Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5559
Jeg har da begynt å sette opp en liten "liste" på serier jeg skal se som jeg tror kan være morsomme og spennende. Jeg er ute etter flere serier som muligens jeg kan like og dermed spør jeg her.

De seriene jeg har så langt er The big bang theory, two and a half men, breaking bad, prison break, The mentalist, house, doomsday preppers (bare en sesong?), supernatural, smallville og weeds. Noen av disse seriene har jeg sett ferdig, men tenkte jeg sku nevne dem i tilfelle det er til no hjelp

Forslag til fler?
Blue mountain state anbefales sterkt!
Doctor Who, Blue Mountain State, Entourage og Franklin & Bash.
Oz

Fantastisk serie som omhandler livet til fangene og de ansatte i Oswald fengsel.

Lost

Ett fly krasjer på en mystisk øde øy i stillehavet (?). Meget spennende.
Mine favoritter er: Breaking Bad, Mad Men, Game of Thrones og Dexter. Kanskje litt "mainstream", men de er et must !
How i met your mother, Sons of anarchy, The Wire, Anger Management og Arrested Development.

How i met your mother MÅ ses, de andre er også gode altså.
Jeg personlig er en stor fan av Sons Of Anarchy, kan anbefale denne til alle og enhver. Breaking Bad er jeg og stor fan av, samt The Walking Dead er mer enn verdt å titte på.

Revolution er og en helt ny serie av nesten samme greia som med The Walking Dead, bare her er det elektrisiteten som går til faen og ikke et virus. Den er helt ny og er til nå kommet 5 episoder, hvor den 6. sendes imorgen i USA.
Sist endret av Mozzie; 29. oktober 2012 kl. 01:57.
Av andre som ikke er nevnt enda har man også The Wire, The Unit, The Shield, Jericho og Revolution som kan være verdt å få med seg. Alle er komplette utenom sistnevnte, som kun har sendt et par episoder hittil.
Noen jeg kommer på i farta er: Continuum, The Walking Dead (Ny sesong!), Nikita, Jericho, Fringe(must), Supernatural og Psych.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Revolution er og en helt ny serie av nesten samme greia som med The Walking Dead, bare her er det elektrisiteten som går til faen og ikke et virus. Den er helt ny og er til nå kommet 5 episoder, hvor den 6. sendes imorgen i USA.
Vis hele sitatet...
Hørtes interessant ut, så jeg tenkte jeg skulle sjekke det ut. Den piloten er nok det dårligste jeg har sett siden Hercules in New York. Blir det bedre, eller skal jeg gi opp med en gang?
The River "The magic is out there" =)

Fra samme karen som bl.a har lagd Paranormal Activity..
Er 1 sesong ute til nå

Firefly Et MUST hvis du ikke har sette denne serien før..9.2 i score på Imdb
Ble desverre kun 1 sesong..Men da er det enda flott at den er latterlig bra =)
Adam Baldwin for pres!

The X Files The truth is out there..

Alle bør ha ha sett X Files minst en gang før man dør!
Sist endret av Hightime; 29. oktober 2012 kl. 03:02.
Ingen som nevner Dexter?
Sitat av Dæng Vis innlegg
Ingen som nevner Dexter?
Vis hele sitatet...
Nei. titegn
Sitat av Dæng Vis innlegg
Ingen som nevner Dexter?
Vis hele sitatet...
Rart med det, gitt..
Jeg vil anbefale The Office
http://i.imgur.com/ZxYhfl.jpg

The Office benytter seg av den observerende dokumentarfilmens virkemidler for å skape en illusjon om at hendelsene på kontoret er «virkelige», og kan karakteriseres som en type fiktiv dokumentarfilm (mockumentary). Serien blir regnet som en av de [COLOR="DarkOrange"]mest populære britiske komiseriene[/COLOR], og er hittil solgt til over 60 land.

Jeg vil gi denne serien 5/6
Sist endret av DenNorskeste; 29. oktober 2012 kl. 03:06.
Hva med noen klassiske serier?

