Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1939
Heisann, nå har jeg tenkt å bygge en billig pc, kun for å lære å bygge..
Er det noen som kan sette sammen noen billige deler for meg (Som passer sammen) Gjerne noe jeg kan kjøpe på teknikmagasinet og clas ohlson.. Kan ved nød bestille noen deler fra komplett

Som sagt: Dette er kun for å ha det gøy og å lære å bygge pc, har gamingpc jeg bruker til vanlig..
Hvis du har gamingpc fra før kan du vel bare demontere og montere den?
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hvis du har gamingpc fra før kan du vel bare demontere og montere den?
Vis hele sitatet...
Neeei Det er ikke like gøy

Vil bygge noe nytt :O Så kan jeg sikkert gi bort dataen etterpå..
Han er vel redd for å ødelegge gaming pcen sin, da han ikke kan å bygge
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hvis du har gamingpc fra før kan du vel bare demontere og montere den?
Vis hele sitatet...
han er vel redd for å ødelegge den ts: skaff deg noenlunde descent deler da, kjipt hvis du får til og ikke får brukt maskina til noe. bygg den som mediesenter eller surfepc som du kan sette ved tven eller noe

EDIT: det er forresten overraskende lett å bygge og det er lite sannsynlig att du ødelegger noe tross alt er det billigere å bytte en ødelagt del enn å kjøpe en hel pc
Sist endret av datanerden; 30. august 2011 kl. 00:35.
Hva med å lage en mutlimedia PC til film og musikk?
Koster ikke mange kronene
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært noe jeg kunne brukt en pc til Men jeg har ikke peiling på hvilke deler som passer sammen etc.
Sitat av FOX Vis innlegg
Gjerne noe jeg kan kjøpe på teknikmagasinet og clas ohlson..
Vis hele sitatet...
eneste du får kjøpt på teknikmagasinet er vel harddisker ? iallefall der du er ifra ...
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Neida, er en god del ;O se selv på nettbutikken deres..

T.J: Vi er jo fra samme sted..
Sitat av FOX Vis innlegg
Neida, er en god del ;O se selv på nettbutikken deres..

T.J: Vi er jo fra samme sted..
Vis hele sitatet...
var der å spurte etter PC utstyr når harddisken i laptopen min krasjet, de hadde ikke så mye annet en harddisker da (3 mnd siden), dessuten er det dyrt der. 500 ,- for 160 GB
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Men de bestiller opp
Kan du ikke bare bestille en PC i deler fra komplett? feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530
Norskehesten
Alden's Avatar
gå på søppeldynga og finn den korgen som har datamaskiner oppi og spør om du kan få ta med deg ett par stykker.
Sitat av Alden Vis innlegg
gå på søppeldynga og finn den korgen som har datamaskiner oppi og spør om du kan få ta med deg ett par stykker.
Vis hele sitatet...
Finnes ikke sånt på Steinkjer, har vært på søppelfyllinga der flere ganger, og aldri sett noen pc'er. Så FOX: ikke begynn å løpe rundt på søppelfyllinga, det er ikke noe av verdi å finne der (stort sett)
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Sitat av T.J Vis innlegg
Finnes ikke sånt på Steinkjer, har vært på søppelfyllinga der flere ganger, og aldri sett noen pc'er. Så FOX: ikke begynn å løpe rundt på søppelfyllinga, det er ikke noe av verdi å finne der (stort sett)
Vis hele sitatet...
Joda, bak elkjøp

Men skal nok kjøpe noe Men skriv til meg på face elns (Tror du har meg der)
Sist endret av Snaphance; 30. august 2011 kl. 01:20.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av T.J Vis innlegg
var der å spurte etter PC utstyr når harddisken i laptopen min krasjet, de hadde ikke så mye annet en harddisker da (3 mnd siden), dessuten er det dyrt der. 500 ,- for 160 GB
Vis hele sitatet...
Da regner jeg med det er snakk om eldre P-ATA disker, og ja, de er uansett ganske dyr, fordi det er liten etterspørsel etter dem, de fleste bruker S-ATA i dag.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Da regner jeg med det er snakk om eldre P-ATA disker, og ja, de er uansett ganske dyr, fordi det er liten etterspørsel etter dem, de fleste bruker S-ATA i dag.
Vis hele sitatet...
Var S-ATA disk, Western Digital
BILLIG PC
Strømforsyning (PSU):Heden PSXA830 480W 130,-
Hovedkort: Gigabyte GA-G31M-ES2L 312,-
CPU/prosessor: Intel Celeron Dual Core E3400 302,-
Minne/RAM: Apacer DDR2-1066 2048 MB 81,-
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 160 GB 8MB 238,-
Kabinett: ACE of Sweden Ecco 220 279,-

TOTALT: 1342,- NOK


søk på delene her: http://prisguide.hardware.no/kategorier/data



billigeste pc du får nesten
Sist endret av wtf1337; 30. august 2011 kl. 23:08.
Bygg deg en hjemmeserver Ta pakken til wtf og legg inn en PSU / HK som klarer flere hardisker.
Takk for bra liste wtf! Jeg har lenge hatt lyst til å bygge en PC bare for å prøve det (og for å ha en ekstra PC) jeg også. Og jeg innrømmer det før noen rekker å skrive det: Jeg har aldri gjort det før. Derfor er det greit å begynne med billige deler. Eneste innvendingen er at de laveste prisene en kan finne på hver del betyr at en må kjøpe fra flere nettbutiker og får dermed sannsynligvis høyere fraktkostander, ettersom de pleier å ha en minstrepris. Så det blir kanskje litt dyrere enn 1342 kroner.
det blir jo litt i frakt men bestill fra samme nettbutikk så slipper de å sende flere pakker.
Kan også mikse en bedre pc for 2000nok
Sist endret av wtf1337; 31. august 2011 kl. 16:09.