Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 19057
Fikk tak i en boks med 100stk Metamina 5mg, er det dette som kalles for ren legeamfetamin?
Har aldri prøvd noe pluss før, kun Ritalin (De hurtigvirkende)
Måtte ha ca. 70-100mg hurtigvirkende for at jeg fikk funk.

Hvor ca. stor dose trenger jeg på metamina for å få funk?

Funker de best å snorte, svelge eller putte oppi rompa?
Sist endret av Skyfx; 7. november 2013 kl. 12:42.
Det er det ja, dexamfetamin gjøres vel om til amfetamin ellerno sånt i kroppen.

Hvor stor dose du trenger avgjøres vel av vekten din.
Det er ett legemiddel og fungerer best og lengst når det tas oralt.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det er det ja, dexamfetamin gjøres vel om til amfetamin ellerno sånt i kroppen.

Hvor stor dose du trenger avgjøres vel av vekten din.
Det er ett legemiddel og fungerer best og lengst når det tas oralt.
Vis hele sitatet...
Jeg tok 5x 5mg, altså 25mg, jeg ble ikke akkurat hyper, men mere rolig og veldig pratsom på Facebook, så sitter jeg å prater til en homofil om størrelsen på penisen min.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Så sitter jeg å prater til en homofil om størrelsen på penisen min.
Vis hele sitatet...
Ble han imponert?

OT:

Veldig vanskelig å svare på dosering av stimulanter. Det kommer ann på kroppsvekt, personlighet og personlighetsforstyrrelser (ADD, ADHD, etc), og toleranse.

Jeg ville nok ha prøvd meg fram. Begynne i små doser og bygge opp rusen til man føler seg komfortabel.

Noen kan pakke i seg flere gram pepper i løpet av et døgn, mens andre klarer seg med en liten liner eller to i løpet av en natt, så det er veldig inviduelt.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg tok 5x 5mg, altså 25mg, jeg ble ikke akkurat hyper, men mere rolig og veldig pratsom på Facebook, så sitter jeg å prater til en homofil om størrelsen på penisen min.
Vis hele sitatet...
Og dette er effekten du er ute etter, du skal liksom ikke bli "speeda". Dette er riktignok dersom du skal bruke den til medisinske formål.

5x5mg i løpet av en dag er vel typ en "vanlig" dose, selvom dosering varierer veldig i følge de andre svarene her. Jeg vet i hvert fall om folk som bruker 5x5 daglig.

Edit: Den penis-biten der er antageligvis en sjelden bivirkning du har fått.
Sist endret av enanthate; 7. november 2013 kl. 17:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Låner tråden litt, har også en boks Metamina/dexamfetamin.

Har kun tidligere svelgt disse, men lurer på om det er bedre funk å snorte de? Det er jo trossalt såsi amfetamin, så må nesten bare spørre. Våkna 03:00 og har planer om å endre døgnrytmen min og få gjort unna en del arbeid med deadline i dag.

Låner tråden litt, har også en boks Metamina/dexamfetamin.

Har kun tidligere svelgt disse, men lurer på om det er bedre funk å snorte de? Det er jo trossalt såsi amfetamin, så må nesten bare spørre. Våkna 03:00 og har planer om å endre døgnrytmen min og få gjort unna en del arbeid med deadline i dag.
▼ ... over et år senere ... ▼
Her er det som skulle stått på felleskatalogen til de som ikke finner det: Alt sammen! Link finner du nederst!


Deksamfetamin/amfetamin: Absorberes raskt ved peroral tilførsel. Metaboliseres i stor grad i leveren ved deaminering og hydroksylering. Utskilles via nyrene. Ved urin-pH lavere enn 6,6 er 70 % umetabolisert. Ved urin-pH høyere enn 6,6 er 20–40 % umetabolisert. Fordi utskillelsen i urin er avhengig av pH i urinen, varierer halveringstiden fra 7 til 30 timer.


Dosering og administrasjon

Stor variasjon i doseringsbehov. Individuelt kan det variere om dekstroformen oppleves som mer potent og bedre enn racemisk amfetamin. Deksamfetamin har etter hvert fått størst anvendelse i Norge. Det startes med lav dose og trappes gradvis opp over 3–4 uker. Siste dose bør ikke tas senere enn kl. 17 ved økte søvnvansker. Virkningstiden er vanligvis 6–8 timer.

Deksamfetamin: Barn: Vanlig startdose 2,5 mg en gang daglig (morgen). Dagsdosen økes etter få dager til 2,5 mg to ganger daglig (morgen og etter "skoletid"). Deretter økes dosen gradvis med 2,5-5 mg hver uke inntil optimal dosering er nådd. Vanlig vedlikeholdsdose: 10–20 mg/døgn. Døgndosen fordeles på 2 doser. Bør ikke overskride 30 mg/døgn.

Deksamfetamin: Voksne: Opptrapping etter samme regler som for barn for å unngå bivirkninger. Vedlikeholdsdose vanligvis 20–40 mg/døgn.

Racemisk amfetamin: Barn: 0,25 mg/kg kroppsvekt/døgn. Vanlig vedlikeholdsdose 10-20 mg/døgn. Bør ikke overskride 20 mg.
Voksne: Vedlikeholdsdose vanligvis 30–45 mg/døgn.

Hvis man går over fra racemisk amfetamin til dekstroamfetamin, anbefales det å halvere dosen initialt og deretter titrere opp til optimal dose. I USA er en blanding av høyre- og venstredreiende amfetamin i bruk, og flere undersøkelser viser at også den racemiske blandingen kan ha effekt på høyde med de rent høyredreiende legemidlene.

På godkjenningssfritak finnes nå også i Norge et depotpreparat av deksamfetamin med virkningstid opp mot 8–12 timer. Et prodrug, lisdeksamfetamin, også med dosering en gang daglig, har fått markedsføringstillatelse og forventes lansert i løpet av 2013 (Elvanse, Vyvanse).

Overdosering
Se G12 Amfetamin

Deksamfetamin
Søknad Legemiddelverket via apotek, se

Rp. A Δ

Utleveringsbestemmelse: Kun etter resept fra lege med spesiell tillatelse til å forskrive sentralstimulerende midler ifølge gjeldende regler fra relevant myndighet.
Dexamfetamine campus

«Auden McKenzie»

tabletter 5 mg. 28 stk.

Dexedrine

«UCB»

tabletter 5 mg. 28 stk.

Dexedrine Spansule

«Amedra»

depotkapsler 10 mg. 90 stk.

depotkapsler 15 mg. 90 stk.

Metamina

«Recip»

tabletter 5 mg. 100 stk.

Amfetamin, racemisk
Rp. A Δ Informasjon om refusjon på blå resept: N06BA01

Utleveringsbestemmelse: Kun etter resept fra lege med spesiell tillatelse til å forskrive sentralstimulerende midler ifølge gjeldende regler fra relevant myndighet.
Racemisk amfetamin NAF

«Apotek»

tabletter 5 mg. 100 stk. (enpac).


Url til tilsvarende felleskatalogen om dexamfetamin:

http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/59153
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg tok 5x 5mg, altså 25mg, jeg ble ikke akkurat hyper, men mere rolig og veldig pratsom på Facebook, så sitter jeg å prater til en homofil om størrelsen på penisen min.
Vis hele sitatet...
Hvis du er straight og du snakker med en homofil om penisen din, så kan vi godt si at det funker dom amfetamin Snakker av erfaring, både dårlig og god. Men kuk på pepper er jævlig godt