Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4576
Hei! Jeg har fått æren av å være DJ til en kar som fyller 50 år, og som jeg egentlig ikke kjenner særlig godt, og har inntrykk av at han egentlig ikke er så opptatt av musikk. Jeg vet veldig lite med andre ord. Jeg har aldri spillt i en slik annledning tidligere, og jeg pleier egentlig spille hip hop og elektronika. Det blir nok ikke så mye av det denne kvelden da karen er en litt småstusselig, kjempesnill og ydmyk type. Altså ikke den mest ville partytypen

Men jeg vil selvfølgelig ha mye bra musikk som alle setter pris på, som lager godt humør og setter sommer-stemningen. Noe å danse til , noe å prate til, og ja, en haug klassikere.

Så kom gjerne med forslag, tips og erfaringer! Har noen spillt i 50-års dag før? Noen låter jeg absolutt MÅ ha med på lista? Fyr løs!
Et par av de større, norske artistene som CC Cowboys og Postgirobygget er jo alltid slagere.
Kjør på med allsanglåter av typen trønderrock og hits alle har hørt. Bland dette med dagens hits. Dette funka i alle fall fjell i de bursdager/bryllup jeg har spilt i. Norsk musikk funker ofte, men gjerne spill litt klassisk rock (Deep Purple, LedZep, osv) da dette gjerne var musikk han hørte på da han var ung, men kanskje ikke husker hvor godt han likte det, siden du sa han ikke var så opptatt av musikk.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Trønderrock er et veldig bra forslag, iogmed at dette er et lite sted nær Trondheim. Kan du komme med noen mer spesifikke artister og låter innenfor denne obskure og undergrunns-sjangeren "Trønderrock" ?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
DDE og lignende kan vel ta av ganske greit når 50åringene begynner å bli brisne og kommer i allsang-humør.
Åge Aleksandersen, DDE og Prudence er sikre vinnere ved slike omstendigheter. Sørg for å ha en god blanding av gammelt og nytt med deg, og se an stemningen underveis! Kjekt om du vet ca. musikksmaken til jubilanten, og følg med underveis hva folk liker og kjør på med mer av lignende!
Chikara's Avatar
Trådstarter
Merker at usikkerheten min stiger frem idet jeg entrer et mørkt hull av et område når det angår musikk. Jeg innser hvor fryktelig dårlig jeg er på norske band og allsang-slagere. Forhåpentligvis får jeg med meg nok på harddisken til at jeg kan ta litt requests her og der.

Festen vil være i et partytelt, og det er ikke noe internett der, så det er viktig å være forberedt!

Takker for svar sålangt
Her er en finfin spilleliste med trøndermusikk. Selvsagt uten Chand.
Last ned haugevis med sånne "Greatest hits - 80's" "Greatest hits - country" etc...Garantert at noen av de spør etter en låt som har vært relativt populær. De liker som oftest å mimre litt tilbake da de var unge.

Da er du ihvertfall litt forberedt hvis du laster ned mange mange sånne, for de er jo egentlig "ferdige" spillelister.
Sist endret av OberstApfel; 29. juli 2013 kl. 00:41.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Da har jeg bestemt meg for å bruke hele dagen på å rydde hele leiligheten. På winamp har jeg en spilleliste med det beste av Kim Larsen, DDE, Prudence og Åge Aleksandersen. Høyt volum og shuffle. Tanken streifer meg at jeg burde gjøre dette oftere.

Takker for alle svar.
Noen andre artister jeg MÅ hive på lista mi, folkens?
Hint: Jeg gjetter utifra personligheten at karen
er nok mer en beatles-type enn en Stones-type. For å si det slik.

Duckyuck: Desverre har jeg ikke spotify-bruker.

Oberstapfel: Jeg sjekker slike ting også, men det er ofte veldig generelt og i alle type sjangrer. Jeg øsker mest spesifikke låt-forslag, da jeg ikke har så god tid til å sette meg inn i hver enkelt artist! Men jeg undersøker alle tips
Sist endret av Chikara; 29. juli 2013 kl. 15:42.
Det er jo helt gratis å skaffe seg bruker. Trenger ikke premium for å sjekke en spilleliste. Der er det mye gull skal jeg si deg, og mer spesifikke enkeltlåter er vanskelig å få til
Sleng ned litt nyere vg lista og p4 musikk også, har personlig erfart at den eldre garde gjerne vill høre på litt """"hipp"""" musikk også etter ett par drinker.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Duckyuck: Haha , her var det jo nesten bare Åge Aleksandersen, DDE , Terje Tysland og Tre Små Kinesere!
Men alle råd er bra råd, jeg skal ha med meg disse.

danseku: Veldig bra tips egentlig... Selv om jeg gusser på tanken av å spille majoriteten av de låtene som er på vg lista om dagen. Sånn er det vel om man skal være "proffesjonell party DJ" . . . .
Alan Jackson er jo relativt populært når det kommer til den "eldre" garde.
Ein god ide er å be dei som er invitert å komme med sangønske før festen.
ACDC, Whitesnake, Creedence Clearwater Revival, Bruce Springsteen, De Lillos, Queen, Vinskvetten, Scorpions, Nirvana, The Police, Roxette, Aha, Abba, Bob Dylan og The Who.
Sjekk opp i topp lister på Radioen for 20-40 år siden og dra ut noen klassikere.
Lykke til
Sitat av Chikara Vis innlegg
Duckyuck: Haha , her var det jo nesten bare Åge Aleksandersen, DDE , Terje Tysland og Tre Små Kinesere!
Men alle råd er bra råd, jeg skal ha med meg disse.

danseku: Veldig bra tips egentlig... Selv om jeg gusser på tanken av å spille majoriteten av de låtene som er på vg lista om dagen. Sånn er det vel om man skal være "proffesjonell party DJ" . . . .
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, det er jo en trønderrock-liste! Da må de fire store med. Ikke Ibsen og de tullingene, men Aleksandersen, Tysland, Brøndbo og Rotmo!