Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5061
Hei,

Når jeg tar subutex, lyrica eller begge deler, så hender det seg at jeg tar for mye, og da sliter jeg med urinretensjon. Finnes det noe som hjelper mot det? Har noia for at blæra skal sprekke hvis jeg ikke får pisse.

Får selvfølgelig pisse, men det er bare dråper om gangen. Og det er neppe så bra for blæra at jeg må presse alt jeg makter for å få ut de dråpene.
Har du prøvd å sitte ned på dass slik at du slpper mere av?
Det funker iallefall for meg
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Jeg sitter og pisser, ja. Står jeg og pisser, så kommer det ikke en dråpe ut. Det begynner å bli bedre nå, men det kommer nok til å gjenta seg en dag. Er det noe legemidler som slapper av blæren/urinveier/tissemannen? Vet at poppers slapper av rævhullet, men jeg klarer å holde meg renalt i 12-24 timer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei,

Når jeg tar subutex, lyrica eller begge deler, så hender det seg at jeg tar for mye, og da sliter jeg med urinretensjon. Finnes det noe som hjelper mot det? Har noia for at blæra skal sprekke hvis jeg ikke får pisse.

Får selvfølgelig pisse, men det er bare dråper om gangen. Og det er neppe så bra for blæra at jeg må presse alt jeg makter for å få ut de dråpene.
Vis hele sitatet...

Det dreier seg kunn om å klare å slappe helt av,still deg stående skrått over toalettet med hodet hvilende mot veggen,lukk øya og bare vent så får du det til,det dær har med opiat tilvenning å gjøre
Kan skaffe deg en time på urologisk avd. evt. et kateter?
Egen kateterisering går å lære seg om du har store problemer. Det finnes også ett legemiddel som jeg ikke husker hva heter akkurat nå som kan brukes. Ellers så virker benzo avslappende slik at du får gått på do, men det beste er å ta opp do ringen, sette på springen og hold en finger eller to i vannstrålen fra den og lukk øynene.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av hemulen Vis innlegg
Kan skaffe deg en time på urologisk avd. evt. et kateter?
Vis hele sitatet...
Har våknet på sykehus med en sånn sak oppi urinrøret. Det var ikke noe koselig når den skulle taes ut.

Sitat av Mystery Vis innlegg
Det finnes også ett legemiddel som jeg ikke husker hva heter akkurat nå som kan brukes. Ellers så virker benzo avslappende slik at du får gått på do.
Vis hele sitatet...
Benzodiazepiner hjelper, men ikke alltid man har tilgang til det. Skulle gjerne vite navnet på det andre legemiddelet
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har våknet på sykehus med en sånn sak oppi urinrøret. Det var ikke noe koselig når den skulle taes ut.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke ta den ut, du kan gå med kateter i lang tid før det må skiftes.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har våknet på sykehus med en sånn sak oppi urinrøret. Det var ikke noe koselig når den skulle taes ut.



Benzodiazepiner hjelper, men ikke alltid man har tilgang til det. Skulle gjerne vite navnet på det andre legemiddelet
Vis hele sitatet...
Det er sant, Detrusitol heter det og blir egentlig brukt mot det motsatte inkontinens og det står i felleskatalogen at kontraindikasjon er urinretensjon. Har selv fått/tatt det i forbindelse med urinretensjon og det fungerte bra, men dette er ikke vitenskapelig bevist bare for å si det.

En annen medisin som er vitenskapelig bevist virker er Omnic.

Når det gjelder kateter så det å gå med kateter over lengre tid vil bare gi økt fare for urinveisinfeksjon. Mye bedre med en gangs kateter som ligger i steril innpakning og hell litt salt løsning eller gel så det glir lettere inn.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Subutex for min del fører til forstoppelse og vanskelig for å urinere, kan gå i opptill en dag uten og måtte pisse, evt om jeg må så kan jeg stå i en halvtime å presse så mye jeg vil.... det går eller burde hvertfall gå over så fort dritten er ute av kroppen.

Ellers er ett fint tips å skru på vannkrana litt samt sitte å pisse til stor hjelp for min del hvertfall
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og det er neppe så bra for blæra at jeg må presse alt jeg makter for å få ut de dråpene.
Vis hele sitatet...
Du skal jo bare presse når du skal esse..!
Sist endret av Naturgrønn; 19. juni 2013 kl. 23:45.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Det er sant, Detrusitol heter det og blir egentlig brukt mot det motsatte inkontinens og det står i felleskatalogen at kontraindikasjon er urinretensjon. Har selv fått/tatt det i forbindelse med urinretensjon og det fungerte bra, men dette er ikke vitenskapelig bevist bare for å si det.
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så vanskelig å skjønne med kontraindikasjon? ("Innen medisin er en kontraindikasjon en tilstand eller faktor som forhøyner risiko forbundet med bruken av et bestemt legemiddel eller en bestemt behandlingsprosedyre eller utførelse av en bestemt aktivitet," Wiki.) Videre på Felleskatalogen: "Skal brukes med forsiktighet hos pasienter med betydelig hindret blæretømming med risiko for urinretensjon."

Hvorfor anbefaler du medisin mot hyppig vannlating til en som har problemer med å late vannet? Den vil ha motsatt effekt. Dette er grunnen til at du ikke bør gå til internett for medisinske råd.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Hva er det som er så vanskelig å skjønne med kontraindikasjon? ("Innen medisin er en kontraindikasjon en tilstand eller faktor som forhøyner risiko forbundet med bruken av et bestemt legemiddel eller en bestemt behandlingsprosedyre eller utførelse av en bestemt aktivitet," Wiki.) Videre på Felleskatalogen: "Skal brukes med forsiktighet hos pasienter med betydelig hindret blæretømming med risiko for urinretensjon."

