Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 934
Heisann!

Jeg oppdaterte for ikke så lenge siden mitt OS fra 8.0 til 8.1, og selv om mange klager over en rekke problemer har jeg bare møtt ett: Nemlig at selv om jeg har en administrator konto, har noen av mine administrator rettigheter blitt fjernet, for eksempel: Jeg kan ikke slette filer inne på Programfilesx86 eller Programfiles, jeg kan ikke bruke "uninstall/remove programs" i kontroll panelet og det er flere handlinger hvor jeg blir spurt om å godta en handling hvor ingenting skjer.

Problemet så er det ser ut til at jeg ikke kan avinstallere Windows 8.1 via den "normale" funksjonen i windows, altså refresh, uten å ha windows 8.1 installasjons filene eller CD'en, og det blir litt vanskelig å skaffe siden jeg i utgangspunktet startet med Windows 8.

Så, spørsmålet mitt er om jeg kan da avinstallere og starte "fresh" igjen(med windows 8.1) om jeg kjøper en ny Windows 8.1 CD? Jeg er ikke bekymret over å miste alle filene mine dersom det meste bare var spill som kan reinstalleres. Jeg lurer også på om jeg da kan legge til en SSD i samme slengen og installere OS'et på den istedet, og om dette er mulig, hvordan man gjør det.

Takk!
1: Etter hva jeg kan se av google søk er det ikke mulig å downgrade fra win 8.1 til 8
2: Har ingen erfaring med Win 8/8.1 men google var snare med å finne denne youtube videoen. Funkar/funkar inte?
Trådstarter
9 0
Takk for svar Suppesos, men dessverre har jeg allerede prøvd det som refereres til i videoen du linket og det er dessverre ingen mulighet for meg å gjennomføre det som gjøres i videon grunnet manglende adgang til de områdene hvor man endrer instillingene.

Har satset på å kjøpe meg Windows 8.1 CD (ergelig nok) for så å avinstallere og installere på nytt.
Sist endret av Rossmore; 12. januar 2014 kl. 21:27.
Hadde det samme problemet med Windows 8

Kunne ikke gjøre noe som jeg trengte Admin for, likevel om jeg hadde Admin rettigheter.

Løsningen min var på det tidspunktet å oppgradere til 8.1 Preview, og nå nylig til 8.1.

Så jeg tror problemet ditt ikke vil forsvinne med nedgradering, men med clean install, så skal det kanskje gå fint :-)
Har dere som har problemer med Admin rights prøvde å skru ned UAC-Nivået? Kan jo kanskje hjelpe, og du vil også slippe å få spørsmål om programvare skal få tilatelse til å endre på din datamaskin
Trådstarter
9 0
Satser på clean install, nye windows 8.1 CD'en ankommer i dag.

og noe av problemet ligger i det at jeg har ikke tilgang til å skifte på UAC-instillingene i utgangspunktet. Alle områder som trenger en viss grad av administrator adgang er ikke mulig å komme inn på.