Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3959
Hei!

Jeg har brukt media hint på skolen ei god stund nå, men nå ble det dessverre betal-vare. Som den fattige studenten jeg er, er jeg ikke villig å betale de 20,- i måneden som de krever.

Så derfor lurte jeg på om noen har noen gode alternativer til Media Hint. Dette lot meg surfe nettet fritt. Facebook, amerikansk netflix, surfe alle sider som it-gutta har sperra. Vil gjerne ha muligheten til å gjøre dette igjen.

Takker for svar og forslag!
https://hola.org/

Samme greia + Gratis og litt annerledes.
Trenger også noe nytt, da hele mediahint er blokkert hos oss :/
Hola er også blokkert.
Trådstarter
32 1
Funker desverre ikke :/ Er blocka fra skole-nettet, så får ikke brukt proxy'n, deres.
Du kan jo prøve å laste ned firefox, så går du i advanced settings -> network -> connection -> settings -> no proxy.
Det funker det meste av tiden, verfall hos meg.
Trådstarter
32 1
Har ikke mulighet å endre de instillingene? er gråe for meg.
Har du lastet ned en ny firefox da? Den som allerede er installert funker det ikke på.
prøv ZenMate
Sitat av Aquavitt Vis innlegg
Har ikke mulighet å endre de instillingene? er gråe for meg.
Vis hele sitatet...
Det er vell fordi du ikke har administratorrettigheter. Jeg har administratorrettigheter på skole PCer grunnet jeg jobber hos IKT på skole, og har derfor mulighet til å endre disse innstillingene.
Jeg bruker Hola, veldig enkel og fin, lett å skru av og kan enkelt bytte fra America til Brazil etc.
Løsningen er nok "portable apps".
Dvs. programmer du kan kjøre fra USB uten installering.
Last ned denne versjonen av google chrome: Google Chrome Portable fra en annen maskin, legg den over på en USB, åpne den, installer hola fra http://hola.org/

Nå har du google chrome portable på en USB med hola som kan kjøres fra hvilken som helst windows-maskin.

[EDIT:] her er en komplett guide som lar deg synkronisere bokmerker, extensions osv. fra google chrome du bruker i dag over til den portable google chrome'n på USB: Quick Tip: Add Google Portable Chrome to your toolkit and make your life easier
Sist endret av Turbolego; 4. april 2014 kl. 13:06.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mediahint funker enda for meg. Jeg bare krysser ut den der innloggingsgreia også kan jeg fortsette å surfe som normalt.
Trådstarter
32 1
Får ikke opp noe innloggingsvindu i det heletatt jeg. Mest sannsynlig fordi jeg er på skolen, og de har nå sperret mediahint sida...
Prøvd både zenmate og hola, og ingen av dem fungerer.
Har brukt MediaHint og Hola Unblocker, men så langt som betalingsvare går så er en ren VPN-kobling mer praktisk og ofte mye billigere.

http://www.octanevpn.com/

Under 40kr i mnd for server i fler land, fem koblinger på likt og så langt som jeg har testet både uendelig båndbredde og nedlasting. Tillater torrents, logger ikke, osv...

Ikke ett direkte svar på OPs spørsmål, men ett greit alternativ om du faktisk velger å gå for en premium og effektiv løsning.