Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2123
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
8 0
Hei, skal lage space cakes idag men har bare hasj. Skulle egentlig bruke grønt, og der vet jeg hvordan jeg overfører THC til oljen.

Men spørsmålet er vel egentlig om dette går an å gjøre med hasj, slik som med marijuana.

Det jeg kort forklart tenker å gjøre er å hakke hasjen opp og deretter drysse det over i varm olje. Når jeg har gjort alt ferdig så bruker jeg denne oljen i mat.

Håper noen kan svare kjapt.
Ja. Det fungerer minst like bra. La oljen bli varm, men ikke så varm at den koker. Etterpå kan du spise "hasjoljen" med hva som helst.
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
Trådstarter
8 0
Tusen takk for raskt svar! Nå ble jeg lettet!

Har søkt en del på nettet for å sjekke om jeg kunne bruke samme framgangsmåte, men fant bare oppskrifter hvor de brukte alkohol osv.


Jeg vet ikke hva kokepunktet på oljen er, har heller ikke noe å måle temperaturen med (planlegger å bruke blank panne). Hvordan vet jeg at det ikke er for varmt?


EDIT: Fant nå ut at kokepunktet for olje er veldig høyt (fra 190 grader). Dette er jo langt over anbefalt temperatur. :O
Sist endret av D33pSh33p; 22. februar 2013 kl. 12:09.
Bare husk å pulveriser hasjen så godt du kan først, så går prosessen litt fortere og resultatet blir litt jevnere.
Sist endret av random42099; 22. februar 2013 kl. 12:08.
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
Trådstarter
8 0
Akkurat det kan bli en liten utfordring. Tror jeg må se etter hva jeg har som kanskje kan pulverisere det. Noen tips?
Sitat av D33pSh33p Vis innlegg
Akkurat det kan bli en liten utfordring. Tror jeg må se etter hva jeg har som kanskje kan pulverisere det. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Barberblad
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
Trådstarter
8 0
Hmm, har ikke. Men har sånn tynn "tapetkniv" (pappkniv, eller hva det kalles. Sånn som du skyver ut bladet) som jeg har vasket med salo. Det fungerer kanskje.
Sist endret av D33pSh33p; 22. februar 2013 kl. 12:18.
Sitat av D33pSh33p Vis innlegg
Hmm, har ikke. Men har sånn tynn "tapetkniv" (pappkniv, eller hva det kalles. Sånn som du skyver ut bladet) som jeg har vasket med salo. Det fungerer kanskje.
Vis hele sitatet...
Mange forskjellige måter å gjøre det på, men da vil jeg heller anbefale en skje eller saks og et shotglass. Riv opp hasjen i små klumper, stapp dem i shotglasset og hakk løs med en spiss gjenstand, f.eks skje eller saks. Da slipper du å miste noe på teppet.
Sitat av D33pSh33p Vis innlegg
Hmm, har ikke. Men har sånn tynn "tapetkniv" (pappkniv, eller hva det kalles. Sånn som du skyver ut bladet) som jeg har vasket med salo. Det fungerer kanskje.
Vis hele sitatet...
Hva med sånn?
(Gidder ikke gjøre bildet synlig i posten. Ser så uryddig ut. Kunne ordna med thumbnail, men whatever).

http://www.dope-smoker.co.uk/wp-cont.../04/grater.jpg
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
Trådstarter
8 0
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Mange forskjellige måter å gjøre det på, men da vil jeg heller anbefale en skje eller saks og et shotglass. Riv opp hasjen i små klumper, stapp dem i shotglasset og hakk løs med en spiss gjenstand, f.eks skje eller saks. Da slipper du å miste noe på teppet.
Vis hele sitatet...
God idè. Har et rent tomat-purrèglass som jeg har liggende.

Dette blir bra tror jeg!


