Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2285
Hei, jeg å kompisen min sitter å diskuterer litt her ang. dreads.
Hvor langt hår må man ha for å få dreads i ca. skulderhøyde, kansje litt lenger?
Jeg tenker man må he en del lenger enn det man vil at dreadsa skal være, men kompisen min mener bastant at det er kun snakk om kun maks 2cm.

Noen her som her/har hatt/skal ha som kan svare på dette?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Spar hår ned til ræva, så er du gått i gang!
det blir ca 1/5 del kortere.
Google er en fin ting veit du..

Dreads before and after

Håper dette hjelper dere å bli venner igjen
Sitat av ttj Vis innlegg
Spar hår ned til ræva, så er du gått i gang!
Vis hele sitatet...
Er dette fra noen med erfaring? Kompisen min begynner fakisk hisse seg opp, hahaha... :P
Sist endret av KjellFresh; 9. januar 2014 kl. 01:26.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er dette fra noen med erfaring? Kompisen min begynner fakisk hisse seg opp, hahaha... :P
Vis hele sitatet...
Sitter med dreads på huet, så jah.
Skal man ha dreads skal det være lengere en til skulderene når du er ferdig, syns nå jeg selv.
ArbeidsledigProletar
Det er jo subjektivt. Men det er jo ikke særlig fett med mindre du har minimum ned til skuldrene. :P

Men jeg hadde hår ned til brystkassa og fikk høre at jeg hadde noe av det lengste og tykkeste håret hun dama hadde lagd dreads av. Og håret mitt var/er hverken esktremt langt eller tykt.

I dunno, korte dreads er teit.
2cm er umulig ihvertfall.
Takker, han begynner se litt nederlag nå, å roer seg heldigvis.
Skål og tnx!

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er jo subjektivt. Men det er jo ikke særlig fett med mindre du har minimum ned til skuldrene. :P

Men jeg hadde hår ned til brystkassa og fikk høre at jeg hadde noe av det lengste og tykkeste håret hun dama hadde lagd dreads av. Og håret mitt var/er hverken esktremt langt eller tykt.

I dunno, korte dreads er teit.
2cm er umulig ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Takker Begge har tenkt tanken, men blir nok ikke noe på meg med det første selvom jeg syntes det ser fett ut!

Ja jeg å syntes 2cm hørtes usansynelig lite ut ut
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Bra dere kom til enighet! Er litt kort på svarene når 96% er i blodet, Skål
Sitat av ttj Vis innlegg
Bra dere kom til enighet! Er litt kort på svarene når 96% er i blodet, Skål
Vis hele sitatet...
Hehehe, var vel mest for å roe han, men tnx
Fort gjort det, så skål i vei!
Du kan starte allerede når du har kort hår.
Bare slutt å gre håret ditt og kjøp deg en organisk shampo som ikke etterlater no rester i håret ditt, så vil dreads forme seg etterhvert som håret ditt vokser.
Tålmodighet er nøkkelen her.

Jeg leste tydligvis ikke tråden ordentlig.
Dama mi hadde nesten hår ned til rævva, da hun sluttet å gre håret sitt for et år siden.
håret hennes er nå godt over skulderlengde.

Jeg har fortsatt endel løshår igjen på huet, og det håret som ikke har dreada seg enda går ned til litt under brystet.
Og dreadsa jeg har nå er ca 15 cm lange.

Håper du blei noe klokere.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bhadra Vis innlegg
Du kan starte allerede når du har kort hår.
Bare slutt å gre håret ditt og kjøp deg en organisk shampo som ikke etterlater no rester i håret ditt, så vil dreads forme seg etterhvert som håret ditt vokser.
Tålmodighet er nøkkelen her.

Jeg leste tydligvis ikke tråden ordentlig.
Dama mi hadde nesten hår ned til rævva, da hun sluttet å gre håret sitt for et år siden.
håret hennes er nå godt over skulderlengde.

Jeg har fortsatt endel løshår igjen på huet, og det håret som ikke har dreada seg enda går ned til litt under brystet.
Og dreadsa jeg har nå er ca 15 cm lange.

Håper du blei noe klokere.
Vis hele sitatet...
Det er flere teknikker, denne "neglect dread" teknikken din er den som gir minst estetisk look.

Har selv dreads ned på ryggen, de når nesten albuene mine, startet ut med hår som gikk til skuldrene, og dreadsene ble bare 20cm lange. Dreadsa ble ca 1/3 av den originale hårlengden, kanskje litt mindre.
Jeg hadde hår til cirka midt på ryggen. Når dreadsa var ferdige, hadde jeg dreads i skulderhøyde. Det lønner seg nok å ha litt hår, men det går jo alltids an å ta extensions.
Takker for alle svar