Hvorfor anbefaler du medisin mot hyppig vannlating til en som har problemer med å late vannet? Den vil ha motsatt effekt. Dette er grunnen til at du ikke bør gå til internett for medisinske råd.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk Detrusitol for urinretensjon av legen min, så enten er legen helt idiot eller så ble jeg feil medisinert. Men den andre jeg anbefalte er det flere leger som anbefaler mot urinretensjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Da har jeg tabbet meg ut igjen. Tok først en karamell med 50mg AH-7921 i natt rundt kl 2. Syntes det var for lite, og synes jeg hadde en steril kanyle og en pumpe til, så valgte jeg å ta enda en karamell ca en time etter forrige. Den var på nærmere 100mg. Siden da har jeg duppet av, noen ganger på gulvet. Men hovedproblemet er at jeg såvidt ikke får pisse. Får ut noen dråper og svetter mye, samtidig som at jeg drikker lite, så jeg tror ikke blæra kommer til å sprekke, men det er plagsomt. Å dra til legevakt for få et rør trykt opp i penishullet blir siste alternativ, da jeg vet godt hvor ubehagelig det er.

Så noen tips? Har forskjellige medisiner, både reseptbelagt og reseptfrie. Sarotex, imovane, apodorm og vival. Av reseptfrie så mener jeg på at jeg har bio-magnesium liggende en plass, men hjelper det?

Hva med andre tips som ikke har noe med piller eller kateter å gjøre?

Unnskyld for at jeg skriver mye og kanskje rotete, men jeg er drit fette på hau. Dobbelsyn, mommelprat, ufrivilig dupping, osv.
ArbeidsledigProletar
Vel, høres risky ut å sjanse på at du skal "svette" ut blæras innhold. Ærlig talt mann, det er ikke bare faren for at blæra skal gå til helvette, men også det faktum at nyrene dine sikkert gråter nå. Du kommer snart, om du ikke allerede har begynt, å ta opp giftstoffer igjen. Du forgifter din egen kropp med mer enn bare dop nå. Blir ikke kvitt avfallsstoffer. Gjør deg selv en tjeneste, fiks det.
Veit du om det er fysisk eller psykisk? Har noe av samme greia noen ganger, men det er ihvertfall delvis selvpåført. Driver å fokuserer på alt mulig annet så jeg får ikke konsentrert meg og blir frustrert fordi det ikke kommer noe. Så blir jeg stressa og presser på mer uten at det kommer noe, selv om jeg må pisse som en hest. Virker som alt bare knyter seg liksom. Det virker teit, men prøv å syng. Inni deg eller utenfor, bare sålenge du har noe som tar oppmerksomheta vekk fra at NÅ MÅ DU PISSE SÅ JÆVLIG FORT FOR DU MÅ PISSE SÅ JÆVLIG FORT FOR DU MÅ etc. Blir som å bli forbanna når man skal tvinge seg til å sove, det blir blokk.
Hvis det er fysisk og du drikker lite så kanskje du bare er ganske uttørka og trenger alt vannet kroppen har, og den ikke lar deg sløse noe.
Sist endret av Bothrops; 13. november 2013 kl. 11:58.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Gjør deg selv en tjeneste, fiks det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du jeg kommer hit og spør om råd?

For det eneste alternativet jeg vet om, er å dra til legen og få kateter. Men det blir siste utvei. Nå har jeg ikke drukket så mye, så jeg kjenner at blæra er langt ifra full. Og dessuten får jeg ut noen dråper, men det er slitsomt. Så jeg tror ikke det er fare for blære og nyre, siden jeg ihvertfall klarer å få ut litt og drikker lite akkurat nå.

Men nå begynner det å gå over. Så dette skal nok bra.

Update:

Fikk endelig tømt blæren. Det hjalp det Bothrops skrev, altså slappe helt av. Det tok sin tid, 30-40 min og hele kroppen er våt av svette.

Skal begynne å drite i å overdosere på opiater. Jeg er seriøst mer redd for nyrefeil eller at blæren skal sprekke enn pustestans
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sliter med samme problemet.
Eneste som funker er å sitte seg ned og telle til ti.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei,

Når jeg tar subutex, lyrica eller begge deler, så hender det seg at jeg tar for mye, og da sliter jeg med urinretensjon. Finnes det noe som hjelper mot det? Har noia for at blæra skal sprekke hvis jeg ikke får pisse.

Får selvfølgelig pisse, men det er bare dråper om gangen. Og det er neppe så bra for blæra at jeg må presse alt jeg makter for å få ut de dråpene.
Vis hele sitatet...
yo du kan ha engangs -kateter på apoteket i sikkerhet hvis du kjenner at blæra er full og du sliter med å tisse. du får kjøpt det på alle apotek uten resept. det gjør litt vondt å stikke røret opp i pikken, men det vil funke som nødløsning, skjønner du.

Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Sliter med samme problemet.
Eneste som funker er å sitte seg ned og telle til ti.
Vis hele sitatet...
nei kjøp engans -kateter på apoteket. ikke ta større størrelse enn 12. da det gjør vondt å stikke røret opp i pikken og inn i blæra. men du får alltid tissa. det lover jeg.
Sist endret av deucescracked; 4. juni 2014 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.