Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7717
Nå i det siste har jeg fått en god del pakker fra utlandet (av lovlig karakter selvsagt), men noe som slo meg som litt merkelig er at absolutt alle pakkene (godt over 10 stk) ble sjekket av tollen. De hadde blitt åpnet manuelt og hadde "Åpnet av tollen"-tape rundt åpningen. Jeg har gjort en del ulovlige ting på nettet, og bestilt visse saker og ting (til annen adresse tho), og jeg begynner å bli litt paranoid her.. Har jeg kommet på tollen sin svarteliste eller noe? Eller er det vanlig at tollen åpner så godt som alle pakker?
Kansje tilfeldig?
Jeg har hatt det slik i periodvis, en måned blir absolutt alt åpnet, noen andre måneder glir alt glatt igjennom enda det lyser ulovelig av pakka.
Er vel større sjans om du bestiller fra litt suspekte land/leverandører som er kjent for å sende tvilsomme pakker.
Neste kan du bestiller, kan du be han som sender seg skrive en lapp til tollvesenet om "hvorfor de alltid åpner pakka di" og så legge lappen i pakken =) Eller så kan du ringe tollvesenet og høre hvilken unnskyldning de gir deg på hvorfor de åpner. =)
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Neste kan du bestiller, kan du be han som sender seg skrive en lapp til tollvesenet om "hvorfor de alltid åpner pakka di" og så legge lappen i pakken =) Eller så kan du ringe tollvesenet og høre hvilken unnskyldning de gir deg på hvorfor de åpner. =)
Vis hele sitatet...
De trenger da vel ikke unnskylde seg for å åpne pakken din. Er tollvesnet og du har bestilt noe som skal sendes gjennom tollen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hva er nordmenn mest redd for? Terrorister eller tollvesenet?
Trådstarter
Sitat av Nath Vis innlegg
Er vel større sjans om du bestiller fra litt suspekte land/leverandører som er kjent for å sende tvilsomme pakker.
Vis hele sitatet...
Har bare vært USA og kina/hong kong. Har bestilt titalls ganger før, men nesten aldri opplevd at de har blitt åpnet.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hva er nordmenn mest redd for? Terrorister eller tollvesenet?
Vis hele sitatet...
Uten tvil, Tollvesenet med sin arbeidsrutine
Sitat av Poppee Vis innlegg
De trenger da vel ikke unnskylde seg for å åpne pakken din. Er tollvesnet og du har bestilt noe som skal sendes gjennom tollen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet de ikke trenger unnskyldning for å åpne pakker. Det jeg mente var at om de ikke vil oppgi den egentlige grunnen til at de åpner pakkene fra TS, vil de komme med en unnskyldning. Som f.eks. at det bare har vært "rutinekontroll" =)
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Kjøper du noe fra et land eller nettside som er "svartelistet" av tollen, eller er ting litt dårlig merket vil de ikke nøle mye før de åpner pakken å sjekker hva som er inni.

Mener de skanner pakker og hvis noe ikke ser 100% riktig ut vil de også åpne pakkene.
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Jeg vet de ikke trenger unnskyldning for å åpne pakker. Det jeg mente var at om de ikke vil oppgi den egentlige grunnen til at de åpner pakkene fra TS, vil de komme med en unnskyldning. Som f.eks. at det bare har vært "rutinekontroll" =)
Vis hele sitatet...
.. Eller så var det bare rutinekontroller.
Mulig du (eller en annen bekjent eller nærliggende person/adresse) ligger på en "svarteliste"
Det kan også bare være helt tilfeldig!
Sist endret av Deezire; 20. april 2012 kl. 19:31.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av blendtek Vis innlegg
Nå i det siste har jeg fått en god del pakker fra utlandet (av lovlig karakter selvsagt), men noe som slo meg som litt merkelig er at absolutt alle pakkene (godt over 10 stk) ble sjekket av tollen. De hadde blitt åpnet manuelt og hadde "Åpnet av tollen"-tape rundt åpningen. Jeg har gjort en del ulovlige ting på nettet, og bestilt visse saker og ting (til annen adresse tho), og jeg begynner å bli litt paranoid her.. Har jeg kommet på tollen sin svarteliste eller noe? Eller er det vanlig at tollen åpner så godt som alle pakker?
Vis hele sitatet...
Har skjedd med meg også, to av tre ganger, alle gangene var det fotballsko jeg bestilte
Alt av post og pakker som kommer til Norge blir sjekket av tollere.
Posten Norge ønsker å ta over denne tjenesten for å at vi som kjøper varer fra utlandet skall få pakkene raskere.
Slik det er i dag så er toll tjenesten underbemannet og ting tar tid.
Særlig oppunder jul. Da er det mye post som skal kontolleres.
Og da er det normalt at pakken fra utlandet blir liggende i to til fire uker før du får den...
Sitat av Grateful Vis innlegg
Alt av post og pakker som kommer til Norge blir sjekket av tollere.
Posten Norge ønsker å ta over denne tjenesten for å at vi som kjøper varer fra utlandet skall få pakkene raskere.
Slik det er i dag så er toll tjenesten underbemannet og ting tar tid.
Særlig oppunder jul. Da er det mye post som skal kontolleres.
Og da er det normalt at pakken fra utlandet blir liggende i to til fire uker før du får den...
Vis hele sitatet...
Nei?
Ikke alle pakker har det "merket" fra tollen på.
Pakker som er merket, må du vel betale toll avgift på?
Pakker som har vært innom tollen, har som oftest blitt teipet i åpningen med teip med skriften "toll/customs" på. Rett meg hvis jeg er helt på jordet
Sist endret av Tombstonez; 21. april 2012 kl. 23:12.
Sitat av Progyt Vis innlegg
Pakker som har vært innom tollen, har som oftest blitt teipet i åpningen med teip med skriften "toll/customs" på. Rett meg hvis jeg er helt på jordet
Vis hele sitatet...
Det merket jeg snakket om
Må bare spørre om hva du har bestillt?
Kan ha noe med rettssaken å gjøre kanskje, passer ekstra på og sjekker, man vet jo aldri. En bursdagsgave fra min bror har vært fast der em del dager nu!
Ja det er mye rart , enten er du svartelistet og overvåket , dem kjører posten gjennom x-ray ofte.. gått litt over styr.. bruk noen andre sin adresse , en kompis eller no