Bionic women (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bionic_Woman)

Six million dollar man (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Six_Million_Dollar_Man)

Captain power and the soldiers of the future (http://en.wikipedia.org/wiki/Captain..._of_the_Future)

V (http://en.wikipedia.org/wiki/V_(1983_miniseries))

Red Dwarf (http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Dwarf)

Er en annen serie jeg gjerne skulle hatt et gjensyn med. Er litt vanskelig å forklare, men serien handlet om en ung gutt som styrte et romskip (som egentlig var rommet hans) med ei bordlampe. Noen som tilfeldigvis husker serien, og navnet på den?
http://www.imdb.com/search/title?num...type=tv_series

Høyeste rata serier med minst 5000 votes. Have fun
Ser de fleste seriene jeg har sett er nevnt, litt overrasket over at deadwood ikke er nevnt.
Mash er ok helt til alt for mange karakterer forsvinnet. Er gammel serie, men den vokser på deg etter du har sett litt på det.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hørtes interessant ut, så jeg tenkte jeg skulle sjekke det ut. Den piloten er nok det dårligste jeg har sett siden Hercules in New York. Blir det bedre, eller skal jeg gi opp med en gang?
Vis hele sitatet...
Har sett alle 5 episoder og syns ikke det er så mye å rope hurra for, eneste grunnen til at jeg fortsatt ser på fordi jeg vil vite hvorfor strømmen gikk.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Har sett alle 5 episoder og syns ikke det er så mye å rope hurra for, eneste grunnen til at jeg fortsatt ser på fordi jeg vil vite hvorfor strømmen gikk.
Vis hele sitatet...
Så det blir litt sånn som med How I Met Your Mother? Man sliter seg gjennom episode på episode med oppbrukt humor, bare fordi man er så jævlig nysgjerrig på hvem mora egentlig er?
The finder kan anbefales. er bare 1 sesong og kommer ikke flere.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Så det blir litt sånn som med How I Met Your Mother? Man sliter seg gjennom episode på episode med oppbrukt humor, bare fordi man er så jævlig nysgjerrig på hvem mora egentlig er?
Vis hele sitatet...
ja egentlig.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Så det blir litt sånn som med How I Met Your Mother? Man sliter seg gjennom episode på episode med oppbrukt humor, bare fordi man er så jævlig nysgjerrig på hvem mora egentlig er?
Vis hele sitatet...
AT DET VAR???????
Sitat av Mozilla Vis innlegg
AT DET VAR???????
Vis hele sitatet...
Serien var melka tørr allerede på sesong 5. Frem til da var det rimelig artig å se på. Nå føler jeg en distinkt smerte hver gang de prøver de samme gamle vitsene. Jeg vil bare komme til bunns i hele greia.
King of the hill, Gold rush
Breaking Bad
The Unit
Prison Break
Homeland
Sons of anarchy
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hørtes interessant ut, så jeg tenkte jeg skulle sjekke det ut. Den piloten er nok det dårligste jeg har sett siden Hercules in New York. Blir det bedre, eller skal jeg gi opp med en gang?
Vis hele sitatet...
Det blir bedre


Til nå måler det seg ikke med Breaking Bad f eks, men vell verdt og følge med på. Fast food karen fra Breaking Bad er jo sentral i den serien også.
Dog the Bounty Hunter:

Hjernedød "reality" som er iscenesatt så det holder. Dog, dusørjegeren, som tar med seg familien på jakt etter ettersøkte kriminelle. Jeg kaller det ikke for hjernedød uten grunn, så det er ikke sikkert dere liker det i det hele tatt, men jeg har ledd mye av familien Chapman som fremstiller seg selv som USAs største helter

http://img201.imageshack.us/img201/9881/dogbountyhunter1.jpg

Carnivale:

Langt ifra noen hjernedød serie. En serie som har blitt glemt føler jeg. Litt som Twin Peaks, sær og mystisk serie.

I en tid med gigantiske sandstormer, grusomme pester, tørke og farsotter – tegn på Guds vrede og bud om apokalypsen – er den endelige konflikten mellom det gode og det onde i ferd med å starte. Kampen vil finne sted i hjertet av et imperium kalt Amerika. Et omreisende sirkus, som gir ly til Ben Hawkins (Nick Stahl), en problemfylt healer, kommer til å brake sammen med en Evangelistmenighet ledet av broder Justin Crowe (Clancy Brown). Og når det er over, vil mennesket for alltid bytte ut undring med fornuft.

http://img203.imageshack.us/img203/5237/mv5bnja1mjyxnzu2mv5bml5.jpg
Sist endret av stagg; 29. oktober 2012 kl. 06:10.
The Walking Dead er jo et must. Du bør vel også få med deg Dexter.
En Moderne Familie er jo også veldig artig.
Sist endret av Magnisx; 29. oktober 2012 kl. 10:21.
To bra serier:
Breaking Bad.
The Walking Dead.

