Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2452
Så nettopp på forsiden av VG hvor de presenterer følgende bilde.



http://s2.postimg.org/x39xkt161/1321321321312.png

VG mener altså at Israels mål er

Oppskytningsramper, smugler tuneller og gamle damer.

Flere enn meg som oppfatter fremstilling av konflikten i media som ekstremt smakløs?
Tja, hele konflikten er mer eller mindre ekstremt smaksløs, så jeg forstår godt fremstillingen. Hvis du vil ha skikkelig journalistikk med fakta og faktiske forhold - sjekk Sidsel Wold sine reportasjer.
Forventer du noe annet av VG? Virkelig?
Alt ved krig er jo smakløst. Sånn sett så gjør VG en god jobb med å framstille hvor smakløs krig faktisk er. Det er vel kanskje dette de gikk etter?
Sist endret av Seikatsu; 27. juli 2014 kl. 16:03. Grunn: Endring av skrivemåte
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
De drar det litt langt - som ikke er særlig rart fordi det er dette de lever av.

Likevel har de et poeng, Israel gir da stort sett faen.
Sitat av robhol Vis innlegg
De drar det litt langt - som ikke er særlig rart fordi det er dette de lever av.

Likevel har de et poeng, Israel gir da stort sett faen.
Vis hele sitatet...
Hvordan drar de det litt langt?
Sitat av robhol Vis innlegg
Likevel har de et poeng, Israel gir da stort sett faen.
Vis hele sitatet...
Hadde de gitt faen hadde tallet på omkomne vært nærmere hundredoblet, hvis det i det hele tatt hadde vært igjen noe Gaza å snakke om. Man kan gjerne si at det er uforsvarlig å kjøre en så intens krig i et område med en befolkningstetthet lik den i Chicago, men at de gir faen er åpenbart galt.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hadde de gitt faen hadde tallet på omkomne vært nærmere hundredoblet, hvis det i det hele tatt hadde vært igjen noe Gaza å snakke om. Man kan gjerne si at det er uforsvarlig å kjøre en så intens krig i et område med en befolkningstetthet lik den i Chicago, men at de gir faen er åpenbart galt.
Vis hele sitatet...
Å lene seg til sosiologiske statistikker blir litt som å registrere selvpåført skade.

Vi ser hvordan yankees herjer i Guantanamo, nazister under Hitler, barnesoldater i Afrika osv. Dette er nok ikke helt ulikt IDF og ditto Hamas.

Å tro militærpakk ikke gir faen i sine motstandere (typisk sett utenom barn og eldre), er feil. Å drepe et medmenneske viser at man som oftest gir beng i livskvaliteten til motparten.
Jeg tror problemet ligger i URLen du bruker.

Prøv aftenposten/NRK kontra VG/DB-tullet.
Påstanden eller antydningen om at IDF (den israelske hæren) målbevisst går etter sivile og ufarlige mål er selvsagt helt koko, men det sier noe om journaliststanden og debattklimaet i Norge. Rasjonalitet og objektivitet står ikke høyt i kurs i den gården. Stakkars oss....

Jeg finner det også merkelig at enkelte venstreaktivister mener at israelerne bare skal finne seg i å bli pepret med dødbringende raketter uten å gjøre noe som helst med det. Når du blir angrepet og noen prøver å drepe deg må du forsvare deg med alle midler.

Om Hamas hadde ønsket å unngå sivile tap hadde de plassert sine raketter og rakettramper utenfor sivile boligområder.
Jeg ser på det som en del av taktikken deres egentlig. Hadde de plassert ut rakettramper andre steder enn i tettbefolkede områder hadde de nok blitt knertet rimelig raskt av snikskyttere eller tilsvarende.

Hamas kjemper for det de tror på, samme som Israel. Problemet er bare at den ene siden er så utrolig militært overlegen den andre at det eneste valget Hamas har er å gjemme seg blant sivilbefolkningen.
Nå støtter jeg hverken den ene eller den andre siden. Jeg mener begge parter er skyldige i at konflikten fortsetter å eskalere videre men jeg kan forstå Hamas.
Det der er en sånn tittel som fisker etter klikk. "Dette" refererer ikke nødvendigvis til bildet, det er nok heller måten de skal oppnå det på.
Sist endret av Stivkuk57; 4. august 2014 kl. 01:05.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
VG mener altså at Israels mål er

Oppskytningsramper, smugler tuneller og gamle damer.
Vis hele sitatet...
VG har intet annet ønske enn å tjene penger. Det er det eneste som teller for de. Sannhet er uviktig.

Når det er sagt, så er det midterste bildet ikke en smuglertunnel, men en tunnel for å komme seg inn i Israel, dvs et punkt å angripe fra.