Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1190
Jeg ønsker å reise i høst. Men jeg ønsker absolutt ikke å reise til typiske sydendestinasjoner. Samtidig bor jeg ikke i Norge, så er litt billigere for meg å reise rundtom enn for "dere".

Det jeg vil ha:

Ikke bare strandliv (er ikke så glad i ekstrem varme)
Noe å se. Kultur/Landskap etc
Ikke så langt unna som Asia (desverre har vi bare en uke ca)
Gode hotell! God mat!
Pris er så og si irrelevant

Bor ca 3 timer unna Praha så vil gjerne reise litt lengre vekk enn som så. Vi er heller ikke interessert i narkotika så om noen anbefaler Amsterdam kun pga coffeeshops så er det ikke noe vi er på utkikk etter.

Takker for alle tips.
Lei en bil og kjør Sveits rundt? Vi gjorde det for noen år siden, og så lenge du legger opp en litt fornuftig rute, er det en fantastisk måte å oppleve ganske mye. Drar du innom Lugano i sør-Sveits, og det bør du, er det heller ikke langt til Italia, f.eks. for en dagstur til Milano.
Israel er et ganske bra reisemål som treffer samtlige av kriteriene dine. Tel Aviv kan by på mye, og det er kort vei til byer som Jerusalem. Anbefaler også å dra til de palestinske områden når du først er der, Betlehem er en veldig fin by med mange trivelige folk. Dro selv til Israel da jeg og en kompis fra skolen hadde en uke til overs fra studiene, og det er absolutt et sted jeg vil anbefale til andre.

http://wikitravel.org/en/Israel
Jeg syntes Slovenia er et fisefint reisemål. Bled er et fint utgangspunkt om både sommeren og vinteren.
Island! Er her nå, helt fantastisk. Flott, nei vent..fantastisk natur, masse kultur. Lite strandliv. God mat, som ikke er spesielt dyr. Vi leier bil, og kjører island rundt. Landskapet er mildt sagt spektakulært.
Amatøren
40 7
Personlig synes jeg en biltur i Sveits, Italia og Frankrike er tingen. Eller generelt alpelandskapet! Det er helt ubeskrivelig. Vi dro med tog herfra http://mudecactivities.files.wordpress.com/2010/06/20061005170405_lauterbrunnen.jpg opp til Europas høyeste jernbanestasjon, Jungfraujoch. Det kan jeg virkelig kalle ubeskrivelig! Den ligger på ca 3500 moh på det mektige fjellet Eiger som blant annet filmen "North Face" baserer seg på.

Send en melding om du vil høre mer! :-)
Et annet alternativ er Svalbard, der kan du se isbjørn og en rekke andre polare arter. En jeg traff en gang, viste også fossilert trebiter, der en kunne telle åringer o.l. Ellers kan du jo få se nordlys og mye vakker natur. Grønnland er også en idé.