger det epics. Masse epics. Tar deg 4-5 timer og få full epic. Etter det gjør du LFR. Så venter du i en uke. Repeat.
Vis hele sitatet...
4-5 timer for aa faa fullt epic gear? Hva i all verden har skjedd med WoW?!
Handler ikke at gear er lilla. Men at det har høyt ilvl helst 540+ gear på øyen er bare 496. (det kan oppgraderes til 535 med low droprate items)
Sist endret av Alden; 30. november 2013 kl. 07:38.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Gearet du får på øya holder så vidt til å starte med LFR, så at det er lilla betyr ikke at det er bra

Tok selv opp WOW for to mnds tid siden, har fullt epic nå, men ikke bra nok til skikkelige raids.
(jeg er mer casual spiller og løper bare rundt og koser meg og får rep til mounts jeg liker osv, no hardcore here )

Hadde jeg spillt raids og heroic scenario hele den perioden jeg har spilt ville jeg hatt meget bra gear nå, men som sagt, jeg er casual
Jeg ville faktisk foreslå Argent Dawn RP server om du vil tjene deg letter penger. plukk opp taloring og lag shirts, RP gear seller for mye, mye mer en andre servere, transmog har blitt en stor ting. selv har jeg ern 43 priest med over 8k gold bare av greens og taloring.
Hvis du spiller horde kan du PMe meg for battletag :P
- Ellers handler det ikke lenger om å få epics, det handler om itemlevel.
Det handler om att etter MoP så ble spillet ubrukelig.

Vent til expansion i 1 / 2 kvartal 2014 så begynner du på Level 90 uansett.
We got machetes!
Det er jo ikke ubrukelig, om du vil ha en utfordring kjør Soo Heroics. Det er siste patch før neste exp.
PM for battletag ( Horde ) Spiller på Draenor.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Tok det selv opp igjen for noen måneder siden og det er grusomt lett nå, levla på noen få dager, tok et par måneder for å få legendary, som i denne expansion er en cape for alle, har til nå bare lekt på AH, tjent 200k, og raidet casual, pug i /2 har fått meg gearet opp til 557 itemlevel. Så dette er nok den enkleste tiden å komme seg inn i wow igjen, og da være forberedt på neste expansion, som forøvrig ser veldig lovende ut.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
4-5 timer for aa faa fullt epic gear? Hva i all verden har skjedd med WoW?!
Vis hele sitatet...
Det tar ikke I nearheten av 4timer,(2timer max) men du faar ikke vaapen. Link til side for chest farm
Sist endret av Iluwu; 30. november 2013 kl. 15:39.
Trenger ikke bruke flere timer på å plukke opp kistene på Timeless Isle en gang.
Det første du gjør er å laste ned TomTom fra Curse (Du trenger ikke curse klienten for å bruke addons)

Så lager du 3 makroer via /macro i wow.

Macro 1:

Kode

/way 22.20 49.30
/way 22.24 68.08
/way 22.42 35.35
/way 24.62 38.63 (on a stump)
/way 24.75 53.01
/way 25.66 45.84
/way 25.52 27.21
/way 26.01 61.45 (on a stump)
/way 26.85 68.75
/way 27.36 39.09
/way 29.68 31.74
/way 30.60 36.55 (on a stump)
Macro 2:

Kode

/way 31.00 76.33
/way 34.85 84.22
/way 35.36 76.42
/way 36.70 34.03
/way 38.73 71.59
/way 39.79 79.53
/way 43.56 84.04
/way 44.13 65.46 (on a stump)
/way 46.76 46.78
/way 46.95 53.69
/way 49.71 65.72
/way 51.15 45.72
/way 52.75 62.86
/way 53.09 70.77
Macro 3:

Kode

/way 55.52 44.34
/way 58.01 50.70
/way 59.91 31.32
/way 60.17 66.03
/way 61.64 88.49
/way 63.81 59.15
/way 64.91 75.59
/way 65.63 47.83
Når dette er gjort følger du rett og slett den lille grønne pilen.

Kilde: wowhead.com
Wow var ett bra mmo i starten, men nå må du slutte med en gang så de ikke får mer penger fra deg...
Ikke for å stjele tråden, men har dere noen tips til en ugearet lvl 90dk?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men har dere noen tips til en ugearet lvl 90dk?
Vis hele sitatet...
Samme som er sagt tidligere i posten. Dra til Timeless Isle og gear opp til lfr.
Sitat av u94 Vis innlegg
Wow var ett bra mmo i starten, men nå må du slutte med en gang så de ikke får mer penger fra deg...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe imot spillet, jeg synes det er kjempeartig. Skal jeg slutte å spille uansett?

