Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4046
I sommer skal jeg besøke et vennepar som bor i Florida. De har sagt at det er helt opp til meg hva vi vil finne på. Jeg er der i 16 dager, og det er første gangen jeg besøker USA. Jeg ankommer og reiser fra en by som heter Jacksonville, så reisen starter og slutter her. Vi kommer til å bruke bil.

Jeg merker selv at jeg er usikker på hva vi bør gjøre. Vi er alle i slutten av 20-årene, og turen skal ikke være en fylletur, og vi tenker heller ikke å sove vekk dagene på stranden. Jeg vektlegger opplevelser, folkeliv, kultur, mat etc. Og selvsagt kunne ta mange bra bilder.

Vi har diskutert Miami, Everglades, Orlando og lignende. Jeg tenker i utgangspunktet maks to temaparker, kanskje Kennedy Space Center og Universal/Disneyland.

Vi har også diskutert muligheten for å dra til New Orleans. Det blir i såfall en lang biltur, jeg vet ikke om det er ting å se på veien? Og hvor mye tid kan skal avse, er New Orleans den hellige gral? Mye mindre info der enn f.eks Miami.

Har Miami andre ting å by på enn bare strandliv og festing? Jeg vil som sagt oppleve ting
Walt Disney World Speedway i Orlando kan jeg iallefall selv anbefale sterkt.
Ellers: http://www.viator.com/Miami/d662-top-ttd / http://www.viator.com/Florida/d276-ttd
Hehey, jeg bor en halvtime unna Jacksonville
Ikke året rundt, men deler av året...synd jeg ikke er der i sommer, ellers hadde jeg invitert på øl på porchen.

Jeg synes dere har rett tankegang når det gjelder hvordan turen skal brukes. Personlig hadde jeg valgt Kennedy, Disney, Everglades og Miami. Da får dere en bra miks av hva som finnes. Dere drar jo i sommer, så litt turistmengde vil det bli, men jeg har aldri opplevd Kennedy som irriterende fullt.

Når det kommer til mat pleier jeg å unngå de største kjedene og heller finne en diner litt utenfor allfarvei. Det er da du får oppleve mennesker og god mat
Personlig digga jeg Alligatorsafari i Everglades. Solnedgangen i Key West er også noe som man burde få med seg om man er i strøket. Jeg var stort sett i Miami, og kan ikke annet enn å anbefale byen. Den er vanvittig stilig!
Trådstarter
4 0
Takk for alle tips så langt!

Vi har diskutert tre mulige reiseruter. Jeg har fått tilsendt rute i Google maps, men får ikke lastet dem opp her, beskriver derfor ruten. Alle starter i Gainesville. Dette er for øvrige var forslag, vi har ikke diskutert tilbakeveien, om det blir samme rute tilbake eller hva vi gjør. Jeg må uansett tilbake til Jacksonville, siden flyet mitt går der.

1: Kjører videre til St. Augustine, som er Floridas eldste by. Tilbringer litt tid her, hvor vi så kjører langs Palm Coast, Daytona Beach ned til Orlando, og blir her så lenge vi føler. Derfra videre til Kennedy Space Center. Så kjører vi hele kyststripen ned til Miami, blir her så lenge vi føler, og videre ned til Key West. På tilbaketuren tror jeg planen er å kjøre langs andre siden av kysten, via Sanibel.

2: Kjører nordover til Savannah, en utrolig vakker by. Deretter sørover igjen til St. Augustine, og tilnærmet den samme ruten til Miami som den første ruten.

3: Gainesville - St. Augustine - Kennedy Space Center - Orlando - Gainesville, deretter mot New Orleans. På veien krysser vi Tallahassee, Destin Beach, Mobile, ender i New Orleans.

På sett og vis må jeg velge mellom Miami/Key West, Miami/Savannah, eller New Orleans. Jeg vet ikke selv hva som er best, og føler at uansett hva jeg velger, vil jeg tenke på at de andre alternativene er bedre. Jeg har en viss følelse av at selve reiseruten er mer spennende i de to første forslagene.
Sist endret av eplekasse; 4. juni 2014 kl. 19:56.
St. Augustine er absolutt verdt et besøk, jeg må alltid innom der når jeg drar over. Personlig hadde jeg gått for rute nr. 1.
Siden flyet ditt går til/fra JAX...flyr du med United via Newark?
Veldig nyttig nettside for de som skal på bilferie i USA:
www.roadtrippers.com
Trådstarter
4 0
Sitat av Scampi Vis innlegg
St. Augustine er absolutt verdt et besøk, jeg må alltid innom der når jeg drar over. Personlig hadde jeg gått for rute nr. 1.
Siden flyet ditt går til/fra JAX...flyr du med United via Newark?
Vis hele sitatet...
Flyr med KLM hele veien, to mellomlandinger i Amsterdam og New York.

Sitat av Oddish Vis innlegg
Veldig nyttig nettside for de som skal på bilferie i USA:
www.roadtrippers.com
Vis hele sitatet...
Mange takk!
Sist endret av eplekasse; 5. juni 2014 kl. 15:13.
Universal Park, The Forbidden Journey i Harry Potter-delen er verdt billetten alene.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Universal Park, The Forbidden Journey i Harry Potter-delen er verdt billetten alene.
Vis hele sitatet...
Helt enig med det her, Universal var awesome
Ting vi gjorde når vi var i florida:

Disney world, her ligger verdens største hardrock cafe
Biltur til miami
Skyte med masse guns på gunrangen
Kjøre vannscooter i trange elver. Husker ikke hvor dette var.
"Hoppe" i fallskjerm i vindtunnel
Besøke House of Blues http://www.houseofblues.com/orlando/ på kvelden er det altid sykt god gang.
Sjekke ut utelivet i Orlando (stenger tidlig)
Ta en dag på daytona beach

Er så sykt mye å gjøre at du rekker ikke allt på 16 dager...
Sist endret av tøffel; 8. juni 2014 kl. 23:23.
Var i Orlando i 16 dager selv. Leide bil og kjørte ned til Miami. Var der i to dager, vel verdt kjøreturen
Sist endret av SveinKB; 9. juni 2014 kl. 19:40.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mye moro gjøre i Florida!
Mitt favorittreisemål, var der senest i Mai.

Noen tips til deg:

- Bruk groupon.com. Halv pris på mye gøy, funker kanonbra.

- Lei en kabriolet! Utrolig digg å kjøre rundt med
taket nede og full musikk på anlegget.
Vi betaler ca kr 3500 for 14 dager for en Ford Mustang V6.
Prisen inkluderer alle nødvendige forsikringer og avgifter.

- Deep Sea Fishing, dette er gøy, prøvde dette utifra Fort Lauderdale (med Groupon).
Mulighet for å fange noen store beist.

- Airboat-tur i Everglades, et must! (også Groupon)

- Dra til Key West og vær der i 3 dager, du kommer aldri til å angre på det, kanonbra sted.

- Kjør på Ocean Drive i Miami Beach.

- Prøv jet-ski!

- Hvis du liker shopping, besøk Sawgrass Mill Mall. Svært kjøpesenter i Fort Lauderdale, mange factory outlets.
Og mange wal-mart har oppe døgnet rundt, ikke noen småsjapper det.

- Når deg gjelder parkene i Orlando, så ville jeg vanligvis anbefale et besøk.
Om sommeren har "hele" usa og europa ferie, så de fylles med vanvittig mange folk. (snakker av erfaring)
Billige er de heller ikke. 1 Disney park koster kr 600 for 1 person for 1 dag. (litt rabatt for du for flere parker/dager).

Gled deg til Florida!!