Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7272
Hei,

er i Amsterdam og har kjøpt en flaske "Vodka Cannabis" som jeg tenkte å ta med hjemover. Er dette ulovlig? Ser at det ligger noen frø inni flasken, men helt ærlig er jeg verken rutinert på weed, hasj eller cannabis (om det i det hele tatt er det samme).

Vil jeg slite i tollen? Butikkselgeren mente at dette var 100% lovlig i Norge (seriøs butikk i central Amsterdam).

Noe liknende dette:

http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2011/279/2/b/cannabis_vodka_by_zenbenzen-d4byqvl.jpg
Sålenge det ikke inneholder THC så ble det gå fint.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Som sagt er jeg 100% "noob" på området. Men betyr det altså at de frøene inne i vodkaflasken regnes som narkotika, og at jeg bør holde den langt unna Norge?
denne siden står det at cannabisvodka inneholder ekte frø. Jeg vil derfor tro at du vil få problemer med å importere dette til Norge, dessverre
Sist endret av PyroMartin; 13. desember 2013 kl. 13:08.
Selv om den er ulovlig er sansynligheten svært liten for at du kommer til å få problemer hvis du legger den i kofferten når du drar hjem. En kamerat av meg hadde med seg en tilsvarende flaske hjem etter vi var på interrail og jeg kjenner/vet om flere enn jeg kan telle på begge hendene som har gjort det samme uten at det ble trøbbel med tollen.
Learning by doing
Undef's Avatar
har hørt at å importere cannabisfrø er lovlig, men ikke å dyrke dem. er det sant?
Det ser som en høyst uvanlig smak.
Sitat av Undef Vis innlegg
har hørt at å importere cannabisfrø er lovlig, men ikke å dyrke dem. er det sant?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lovlig. Du får deg ei klekkelig bot blir du tatt med cannabisfrø på vei inn til landet. Er det ekte frø i vodkaen, kan du risikere bot skulle du bli stoppa.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Nei, det er ikke lovlig. Du får deg ei klekkelig bot blir du tatt med cannabisfrø på vei inn til landet. Er det ekte frø i vodkaen, kan du risikere bot skulle du bli stoppa.
Vis hele sitatet...
Man blir vel gjerne stemplet som smugler også?

Jeg var uheldig (dum?) for noen år tilbake. Skulle kjøre fra Trondheim til Lierne og valgte å kjøre via Sverige. Det var selvfølgelig storkontroll på grensen og jeg hadde ca 3 g røykings med meg. Ble vinket inn og det uungåelige skjedde, hunden fant røykings og jeg ble plutselig smugler :P
Minismugler, skikkelig kriminell. Hva fikk du i bot?
1500,- SEK

Ikke allverden, men at jeg ble smugler plager meg litt da det var langt fra intensjonen :P Var også norske tollere som tok meg, for innførsel av cannabis fra Norge til Sverige...
Smugling av 3 gram. Ja her er det jo åpenbart at det foregår storsalg
Virker som en "vanlig" vodka med cannabisfrø i bunn for at den skal virke eksklusiv. Er sikkert ikke noe annet enn frøa i bunnen som kommer fra planten cannabis. Frøa gjør den ulovlig i Norge. Det kan vel ikke være virkestoffer fra planten i flaska?
Kan de frøa i det hele tatt brukes til noe? Og hva smaker spriten? Planteaktig?

Uansett synes jeg det blir veldig trangsynt og idiotisk å gi bot for innførsel av noen slik. Men slik er loven dessverre. Hvis det er ulovlig så lar de deg vel gå på en bot rundt 1000-1500 kr, men det er fortsatt utrolig kjipt å ha smugling på rullebladet.

Men hør på han som sier han kjenner en hel flokk som har innført dette til Norge, som det har gått bra med. Jeg hadde gjort det og jeg skal ta med en slik en neste gang jeg finner flaska i utlandet.
Sist endret av ZionRoad; 13. desember 2013 kl. 18:40.
Hell det over på en vanlig vodka flaske.
Sitat av Antonymus Vis innlegg
1500,- SEK

Ikke allverden, men at jeg ble smugler plager meg litt da det var langt fra intensjonen :P Var også norske tollere som tok meg, for innførsel av cannabis fra Norge til Sverige...
Vis hele sitatet...
Fikk det samme for ca en halving med grønt :P men det var mellom danmerk og sverige da
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Får man ikke kjøpt frø i Norge da? Jeg kjøpte da frø på HempHouse i Oslo for noen år siden... (Tror ikke de kunne dyrkes, men var nå frø likevel). Vil ikke alkoholen drepe dem?
Hadde med meg en sånn til Norge(fra Praha) for et par år siden. Gikk helt fint.
Sist endret av kn^tte; 15. desember 2013 kl. 20:40.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hadde med meg en sånn til Norge(fra Praha) for et par år siden. Gikk helt fint.
Vis hele sitatet...
Det ville nok i de fleste tilfeller gått problemfritt inn til Norge. Ikke spesielt stor sjanse for å bli stoppet med den, ettersom narkobikkjene ikke kan lukte frøene.
Men sjangsen er jo fortsatt der. Det er jo fint kjipt om å få samme staff for å importere en vodkaflaske som om å ha smuglet cannabis..
Får jo kjøpt uten frø og
Wow. Ante ikke at dette fantes. Skal lett ta dette med meg når jeg reiser til Amsterdam i sommer

Bare å putte i kofferten og se uskyldig ut på flyplassen så skal det vel gå fint.