Timeless Isle, LFRs og Flex-raids.. Spesielt Flex-raids er morsomt og rimelig enkelt å "pug'e"
Sist endret av Hobby; 2. desember 2013 kl. 13:47.
jeg har litt for mye fritid frem til jul, så jeg tenkte jeg skulle begi meg ut på WoW selv, har noen chars, men ingen i 90, tror nærmeste er 85, men levler gjerne på nytt Noen som kunne tenke seg å spille sammen? Holder fortsatt på å laste ned og husker ikke hvilken server jeg er på eller hva char'ene mine heter, men send meg en pm hvis du vil, så skal jeg komme med info så fort jeg har lasta ned hele universet (tilsynelatende)
Last heller ned RIFT
Herre, spillte WOW fra 07 til rundt 09 engang. Spør du meg så var beste tiden Pre-TBC. Sist jeg så på en kompis spille "dagens" wow såg bare alt latterlig ut, piler og merker som viser nøyaktig hvor man skal gå for å fullføre quests osv. Men folk er vell forskjellige.
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Last heller ned RIFT
Vis hele sitatet...
Skal ikke gjøre dette til en fanboy kamp, men jeg gjorde det og har ikke en gang giddet å laste ferdig WoW. Nådd lvl 16 og det virker dritkult og ganske variert, selv nå
Til dere som klager over hvordan WOW er idag. Finn en privatserver med 60 eller 70 finn den tiden dere likte best å spill der, ikke vits å klage over de som ikke liker å bruker 3timer for å finne 40folk forså at 10 av dem leaver innen 1time.
Tenk all sutringa om WoW ikke hadde endret seg på 9 år :P
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Til dere som klager over hvordan WOW er idag. Finn en privatserver med 60 eller 70 finn den tiden dere likte best å spill der, ikke vits å klage over de som ikke liker å bruker 3timer for å finne 40folk forså at 10 av dem leaver innen 1time.
Vis hele sitatet...
enig. savner virkelig ikke de tider der alle måtte for egen maskin komme seg til dugenons. eller vente endeløst på å komme i raids.
WoW er blitt ett skall av hva det en gang var.

Før ble man kjent med folk og kunne raide i flere timer før man endelig klarte første bossen i molten core.
Nå er det tank'n spank, man kan heale bare ved å knalle pannen i tastaturet å dps er blitt en vits.
Når ting blir for lett synes jeg det blir kjedelig.
Sitat av svaart Vis innlegg
WoW er blitt ett skall av hva det en gang var.

Før ble man kjent med folk og kunne raide i flere timer før man endelig klarte første bossen i molten core.
Nå er det tank'n spank, man kan heale bare ved å knalle pannen i tastaturet å dps er blitt en vits.
Når ting blir for lett synes jeg det blir kjedelig.
Vis hele sitatet...

Jeg raidet i vanilla/TBC og litt i LK. Har begynt på igjen nå, og vil ikke påstå at det er blitt så veldig mye enklere med mindre du kun gjør LFR eller Flex. Har 6bosser på 25M heroic, og det er vel ikke akkurat faceroll. Er healer selv, og har vel mer enn nok å gjøre i raids.
Sitat av svaart Vis innlegg
Før ble man kjent med folk og kunne raide i flere timer før man endelig klarte første bossen i molten core.
Nå er det tank'n spank, man kan heale bare ved å knalle pannen i tastaturet å dps er blitt en vits.
Når ting blir for lett synes jeg det blir kjedelig.
Vis hele sitatet...
De føreste fire bossene i MC var veldig lette, selv med et raid i fullt blått gear. De du spilte med må ha vært veldig dårlige for å klare å kjedewipe på førstebossen.
Når tok du dem?

Dette var før man fant guider til alt mulig i WoW samt tactics på internett.
Her var det å prøve å feile/prøve igjen.
Slik jeg husker var blått gear en gode mange ikke hadde. De fleste hadde som oftest en eller flere grønne items på denne tiden.
Jeg spilte også mest wow i 05-07, likte ikke noen av expansionene!
Fant en Vanilla server som er helt topp, er i en raiding guild og vi stresser ikke med å få tak i 20-40 stk til å raide zg/aq/mc etc.. Er jo 4k+ spillere online på serveren, så folk kjemper om plasser! Og ikke for å nevne at PVP'en er mye gøyere i vanilla!
Sorry for OT
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av haakz Vis innlegg
Jeg spilte også mest wow i 05-07, likte ikke noen av expansionene!
Fant en Vanilla server som er helt topp, er i en raiding guild og vi stresser ikke med å få tak i 20-40 stk til å raide zg/aq/mc etc.. Er jo 4k+ spillere online på serveren, så folk kjemper om plasser! Og ikke for å nevne at PVP'en er mye gøyere i vanilla!
Sorry for OT
Vis hele sitatet...
Hvilken server er det? Er veldig intressert i å få prøvd ut Vanilla!
Sitat av Aquavitt Vis innlegg
Hvilken server er det? Er veldig intressert i å få prøvd ut Vanilla!
Vis hele sitatet...
Mulig det er wow-one men det er jeg ikke sikker paa.
Tipper TS kommer til å klare seg fint siden han kommer fra AoC.

Spilte wow selv fra 05-09. MC BWL AQ og worldbossene var utrolig morro. Naxx var nesten for vanskelig tho, 4 bosser gikk greit så var det ren frustrasjon.
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Last heller ned RIFT
Vis hele sitatet...
For et nyttig innlegg. Takk.