Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1125
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker å ha en sammenkomst til helga der noen kommer til å ta knips og noen som bare ønsker å røyke litt brunt eller grønt.

Greia er at jeg bor i rekkehus og bor i et område der jeg har naboer i alle kanter. Rekkehuset er delt opp slik at et hus er 4 deler og vi har D-enheten som vil si at vi kun deler en vegg med rekkehusnabo nr 1. Og ellers bortenfor rekkehuset er det som sagt hus i alle retninger...

Så da lurer jeg på. Hva er å anbefale hvis noen av de som kommer til meg skal røyke? Jeg er rimelig paranoid på at naboer skal lukte det. Føler det blir litt feil å sende vennene mine ut på tokt bare for at de skal røyke litt.

Forslag til hva jeg kan gjøre? Vil helst ikke ha røyklukta inne heller , så er en litt kinkig situasjon...
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enkelt. Vaporizer.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joa, men litt kort varsel for vennene mine å fikse seg det. Og tror også de ser på det som mer stress å skaffe og dyrt mtp. det er den eneste plassen de eventuelt hadde trengt det.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ute med naboer så tett på. Røyk under kjøkkenvifta eller lag cookies
Vape eller be dem røyke rent på bong / pipe. Erfaringen tilsier at tobakk og rullepapir gjør at lukta setter seg bedre og blir værende lengre uten at jeg kan forklare nøyaktig hvorfor.
Røyk under kjøkkenvifta, så får du minimalt med lukt i huset, og det blir vanskelig å kjenne hvor lukta kommer fra om noen skulle kjenne den ute. Folk flest er da ikke så nyskjerrige/mistenktsomme på lukter ute som det virker som folk tror her inne. Om det røykes rent uten tobakk er det ihvertfall null stress.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke kullfilter i kjøkkenvifta så lufta vil vell komme rett ut? Uttaket fra vifta er også rett med naboen bortenfor rekkehuset :/
Kan jo røyk ute? Vis det e masse hus i nabolaget ditt har poltiet aldri sjangs å sjønn kor lukta kommer i fra.
Å du må tenk på at du veit ikke kordan hasj lukta uten å ha lukta det sjøl
Jeg bor i rekkehus og har røyket innendørs uten problemer. Deler også kun en vegg med nabo. Andre siden er parkeringsplass.
Sist endret av Salazar; 21. oktober 2021 kl. 01:15.
Be alle som skal røyke om å kjøpe seg en smokebuddy eller annet håndholdt kullfilter opplegg, og de som ikke har med seg det eller får lånt det kan gå seg en kjapp tur for å røyke. Smokebuddy koster 340 - 380 hos shady.no, man kan kjøpe luftrens/spray som fungerer helt OK til 200 der også. Da kan man røyke rett utenfor døra uten at man legger merke til det noe særlig. Sistemann som går inn sprayer bare litt rundt før h*n går inn.

Man merker kanskje ikke noe særlig til lukta hvis man røyker inne, men selv om man røyker rent legger det seg et tynt og klissete belegg over absolutt alt røyken kommer til. Min personlige erfaring er at kjøkkenvifter ikke gir bra nok avsug til å ta 100% av røyken, med mindre man har et avsug som er ment for proft kjøkken. Og ikke glem å skift filtrene deres før dere flytter ihvertfall, det hender de stinker ganske godt hvis man ikke har vært så nøye med det, de er forbruksvare og kan ikke holde på lukta til evig tid.
Bor du i øverste etasje så er det bare å røyke ut av vinduet for røyken går oppover