Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3515
Kan noen hjelpe meg å finne navn på/merket på de jaffa "kjeksene" med skogsbær-smak som var å få kjøpt på butikken for noen år siden (jeg har ikke sett de tilgjengelig på leenge)? Overbevist om at det var skogsbær.

Snakker her om slike "sponge cakes", mest kjente merket er vel McVities, og de som man oftest ser her til lands er vel fra Bisca, og heter Grazia. Disse finnes i standard appelsin, og også bringebær.

Sær ting å spørre om kanskje, men jeg har så jævlig lyst på slike :-P
Jeg elsker jaffacakes, de er så jævli munch!
Har vært trofast jaffamann i mange år, men har aldri sett de i skogsbær, kun i bringebær og appelsin.

Butikken åpner om 30 min, skal faen meg ha meg en pakke med de med bringebær, så sykt godt å rive av sjokoladen, så drar man ut gelèn og muncher den som en nyvaska 14åring.
Sist endret av Skyfx; 10. august 2012 kl. 06:30.
Hæhæhæ, jævlig bra svar Skyfx! :-D

Det var en periode man kunne finne de i butikken, men jeg har ikke snøring på hvilken produsent det var... Jeg elsker konsistensen på jaffacakes!
Nå måtte jeg dra en tur til butikken jeg også, kjøpte meg en pakke med appelsin versjonen
Fant ikke bringebær da
Jaffa med bringebær hørtes godt ut, men jeg hater appelsin i kjeks og sjokolade.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Jaffa med bringebær hørtes godt ut, men jeg hater appelsin i kjeks og sjokolade.
Vis hele sitatet...
De med apelsinene er helt greie de, men damn. Skogsbær hørtes sykt godt ut
Noen som vet om butikker enda selger Pick-up kjeks, isåfall hvor? Det og iskald litago er det sykeste man kan hive innpå!
Sist endret av ghandabis; 10. august 2012 kl. 12:10.
hvilke butikker selger jaffa?
har lett lenge, men ikke funnet noe :S
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Iphoner Vis innlegg
hvilke butikker selger jaffa?
har lett lenge, men ikke funnet noe :S
Vis hele sitatet...
De fleste dagligvare butikker rundt om i det norske land.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Kan huske disse med skogsbær, men jeg mener at disse var et annet merke enn Jaffa Cakes?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av ttj Vis innlegg
De fleste dagligvare butikker rundt om i det norske land.
Vis hele sitatet...
Care to name?

Har ikke funnet det på lokale meny, Rema etc.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Care to name?

Har ikke funnet det på lokale meny, Rema etc.
Vis hele sitatet...
Du kan umulig ha letet godt nok? Jeg ser dem på omtrent alle butikkene jeg er innom. Ligger sammen med kaker og annet godt. Og bare for å ha det sagt; Jaffa med appelsin er snadder.
Sist endret av Fuzzybossen; 10. august 2012 kl. 12:52.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Care to name?

Har ikke funnet det på lokale meny, Rema etc.
Vis hele sitatet...
Kiwi Meny Rema Rimi trur også jeg har sett det på europris. First Price selger også de med navnet "Jaffa Cakes"
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan umulig ha letet godt nok? Jeg ser dem på omtrent alle butikkene jeg er innom. Ligger sammen med kaker og annet godt. Og bare for å ha det sagt; Jaffa med appelsin er snadder.
Vis hele sitatet...
Jaffa cakes regnes vel som kjeks?

Om så kan jeg sverge til at dem ikke har det på lokalen, usikker hvorfor.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Be dem bestille opp Jaffa cakes, ganske så sikker på at dem skal ligge ved kjeks, kake hylla til vanlig.
Sist endret av ttj; 10. august 2012 kl. 13:00.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av ttj Vis innlegg
Be dem bestille opp Jaffa cakes, ganske så sikker på at dem skal ligge ved kjeks, kake hylla til vanlig.
Vis hele sitatet...
Will do.

Husker jeg smakte det i England, satans godt egentlig ^_^
Sitat av iSatan Vis innlegg
De med apelsinene er helt greie de, men damn. Skogsbær hørtes sykt godt ut
Vis hele sitatet...
Tro meg, de er det! :-D

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Care to name?

Har ikke funnet det på lokale meny, Rema etc.
Vis hele sitatet...
De er å finne i de fleste butikker tilsynelatende.
Her har du bilder av hvordan de mest kjente (for meg iallefall) ser ut:
http://www.bisca.no/Files/Billeder/Ecom/produkter/packshotstor_Bisca-Orange-Grazia-V.jpg
http://www.bisca.no/Files/Billeder/Ecom/produkter/packshotstor_Bisca-Raspberry-Grazia-V.jpg

Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Kan huske disse med skogsbær, men jeg mener at disse var et annet merke enn Jaffa Cakes?
Vis hele sitatet...
"Jaffa Cakes" er vel heller ikke noe merke såvidt jeg vet. McVities var visst de som var først ute med "jaffa cakes". Men ja, jeg også tror det var et annet merke på disse, enn de andre som er ute til salgs nå. Men er så absolutt ikke sikker på dette..
Eller altså, navnet på McVities sine var vel gjerne "Jaffa Cakes". Uansett så finnes det flere produsenter som lager slike ;-)
Sist endret av Brimstone; 10. august 2012 kl. 13:19.