Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2088
Jeg skulle kjøpe en DVD-samling på Finn.no i forrige uke. Han skulle egentlig ha 800 kr men jeg tilbød 700 kr mot at jeg kunne overføre direkte til bankkontoen hans og at pakken ble sendt samme dag.

På mandag forrige uke overførte jeg pengene til bankkontoen hans og nå får jeg ikke svar på e-post fra han lenger. Skulle brukt Finn.no sin betalingsløsning skjønner jeg i ettertid men hva kan jeg gjøre for å få pengene tilbake? Antar at han har svindlet meg.. Nytter det å annmelde han?

Jeg har e-postene hvor vi ble enig om pris og at jeg skulle overføre pengene til kontoen hans.
Sist endret av Ylmez; 13. mai 2014 kl. 11:33.
Du har jo konto nummeret hans. Det er jo ikke værre enn å finne ut hvilken bank det er, og anmelde han med de opplysningene du har i saken. Du kan også henvende deg til han med dette i tanke, at du ønsker å fullføre handelen, pengene tilbake, eller så kommer han til å bli anmeldt for (forsøk på) svindel/bedrageri.
Trådstarter
59 5
Sitat av waf Vis innlegg
Du har jo konto nummeret hans. Det er jo ikke værre enn å finne ut hvilken bank det er, og anmelde han med de opplysningene du har i saken. Du kan også henvende deg til han med dette i tanke, at du ønsker å fullføre handelen, pengene tilbake, eller så kommer han til å bli anmeldt for (forsøk på) svindel/bedrageri.
Vis hele sitatet...
Men han kan jo si at han har sendt pakken og at det ikke er hans problem hvis Posten har rotet den vekk. Kan han ikke? Er det jeg frykter..
Med pakke får du sendingsnummer, dette i tillegg til kvittering kan du kreve som bevis for at pakken skal være sendt.
Trådstarter
59 5
Sitat av waf Vis innlegg
Med pakke får du sendingsnummer, dette i tillegg til kvittering kan du kreve som bevis for at pakken skal være sendt.
Vis hele sitatet...
Han ga aldri noe sporingsnummer og jeg spurte ikke om det heller dessverre.
Da tar du opp saken igjen og krever dette. Han har fått dette når pakken ble sendt, uansett om han ba om det eller ei. Det lar seg ikke gjøre å sende en filmsamling i form av brev, så sporing er det uansett. Dette må han ta imot på postkontoret, det er ingen unntak.

Får du ikke det du krever fra selger, pakken eller dokumentasjon på at den er sendt, så anmelder du forholdet etter du har tatt dette opp med ham/henne.
Trådstarter
59 5
Sitat av waf Vis innlegg
Da tar du opp saken igjen og krever dette. Han har fått dette når pakken ble sendt, uansett om han ba om det eller ei. Det lar seg ikke gjøre å sende en filmsamling i form av brev, så sporing er det uansett. Dette må han ta imot på postkontoret, det er ingen unntak.

Får du ikke det du krever fra selger, pakken eller dokumentasjon på at den er sendt, så anmelder du forholdet etter du har tatt dette opp med ham/henne.
Vis hele sitatet...

Får som sagt ikke svar fra han på e-post lengre. I tillegg kan han jo bare si at han ikke fikk kvittering på forsendelsen..

Har jeg en solid sak i retten? Tenker på å annmelde men frykter denne saken blir henlagt som med så mange andre saker
Jeg har gitt deg et svar, slutt å kverulere bare for å kverulere.
Trådstarter
59 5
Sitat av waf Vis innlegg
Jeg har gitt deg et svar, slutt å kverulere bare for å kverulere.
Vis hele sitatet...
Jeg setter pris på svarene dine, men jeg får ikke svar på det jeg egentlig lurer på.





Hva er sjansen for at noen eposter holder i en rettsak? Han kan skylde på Posten også slipper han unna. Jeg vil vite sannsynligheten for at saken blir henlagt.
i alledager da. hvordan kan han vite det da. du får prøve da. mitt gjett er at det aldri kommer til noe rettsak i det heletatt, og saken blir henlagt grunnet manglede resursser i politiet. Du var dum som ikke krevde postoppkrav med det første. postoppkrav er alltid det sikkreste når du kjøper varer over postsending fra finn.no
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Jeg setter pris på svarene dine, men jeg får ikke svar på det jeg egentlig lurer på.





Hva er sjansen for at noen eposter holder i en rettsak? Han kan skylde på Posten også slipper han unna. Jeg vil vite sannsynligheten for at saken blir henlagt.
Vis hele sitatet...
P(Henlagt) = 1 - P(Ikke Henlagt)
Trådstarter
59 5
Sitat av Duckyuck Vis innlegg
P(Henlagt) = 1 - P(Ikke Henlagt)
Vis hele sitatet...
Forklar..?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Forklar..?
Vis hele sitatet...
Mattevits.

P(henlagt) = 1 - P(Ikke henlagt)
P(ikke henlagt)=0

Eller, P(ikke henlagt) = tilnærmet null

Ontopic:
Saken blir nok henlagt med en gang.
Sist endret av Freddy_fred5; 13. mai 2014 kl. 13:24.
Hvis han har sendt pakken så HAR han FÅTT sendingsnummer og kvitering. Sendingsnummer er noe man får UANSETT på posten når man sender en pakke.
Har han ikke sendingsnummer å gi deg eller vise frem, så er det hans problem.

Skriv det på mail til han at om han ikke viser fram sendingsnummer så anmelder du det.
Svarer han ikke så anmelder du han og gir ut kontonummer. Finn ut hvilken bank det er og send mail til denne banken.

Ikke kveruler på ditt og datt om at han kan si ditt og datt.
Du har jo fått svar på det du lurte på her, så da bør du gjøre det du får svar på også kan man ta det videre derrifra.
Men han kan ha kastet kvitteringen. Det er ikke straffbart.

Hvordan det går med en anmeldelse er det umulig å svare på her. Det går på hvor sterke bevisene er, ressurser i politiet, om det er kjent/ikke kjent navn hos politiet osv.

Eneste måten å finne ut av det på er å... *trommevirvel* anmelde.
Det skal i tillegg registreres ett mobilnummer til sendingmottaker som du kan skrive inn på bring.no for å søke opp sporing av sendingen. Men ja bare anmeld saken som nevnt gang på gang.