Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1866
Jeg er vandt med å kunne gå til innstillinger/passord i chrome for å se eller endre og legge til passord.
Derfra har det også vært mulig å gå til passordene som er lagret i google kontoen.

Trykker jeg meg inn på innstillinger nå ser menyen annerledes ut og passord er ikke blant valgene. Klarer ikke finne det igjen.
Hvor i innstillingene har dette blitt flyttet til? Noen som vet?

Bruker siste Versjon 94.0.4606.81
Du bør bruke noe annet enn Chrome til å lagre passord, for der blir dem så og si lagret som åpen tekst.
Bruk heller enn solid passordhåndterer, som Bitwarden eller LastPass, der den førstnevnte er open source, og begge er gratis for privat bruk.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Det har du rett i @aluminiumfluorid, men skulle gjerne ha funnet igjen funksjonen også.

Fant det.
Man må gå via google konto/passord, ikke chrome/innstillinger
Sist endret av vindaloo; 8. oktober 2021 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan varmt anbefale Dashlane ,)
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det har du rett i @aluminiumfluorid, men skulle gjerne ha funnet igjen funksjonen også.

Fant det.
Man må gå via google konto/passord, ikke chrome/innstillinger
Vis hele sitatet...
Jeg har samme versjon som deg og jeg finner passord under innstillinger > autofyll.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Brukte gratisversjonen av LogMeOnce før, men syns det var slitsomt mye reklame for betalingsversjonen.
Regner med det gjelder for alle de tre nevnt nedenfor også. Sånn er det jo som regel når noe er gratis.
Hvem har minst reklame og hvis man skulle lagt noen kr i det hva er det beste valget da?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Bruk heller enn solid passordhåndterer, som Bitwarden eller LastPass,
der den førstnevnte er open source, og begge er gratis for privat bruk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Kan varmt anbefale Dashlane ,)
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjør på med Bitwarden. Opensource, velrenomert, gratisversjonen har det dei fleste har bruk for, og har du bruk for fullversjonen er den ti USD i året.
kan anbefale KeePassXC som også er åpen kildekode. Støtter flere plattformer og har muligheten for å integrere i nettleser. Den er gratis og du trenger ikke å betale noe for å låse opp premium tjenester. Du kan donere om du vil men det er frivillig. Mye safere enn å lagre i chrome.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Brukte gratisversjonen av LogMeOnce før, men syns det var slitsomt mye reklame for betalingsversjonen.
Regner med det gjelder for alle de tre nevnt nedenfor også. Sånn er det jo som regel når noe er gratis.
Hvem har minst reklame og hvis man skulle lagt noen kr i det hva er det beste valget da?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Dashlane nå i 3 år og er stor fornøyd.

40 dollar i året da får du så mange passord du vil på alle plattformera
Dark web overvåkning + de overvåker når for eks Twitch blir hacka
Gratis VPN

Ser også at de har en billigere verisjon, Usikker på om det er verdt det eller ei
Sist endret av Oddiii; 9. oktober 2021 kl. 17:42.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Takk for info @shrooomix.
Ja det har ligget i bakhodet en stund det der med å lagre passord i chrome,
men jeg har alltid hatt en tiltro til Google sin sikkerhet. Sikkert naivt.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=75295 (Gjelder for Windows brukere ser det ut som)
Sist endret av shrooomix; 10. oktober 2021 kl. 19:44. Grunn: glemte å legge til tekst