Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 694
Heihei. Har begynt å overklokke litt igjen etter å ha fått smurt på noe flott kjølepasta. Prøvde å kjøre 4,5Ghz uten ett solid lag med pasta fikk cpu'en min opp i 100 grader med H100 vannkjøler.

Specsa mine:

i52500k 3.3 Ghz > Klokket til 4,5 Ghz med 1.325 volt
asus p8p67
8gb ram
Nvidia geforce 570 gtx
650w PSU
corsair h100 vannkjøler
250gb intel ssd + 1tb samsung lagringsdisk


Så jeg får greie cpu temperaturer nå. ca 30 grader ved idle, 60 under load om jeg bruker Prime95 eller IntelBurnTest.

Tydelig at kjølepastaen hjalp, samtidig som jeg skrudde cpu'en skikkelig fast til det punktet at enten gjengene/hovedkorttet ville revnet om jeg brukte mer kraft.

Problemet som dog nettopp oppstod var at så fort jeg startet Dota2, så frøs pc'en. Ingenting som rører seg, måtte bare skru av med svenskeknappen.

Skrudde ned fra 1.350 volt til 1.325.

Her er ett bilde som gir noe informasjon om hvordan det står til med pc'en under load, jeg vet ikke om det er nok- men bedre enn ingenting..

http://i.imgur.com/9ZuFOam.png


Jeg skulle gjerne lagt til BIOS screenshots, men det har jeg dessverre ikke tilgjengelig her og nå. Kan legge det til senere om nødvendig. Først og fremst vil jeg bare gjerne ha ett par tips om hva som kan forårsake en slik "total frys" i motsetning til problemer med overklokking jeg allerede har erfart som bluescreens, høye tempraturer eller feilmeldinger i Prime95/IntelBurnTest. Nå ser jo det meste ut som det skal i mine øyne.

Håper på litt hjelp!! hilsen Overklokking noob!
Hva skjer hvis du setter alt tilbake til standard i BIOS og så prøver spillet? Fryser det da?

Hvis ja:

Last ned og kjør Memtest (diagnoserer RAM)

Hvis nei:

Last opp bilder av BIOS innstillingene dine hvis du har mulighet, og eventuelt legg ved en dxdiag rapport i en .txt fil her.



edit:leif
Sist endret av smokeeye; 25. september 2013 kl. 07:45.
Fikk samme problem under overklokking av min i52500k, jeg satt hovedkortet tiblake til fabrikkstandard, og OC'et pånytt, og bevegde meg opp i effekt med svært små endringer hver gang-