Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6425
Er det noen som vet om noen filmer som faktisk ER jævlig skumle?
Føler jeg har blitt vant til det meste av skrekk filmer, jeg har lyst å bli skremt, noen som vet om noen jævlige skrekk filme smak blir skremt av?
Ikke direkte skumle kanskje, men:
  • Hereditary syns jeg hadde noe for seg.
  • A Quiet Place var litt kult konsept og en del skvette scener.
  • Apostle var fint laget.
Sist endret av vindaloo; 5. oktober 2021 kl. 20:58.
Incidious syntes jeg er helt jævlig spessielt den 1 filmen.
It follows fra 2014 var vel den siste sådan rigtige grøsser hvor jeg satt å bet negle
Conjuring 2 syns jeg var creepy og fordi det faktisk skjedde irl. Sier de da, likte den veldig godt i senere tider.
Ellers var jo the ring og the grudge de verste før i tiden.

+ V/H/S filmene
Sist endret av yomomma; 5. oktober 2021 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Whaaaat!? It follows er og blir den mest forutsigbare skrekkfilmen jeg noensinne har sett. Satt og kjedet meg igjennom hele filmen. Skvatt en gang iløpet av de siste 5 minuttene.

The orphanage … kan anbefales, syntes den var ganske skummel første gang jeg så den
The fourth kind
hva syns du er skummelt?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke direkte skumle kanskje, men:
  • Hereditary syns jeg hadde noe for seg.
  • A Quiet Place var litt kult konsept og en del skvette scener.
  • Apostle var fint laget.
Vis hele sitatet...
Vil også legge til Midsommar (2019).
Samme regissør som på Hereditary, Ari Aster.
Heller ikke den spesielt skummel, for det synes jeg film sjeldent er, men den er original og veldig vakkert laget.
Der skrekkfilmer stort sett er svarte og mørke er denne helt unaturlig lys og med softe pastellfarger.
Det setter unektelig ett spesielt preg på stemningen. Klassisk Svensk Midsommar goes dark!
Sitat av yomomma Vis innlegg
Conjuring 2 syns jeg var creepy og fordi det faktisk skjedde irl. Sier de da, likte den veldig godt i senere tider.
Ellers var jo the ring og the grudge de verste før i tiden.

+ V/H/S filmene
Vis hele sitatet...
Conjuring 1 og 2 var faktisk bra synes jeg. Nonnen i 2 var faktisk skummel. Jeg blir aldri skremt av «monstre» i filmer men akkurat den nonnen var jævlig creepy. 3 har kommet ut men den er ikke verdt å se imo.

Blair Witch Project var jo en klassiker back in the day. Ikke like skummel i dag dessverre. Men hvis man ikke har sett den så kjør.
Blair witch project var litt langdryg, men på slutten av filmen var den jo mer livlig. Hørte at skuespillerne ikke fikk vite hva som skjedde på slutten elns. Regissøren ville at de skulle vise ekte reaksjoner. Nå husker jeg ikke eksakt om det var sant, men jeg fikk ikke se den filmen før jeg var 11 år. Samme med big Brother, herregud for en tid.
Det beste med Blair witch project var egentlig den globale hypen de klarte å skape.
De teaser klippene som ble sluppet fremstilte dette som ekte. Det var det mange som trodde på.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
hva syns du er skummelt?
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er skummelt nå man lissom løper fra noen som man VET er i nærheten, også det å bli skremt, det er de 2 tingene jeg ser etter, conjuring å midsommar har og sett, men det var også noen få andre skrekkfilmer her jeg fikk foreslått som jeg må teste ut.
The Ring (2002)

The Grudge 2004

the others 2001
The Witch er en av få skrekkfilmer jeg syns har vært skikkelig guffen!
«A Serbian film» er vel den eneste skrekkfilmen som omtrent fikk meg til å spy av snuff-temaet i filmen. En god gore-film, men jeg anbefaler virkelig ingen å se den.
Jeg har fordommer mot moderne skrekkfilmer fra nyere tid. Føler det er mye jumpscares, som rett og slett bare er vinkling, klipping og høye lyder. Føler at skrekkfilmene før bygget opp den uggene stemningen gradvis.

Nå er det jo lenge siden jeg var 14 år, men jeg synes Pet Semetary fra 1989 var kjempeekkel da.

Et gjennomgående ost i fredag den trettende filmene er ganske stemningsskapende, synes jeg.

https://www.youtube.com/watch?v=sfNH3E2u2I0


Også var det en speilscene i poltergeist 3 som jeg fant fryktinngytende.



Men det er jo lenge siden jeg hadde disse opplevelsene. Ser sjeldent på skrekk idag.

Men hvis du faktisk er skrekkentusiast vil jeg egentlig bare anbefale å grave. Er du mest stødig på moderne utgivelser, sjekk ut, og sett deg litt inn i klassikerne. Har du runnet mye av det hollywood har å by på så sjekk ut horror fra andre kontinenter.

Finnes utallige blogger og lister over de beste filmene innen hvilken som helst sjanger.
Ellers så har det jo alltid vært stas med onde barn i film, f.eks. The Omen og Orphan

Hijacker denne tråden med dette spørsmålet:
Film om to små barn (søsken) som har vært savnet i flere år.
Så blir de funnet i live i en hytte i skogen og ingen skjønner hvordan de har overlevd.
Så kommer det frem litt etter litt hvem/hva det er som har passet på de. Noen som vet hva jeg prater om og
vet tittel? Husker den som veldig guffen. Kan ikke tidfeste nærmere en ca. 2014-2018

Tror de kaller skapningen for mother.
Sist endret av vindaloo; 7. oktober 2021 kl. 01:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av booboo Vis innlegg
Vindaloo, tror det må være Mama

https://www.imdb.com/title/tt2023587/
Vis hele sitatet...
TAKK!!