To ekstremt gode serier:
Prison Break.
Lost.
Sitat av Dæng Vis innlegg
Ingen som nevner Dexter?
Vis hele sitatet...
Om du ikke leste hva som sto ovenfor så nevnte "GUDJO" Dexter i innlegget sitt.
Takk for mange forslag, til tross for at jeg har sett masse av de aller fleste seriene som er nevnt (av de som går på tv nå til dags), tenkte på å se alt i stedet for en og en episode

Lost er vel den eneste serien jeg IKKE kommer til å se videre på, sesong 1 og 2 var bra, men så ble det helt idiotisk..
mange gode forslag her, men ser ikke Californication er nevnt? Det er bra underholdning det.
Boardwalk Empire, Six Feet Under, Battlestar Galactica og kanskje it's Always Sunny in Philadelphia
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
The River er en av de beste seriene jeg har sett.

House
Game of thrones
Suits
Copper (ny serie som går på Nrk)
Norske Hellfjord på Nrk er også ganske morro
Sitat av McLovin Vis innlegg
Serien var melka tørr allerede på sesong 5. Frem til da var det rimelig artig å se på. Nå føler jeg en distinkt smerte hver gang de prøver de samme gamle vitsene. Jeg vil bare komme til bunns i hele greia.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes nå ærlig talt at sesong 6 har vært den beste til nå, og det jeg har sett av sesong 7 er absolutt ikke dårlig.
The Prisoner

Alt ligger på Youtube: Piloten

The Prisoner er en tidløs kultklassiker, håper noen på forumet plukker opp serien og får noe utav det.
Game of Thrones!!! Beste serien i verden, anbefales sterkt!

Har også hørt at Doctor Who er bra
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Om du ikke leste hva som sto ovenfor så nevnte "GUDJO" Dexter i innlegget sitt.
Vis hele sitatet...
Leste det innlegget der, men fikk ikke med meg, at Dexter var nevnt der. Fort gjort
Game of Thrones og Walking Dead som tidligere nevnt. Om du finner idioter morsomt så burde du ta en titt på Workaholics
-Rar på fulltid.
Har ikke lest igjennom, men Sopranos!
mye bra her, satt her om dagen å prøvde å lage en top 5 liste av alle serier jeg har sett

endte opp med

1. Lost
2. Breaking Bad
3. House
4. South Park
5. Family guy

vanskelig med top 5 liste dog. kan anbefale alt jeg har her og: http://i.imgur.com/3TJMs.jpg
Vet ikke om denne er sagt, men The Newsroom er å anbefale!

Handler om en nyhetskanal og deres "dramatiske hverdag". Ligger ute 1 sesong.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Spartacus-serien er å anbefale. Liker hvordan det hele er filmet. En av mine favorittserier er The League som baserer seg på en vennegjeng som driver med fantasy football. Mye av grunnen til at jeg liker denne serien er at alle skuespillerne er "improv"-skuespillere, som får meg til å føle at innholdet er mer jordnært enn i mange andre serier. ANBEFALES!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Endte opp med

- Breaking Bad
- Prison Break
- The Killing
- Harper's Island
Dexter
Suits
How i met your mother
Blue mountain state
Dexpedition
Prison break
The big bang theory

Breaking bad
Du må se Better off Ted!! Utrolig morsomme replikker samt skuespill. Konseptet rundt at de konstant skal finne opp ting hele tiden er utrolig morsomt
Sist endret av Patrialn; 8. november 2012 kl. 15:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I tillegg til Dexter, Breaking Bad, the walking dead og andre som er nevnt her, likte jeg godt Nurse Jackie. Spesielt den første sesongen!
Arrow: http://www.imdb.com/title/tt2193021/

Kan ikke si for mye uten å avsløre:P Bare kommet 6 episoder av første sesong enda da, men veldig veldig bra!