Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1313
Hei. Så jeg kjøper en god del spill gjennom Steam. Jeg liker å kjøpe spill med coveret, men faller ofte for fristelsen å kjøpe det digitalt.

Så spørsmålet mitt er: Hvorfor stoppes nedlastningen av et Steam spill hvis jeg bestemmer meg for å f.eks spille FM 13? Og er det noen måte å unngå dette på?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Steam stopper nedlastningen når du spiller et annet steam spill (regner med du har FM13 på steam).
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Kjør spillet, når nedlastningen stopped automatisk må du enkel å greit ut i steam å starte nedlastningen igjen, værre er det ikke
Sist endret av ttj; 24. august 2013 kl. 16:44.
Steam stopper nedlastningen fordi mange spill har online funksjoner(høy ping). Alt+tab, nedlastninger, start alle nedlastninger. Du kan desverre ikke ungå dette.
Det var jo synd, men det er sikkert for en grunn
Sist endret av MÎmTheKeeper; 24. august 2013 kl. 20:46.
Helt enig i at dette er irriterende. Det som er enda mer irriterende er at Steam nekter å laste ned alt samtidig. Jeg sitter på en linje som VIL klare å dra ned alle spillene jeg har med minst 10MB/s hver. Likevel får jeg aldri peaka over 15 MB/s fra Steam sine servere.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Det var jo synd, men det er sikkert for en grunn
Vis hele sitatet...
Skrev i posten min over hvorfor det er slik. Mange spill har online funksjoner som kan påvirkes hvis man laster ned
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Helt enig i at dette er irriterende. Det som er enda mer irriterende er at Steam nekter å laste ned alt samtidig. Jeg sitter på en linje som VIL klare å dra ned alle spillene jeg har med minst 10MB/s hver. Likevel får jeg aldri peaka over 15 MB/s fra Steam sine servere.
Vis hele sitatet...
Enig der. Er i samme situasjon.

Sitat av 10100 Vis innlegg
Skrev i posten min over hvorfor det er slik. Mange spill har online funksjoner som kan påvirkes hvis man laster ned
Vis hele sitatet...
Ja, men skjønner ikke hva online funksjoner har med å nedlaste spill i bakgrunnen? Beklager hvis jeg er treig, men jeg skjønner det ikke.
Sist endret av MÎmTheKeeper; 24. august 2013 kl. 23:30.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ok, la oss si du skal laste ned FM13, samtidig som du skal spille counter strike. Det som skjer er at du kommer til å bruke mesteparten av kapasiteten på internettet ditt på å laste ned spillet, og da får du høy ping(treg forbindelse) i counter strike, og du opplever lag. Dette skjer selvfølgelig bare i online-spill, og ikke i single-player-spill som FM.
Sist endret av FatMan; 24. august 2013 kl. 23:36.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ok, la oss si du skal laste ned FM13, samtidig som du skal spille counter strike. Det som skjer er at du kommer til å bruke mesteparten av kapasiteten på internettet ditt på å laste ned spillet, og da får du høy ping(treg forbindelse) i counter strike, og du opplever lag. Dette skjer selvfølgelig bare i online-spill, og ikke i single-player-spill som FM.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg skjønner det. Men hvorfor kan jeg ikke laste ned i bakgrunnen når jeg spiller single-player spill?

Igjen, dette er ikke en kritikk tråd, jeg er kun interessert i å vite
Sist endret av MÎmTheKeeper; 24. august 2013 kl. 23:40.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Ok, jeg skjønner det. Men hvorfor kan jeg ikke laste ned i bakgrunnen når jeg spiller single-player spill?

Igjen, dette er ikke en kritikk tråd, jeg er kun interessert i å vite
Vis hele sitatet...
Fordi steam ikke skiller mellom singleplayer og multiplayer-spill. Men du kan vel alt-tab'e ut av spillet og starte nedlastingen.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Fordi steam ikke skiller mellom singleplayer og multiplayer-spill. Men du kan vel alt-tab'e ut av spillet og starte nedlastingen.
Vis hele sitatet...
Ja, men da kan jeg vel ikke spille igjen?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Ja, men da kan jeg vel ikke spille igjen?
Vis hele sitatet...
Jo, hvis du alt-tab'er inn i spillet igjen.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jo, hvis du alt-tab'er inn i spillet igjen.
Vis hele sitatet...
Se der ja, det funket gull det! Takk! Spiller som regel FM når jeg laster ned spill så har aldri skjønt hvorfor det må stoppe, men nå har jeg løsninga