Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1741
Hei, jeg har ett par spørsmål angående hovefestivalen 2013! Jeg er klar over at hovefestivalen har eget forum, men det virker veldig dødt, så da spør jeg heller her!

Er en kompisgjeng på 9 personer som har planlagt å dra. Vi er 17 og 18 år og ingen av oss har verken vært på Hove eller noen annen festval før.

Vi lurer på hvilken camp vi skal ligge på, vi vurderer strandcampen-pakken for 2 og 2, der vi kommer til ferdigoppsatte telt, ettersom ingen av oss har telt. http://www.billettservice.no/event/387199.

Det vi lurer på er om noen har noe erfaring med Strandcampen, eller festivalcampen. Vi har egentlig litt lyst å ligge på festivalcampen, leie partyteltplass og lage det skikkelig kos! Kan noen fortelle litt om erfaringer med Strandcamp og festivalcampen? Om eventuelt vi skal på festivalcampen, hvilken camp? Har hørt noe godt om smørøyet.

Noen som vet hvor vi kan skaffe billig telt og partytelt, som vi eventuelt bare kan kaste etterpå, og hvor dyrt blir det ca?

Ettersom noen av oss er 17, kommer det til å bli noe problem ang alkohol?

Er de veldig strenge på weed? Har hørt de har narkohunder som går rundt på campen. Ser de gjennom bagasjen på vei inn? (om vi har weed på oss)

Hvor tidlig er det lurt å møte opp? er festivalvorset verdt å få med seg?

Hvor mye lommepenger bør vi ha, ca?

Blir billettene utsolgt? Når bør vi senest bestille?

Om noen har noen andre pro-tips eller gode/vonde erfaringer, del i vei!
Sist endret av Solong67; 6. mai 2013 kl. 20:12.
Dropp strandcampen! Har ikke prøvd, men det er dyrt og ligger langt unna alt! Da kan man nesten like gjerne leie hytte/hus i nærheten og få full komfort. Men det er ikke komfort festivalcamp handler om, så drit i det! Er definitivt morsromst å bo på selve festivalcampen.

Smørøyet og omegn (Nord-Vest for fotballbanen) anbefales heller ikke. Her pleier det være mye gjørme om det regner og mye støv om det er sol! Mitt hete tips er oppe blant furutrærne helt i Øst. Her blir det aldri gjørme (trærne suger vannet) og delvis skygge (dere kommer til å sette pris på det når sola står høyt på himmelen 06:00). Har campet her tre år og aldri angret.

Billig telt og partytelt fås bla på europris (ikke vent med å kjøpe, kan bli utsolgt mot sommeren).

De truer med å klippe båndet på mindreårige som drikker. Men har til gode å se dette skje. Dere har lov å bære inn drikke (ingen glassflasker).

De er sivilpoliti og politihunder på campen! Ikke tull.

Festivalvorset er definitift verdt å få med seg! Dessuten bør dere komme ca når campen åpner for å få bra campplass til 9 stk.

Noen andre tips:
Bruk strendene, de er begge nydelige sørlandsidyller! Den i Vest egner seg best klart for bading.
Dra på konserter! Får du ikke med noen kompiser, dra alene!
Dra på Flekken (liten scene med rave i skogen)!
Haik til butikken, kjøp billig mat og øl (null stress).
Støvler, ørepropper, liggeunderlag.

Gled dere og ha en fantastisk festival!
Har gode erfaringer med Camp Sør, ligger i litt helling en del av den hvertfall, og med litt trær rundt så blir det ikke så sabla med saule. Hvertfall ikke på 'vår' spot. De fleste plassene blir no svineri etter en dag med regn, så er veldig lurt å ha det i tankene når det kommer til plasseringa deres.
Ellers har fustercluck mye fornuftig å si.
Sist endret av Lyra; 6. mai 2013 kl. 20:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
51 6
Har ett spørsmål til. Sjenkebånd, det er slik at noen av oss er under 18, er det da avstengte områder bare for de med sjenkebånd? Da tenker jeg ikke bare på små barer, men inne i festivalområdet. Er det verdt å prøve å anskaffe seg ett slikt armbånd?

Det er også ett par kompiser som fortsatt ikke får fingern ut av ræva, og har fortsatt ikke bestilt billett, haster det veldig nå?


Hvem skal campe hvor? Vi er to som skal, og det hadde vært kult å henge med flere.
Sitat av Solong67 Vis innlegg
Har ett spørsmål til. Sjenkebånd, det er slik at noen av oss er under 18, er det da avstengte områder bare for de med sjenkebånd? Da tenker jeg ikke bare på små barer, men inne i festivalområdet. Er det verdt å prøve å anskaffe seg ett slikt armbånd?

Det er også ett par kompiser som fortsatt ikke får fingern ut av ræva, og har fortsatt ikke bestilt billett, haster det veldig nå?
Vis hele sitatet...
Neh, ingen egne områder for sjenkebånd, de bare brukes som legetimasjon når man skal kjøpe alkohol i barene der inne.

Angående å ta med weed inn dit, så ville jeg droppa det. Alle årene hvor jeg har vært der har jeg møtt på politihunder mer eller mindre hver eneste dag, så tror sjansen er nokså stor for å bli tatt. Og ja, de er veldig strenge på det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Neh, ingen egne områder for sjenkebånd, de bare brukes som legetimasjon når man skal kjøpe alkohol i barene der inne.

Angående å ta med weed inn dit, så ville jeg droppa det. Alle årene hvor jeg har vært der har jeg møtt på politihunder mer eller mindre hver eneste dag, så tror sjansen er nokså stor for å bli tatt. Og ja, de er veldig strenge på det.
Vis hele sitatet...
Må si at jeg har en litt annen erfaring med dette når det gjelder politihunder. Møtte faktisk bare på en politihundepatrulje i sivil, og så/hørte ikke om noen som ble tatt, men risken er der. Beste ville nok vært å grave det ned og røyke i skogen utenfor campen
Har selv vært på Hovefestivalen 4 år på rad, det er en herlig opplevelse, og også en grei festival å være "festivaljomfru" på. Dere bør definitivt campe på festivalcampen, det er der all morroa skjer, og der dere vil henge mesteparten av tiden uansett, prøv å kom dere dit tidlig og skaff dere en god plass, unngå groper i tilfelle været blir ille (flere bekjente som har våknet en morgen med teltet fullt av vann.

Det er ikke noe avgrenset område for de med sjenkebånd, og det er ikke noe problem å få kjøpt øl til kompisene dine som er under 18 når du er der inne. Når det gjelder weed så ville jeg droppet å ta sjansen, er mange som har det med seg og det er ikke vanskelig å få tak i noe der nede, bare følg lukten. Har vært mye variert når det kommer til politi med hunder der, i fjor var første året jeg la merke til at de faktisk gikk med politihund inne på festivalområdet og snuste rundt teltene til folk, ellers har jeg som regel bare sett de utenfor inngangen i et par timers tid hver dag.

Lykke til, og kos dere! Det blir nok en herlig opplevelse.