Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7304
Hei der alle freaks!
Jeg sitter på skolepc'en min uten spotify og chrome.. Jeg har innstalert, men når jeg skal åpne programmet kommer det en error: Programmet er blokkert av gruppepolicy. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon.

Det funket perfekt i en uke, men så fikk jeg plutselig denne erroren. Noen som kan hjelpe meg med å få fjernet denne policy'en må en eller annen måte?

På forhånd TUSEN TAKK!
Er lite vits å fjerne den da den vil komme tilbake med engang du kobler deg til skolenettet igjen.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er lite vits å fjerne den da den vil komme tilbake med engang du kobler deg til skolenettet igjen.
Vis hele sitatet...
Det er egentli care. Jeg har ikke bruk for spotify på skolen. Tenker mer på hjemme
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan enkelt fjerne policyen dersom du har lokale administratorrettigheter, ellers, nei.

Men som sagt, det blir noe du må fjerne hver gang du kobler deg til skolenettet, og dersom det er satt opp overvåking på policier som ofte må settes kan det fort backfire.

Dog kan du jo kjøre spotify fra minnepenn sålangt jeg vet. kan hende den ikke blokkerer derifra.
Avhengig av kunnskapene til systemansvarlig kan løsningen være så enkel som å rename filen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Så vidt jeg vet fungerer blokkering av programmer via group policy slik at policy inneholder navnet på de exe filene som har lov å til å kjøre. Ved å rename den filen du vil kjøre til noe som er tillatt kan det fungere.
Går helt fint å fjerne policyene på skolePCene uten admin.

1. Søk regedt32 i start menyen, trykk på den.

2. Gå gjennom alle mappene, husker ikke helt om det bare var Current User de lå i, men finn alle "Policy" filene, og slett dem. Det er rundt 3-5 filer.

3. Restart PCen og download.

EDIT: Funker fint å koble til skolenettet igjen, uten at de kommer på nytt.
Sist endret av Echo; 2. oktober 2010 kl. 00:48.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Så vidt jeg vet fungerer blokkering av programmer via group policy slik at policy inneholder navnet på de exe filene som har lov å til å kjøre. Ved å rename den filen du vil kjøre til noe som er tillatt kan det fungere.
Vis hele sitatet...
Det er 4 måter å blokkere et program på via GPO. Hash, sertifikat, path og internet sone (gjelder *.msi).
Det vi begge to foreslår er å endre en del av pathen i et håp om at restriksjonen er satt på path, ikkke hash.
Sitat av Coleman Vis innlegg
Går helt fint å fjerne policyene på skolePCene uten admin.

1. Søk regedt32 i start menyen, trykk på den.

2. Gå gjennom alle mappene, husker ikke helt om det bare var Current User de lå i, men finn alle "Policy" filene, og slett dem. Det er rundt 3-5 filer.

3. Restart PCen og download.

EDIT: Funker fint å koble til skolenettet igjen, uten at de kommer på nytt.
Vis hele sitatet...
Det går det ja ? Hva i himmelens navn ville da vært vitsen med å pushe policies på domenenivå ?
Skjønner ikke helt hva du mener, men JA det går. hehe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Coleman Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener, men JA det går. hehe
Vis hele sitatet...
Som i at i så fall er det ikkje begrensinger pusha ut via domene. Som del av domenetenesta i win2xxx så blir policies lasta inn på nytt ved pålogging og definerte tidsintervall. Mao. vil ei endring i registeret bli overskreve innan få timar, eller ved neste pålogging med kontakt mot domenekontrolleren.

Tru det eller ei, men folka som har skreve koden for gruppepolicier er ikkje fødde bak ei låvedør.
Vel, jeg har downloada flere gb med spill og andre programmer, og koblet av og på skolenettet, funker like fint.

og btw, før jeg fjerna policyene funka det ikke.
Da ville jeg påstå at skolen deres burde bytte IT-administrator mtp at han har misforstått veldig mye.

Hele hensikten er med gruppepolicies er jo å holde maskinene like til enhver tid.