EDIT:
Sitat av psykorgasm Vis innlegg
Hva med sånn?
(Gidder ikke gjøre bildet synlig i posten. Ser så uryddig ut. Kunne ordna med thumbnail, men whatever).

http://www.dope-smoker.co.uk/wp-cont.../04/grater.jpg
Vis hele sitatet...
Tenkte på det, men har bare sånne små klumper. Men kan jo starte med det til de blir altfor tynne/små til at jeg klarer å raspe.
Sist endret av D33pSh33p; 22. februar 2013 kl. 12:31.
Jeg bare lurer - skal du lage e-liquid av dette? Eventuelt er det noen som vet om det vil fungere å lage THC-liquid til en e-siggarett?
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg bare lurer - skal du lage e-liquid av dette? Eventuelt er det noen som vet om det vil fungere å lage THC-liquid til en e-siggarett?
Vis hele sitatet...
Det der er jo faen sprette meg genialt!
Jeg skal pinadø prøve neste gang jeg har litt snacks liggende!
Noen som vet hvilken olje man burde bruke? Syntes jeg leste noe om glyserin en plass
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
Trådstarter
8 0
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg bare lurer - skal du lage e-liquid av dette? Eventuelt er det noen som vet om det vil fungere å lage THC-liquid til en e-siggarett?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg lager vanlig hasjolje som jeg bruker i mat.

Men tror du det hadde fungert med en e-sigarett? Isåfall hvordan? Har ikke vært borti e-sigaretter så vet heller ikke hvordan de fungerer.


Sitat av BloodDrunk14 Vis innlegg
Det der er jo faen sprette meg genialt!
Jeg skal pinadø prøve neste gang jeg har litt snacks liggende!
Noen som vet hvilken olje man burde bruke? Syntes jeg leste noe om glyserin en plass
Vis hele sitatet...
Gjerne post resultatet hvis/når du har prøvd det ut.

Jeg bruker ihvertfall Odelia rapsolje, kvalitetsojle (mest mulig fett bevart i produksjonsprosessen) og smaker ikke særlig mye. Har sett noen bruke olivenolje, men dette smaker jo ****...



Forresten, jeg kommer til å poste mitt resultat i morgen slik at eventuelt andre kan ta nytte av min erfaring.

Et spørsmål, jeg har en panne med kokende vann i. Over denne har jeg satt en metallbolle som da varmes opp av dampen. Jeg kjenner etter med fingeren litt etter litt. Akkurat nå er det slik at jeg kan holde fingen i ca. 1-2 sekunder før jeg brenner meg, er relativt varmt. Tipper at det er rundt 60 grader (?).

Det er omtrent som det varmeste vannet i springen (prøvde med et glass). Har ikke veldig varmt vann på det varmeste, men er slik at jeg klarer å holde fingen nedi i ett sekund.

Har sikkert stått sånn i mellom et kvarter og en halv time. Vannetsmåkoker.
Sist endret av D33pSh33p; 22. februar 2013 kl. 13:37.
Den beste oljen du kan bruke er visstnok koks-olje, leste noe om at oppbygningen av molekylene i koks-oljen er ideelt for å binde THC.

But anyways: Å lage mat med hasj er utrolig mye enklere enn med marijuana. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å bare hive en klump med smør i en liten kaserolle, varme dette til det smelter (På middels-lav varme), hive klumpen oppi og la den løse seg helt opp. Jo mindre biter du deler den opp i, jo raskere går det, men har heller ikke hatt noe problem med å bare hive en ener oppi og la den smelte, det tar bare lengre tid.
Sitat av BloodDrunk14 Vis innlegg
Det der er jo faen sprette meg genialt!
Jeg skal pinadø prøve neste gang jeg har litt snacks liggende!
Noen som vet hvilken olje man burde bruke? Syntes jeg leste noe om glyserin en plass
Vis hele sitatet...
Vegetable Glycerin eller Proplyn Glycol. (vet ikke helt hvordan de staves).
Det skal funke.. Det ble solgt på silkroad før.
Lykke til, oppdater oss gjerne.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Den beste oljen du kan bruke er visstnok koks-olje, leste noe om at oppbygningen av molekylene i koks-oljen er ideelt for å binde THC.

But anyways: Å lage mat med hasj er utrolig mye enklere enn med marijuana. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å bare hive en klump med smør i en liten kaserolle, varme dette til det smelter (På middels-lav varme), hive klumpen oppi og la den løse seg helt opp. Jo mindre biter du deler den opp i, jo raskere går det, men har heller ikke hatt noe problem med å bare hive en ener oppi og la den smelte, det tar bare lengre tid.
Vis hele sitatet...
Haha. Jeg mener kokOS olje, ikke koks-olje.. O.o
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Lettere å bake med hasj enn weed, det tar også kortere tid og lukter mye mye mindre.
Smelt hasjen inn i oljen/smøret på middels varme, er det for varmt kan mye gå til svinn.

Edit: Ser nå at jeg kun repeterer Ilmag
Sist endret av DildoJames; 23. februar 2013 kl. 09:57.