Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1678
Hei. Installerte W7 Ultimate for noen uker siden, men hver gang jeg startet maskinen på nytt så kom en melding om at "bootmgr is missing" og den ville ikke starte Windows uten at jeg hadde cd'en i pcn. Begynner å bli fryktelig lei av å bestandig måtte bruke installasjons cd'en for å starte maskinen, er det noen som har hatt trøbbel med lignende?

Og nei, jeg har ikke lyst å installere på nytt
1. Har du noen USB-disker koblet til maskinen ?
2. Har du dobbelverfifisert at du har _HELT_ korrekt disk valgt som boot-disk i BIOS.
3. Har du mer enn 1 disk i maskinen ?
Det samme skjedde med meg.
Dra ut kabelen til alle harddiskene untatt den du skal installere OS på og reinstaller så fikser det seg.
Han hadde ikke lyst til å reinstalere.
Reinstallasjon skal ikke være nødvendig, dersom man kobler fra alle andre disker og booter windows-cden for å starte recovery console, deretter velger å skrive bootsektor og loader på nytt.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Har du noen USB-disker koblet til maskinen ?
2. Har du dobbelverfifisert at du har _HELT_ korrekt disk valgt som boot-disk i BIOS.
3. Har du mer enn 1 disk i maskinen ?
Vis hele sitatet...
1. Nei
2. Det er jeg usikker på, er det ikke korrekt hvis den velger den rette disken selv ved startup?
3. Jeg har 2 disker.

Sitat av Phenobix Vis innlegg
Det samme skjedde med meg.
Dra ut kabelen til alle harddiskene untatt den du skal installere OS på og reinstaller så fikser det seg.
Vis hele sitatet...
Vil helst ikke reinstallere
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Reinstallasjon skal ikke være nødvendig, dersom man kobler fra alle andre disker og booter windows-cden for å starte recovery console, deretter velger å skrive bootsektor og loader på nytt.
Vis hele sitatet...
Oi, dette ble litt kjapt for meg. Jeg kobler fra den disken jeg ikke bruker til W7, starter cd'en og lar den gå til installasjonsmodus? Hadde vært supert rett og slett hvis jeg kunne ha fikset dette uten å måtte slette noe


Takker utrolig mye for hjelpen her inne, kjernekarer hele gjengen
Bootdisken skal være en ca 10 - 100 mb partisjon før operativsystemet. Den partiosjonen kan også ligge på andre disker dersom du har hatt multiboot etc. Sjekk hvilken det er på diskbehandling under "behandle" på min datamaskin. Mulig jeg er på jordet nå men.
1. Slå av PCen.
2. Napp ut alt av disker untatt den du har Windows på(egentlig ikke nødvendig).
3. Start opp fra Windows-DVDen.
4. Velg tidssone og tastaturoppsett. Trykk "Next".
5. Velg "Repair your computer".
6. La den søke ferdig etter Windows-partisjoner.
7. Trykk på din Windows-partisjon, og trykk "Next".
8. Velg å bruke systemverktøy for å reparere Windows. Trykk "Next".
9. Velg "Startup repair" og lar den kjøre ferdig.
10. Trykk "Finish" og start på nytt. Starter maskinen normalt, kan du plugge inn diskene som du tok ut i steg 2.

Virker ikke dette, gjenta steg 3-8, for så å fortsette med instruksene under:

11. Velg "Command Prompt"
12. Skriv "bootrec /fixmbr" (uten hermetegn), trykk enter-tasten og vent til kommandoen fullføres.
13. Skriv "bootrec /fixboot" (uten hermetegn), trykk enter-tasten og vent til kommandoen fullføres.
14. Start på nytt. Starter maskinen normalt, kan du plugge inn diskene som du tok ut i steg 2.

Visuell guide, steg 3-8(rull ned til "Method two").
Visuell guide, steg 9-10.
Visuell guide, steg 11(rull ned til "Option two").
Steg 12-14 burde du klare uten noen andre hjelpemidler en det som jeg har skrevet.


Alt dette kan du forsåvidt finne med dette enkle Google-søket.
jeg har også fått beskjed om at boot mgr har manglet. mener å huske at jeg fikset det med hirens boot cd..