Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 10707
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Lurer ærlig talt på hva som er billig i Tyskland.

Vet at øl, sprit og tobakk er billig.

Vet noen hva med klær, klokker osv?
ALT er billigere. enkelt og greit

Det gjelder for det meste da hvis du reiser utenfor turiststrøket.
Kjøpte selv endel klær der, der vi var solgte dem alt. Tenk på det som ett lager fylt med små boder, tett i tett i et rutenett


Det er jo noen fordeler med å bo i en av verdens dyreste land. Alle andre steder er billigere
Sist endret av KjemikalieX; 29. januar 2013 kl. 17:11.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Takker for den @KjemikalieX. Skal nedover med julelønna på kontoen
Bildeler er veldig mye billigere i tyskland enn Norge, men som Kjemikaliex sier, så er det aller meste billigere enn her i verdens dyreste land..
Jeg synes faktisk ikke at mat er så mye billigere!

Men alt annet generelt er meget billig.

Kjøpte 2X GTX 590 for 8k norske totalt.. I Norge ville det blitt 14k på den tiden.
Sitat av Starz Vis innlegg
Jeg synes faktisk ikke at mat er så mye billigere!

Men alt annet generelt er meget billig.

Kjøpte 2X GTX 590 for 8k norske totalt.. I Norge ville det blitt 14k på den tiden.
Vis hele sitatet...
Åh jo mat her nede er mye billigere. Eneste jeg kan tenke som ikke er spesielt billig på den fronten er fisk.
Klatreutsyr, bruker å få venner i tyskland til å sende nordover når jeg skal ha noe ;p Halvert pris!
Så om du kjenner noen so er aktiv innen klatring så kan du spørre om de trenger noe
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Andre tips? Drar innen 2-3 dager.
Fitte? ; pPPpPPPppPPp

On-topic så er som sagt alt billigere, kan ikke komme med noe bedre svar en det.
Øl. Jeg kjøpte en tønne med 3 liter øl på en festival jeg spilte på i Tyskland. Det kostet sånn 50 kr. Vannet var faktisk dyrere :-)
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Fitte? ; pPPpPPPppPPp

On-topic så er som sagt alt billigere, kan ikke komme med noe bedre svar en det.
Vis hele sitatet...
Haaah, i tillegg så er jo bordeller delvis legalisert i Tyskland, hvis trådstarter skulle være interessert.

Men fra spøk til revolver; nordmenn drar til sverige for å handle, svensker til danmark og polen, dansker OG polakker drar til Tyskland. Som nevnt er alkohol massivt billigere, og langt mer tilgjengelig.

De har stort sett bra mat og svært, svært bra øl.
Mitt aller beste minne fra Tyskland var 70,- for ei flaske jäger på bensinstasjon. Dessverre er det også det siste jeg husker fra turen.

Tror plenklippere er ganske billige der nede også.