Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 6513
Hello sweetie!

Så, jeg har søkt litt rundt på forumet og jeg *vet* det er andre dr.who fans her. Derfor har jeg et par spørsmål! Evt kunne vi brukt denne tråden til å diskutere denne fantastiske serien.

1: Favoritt episode?
2: Beste doctor?
3: Hvilken companion er din favoritt?
4: Har du sett noen av episodene fra tidligere enn 2005, isåfall, hvordan har det påvirket ditt syn på den nåværende og selvsagt mer moderne reinkarnasjonen av serien?
4: ...Who turned off the lights?

Setter selvsagt pris på utfyllende svar.


Kjøpte forøvrig denne til typen her om dagen;


http://i.ebayimg.com/00/s/NTU4WDYwMA==/$(KGrHqF,!pkE7BcvgGFNBPBfUlT9E!~~60_3.JPG

Beklager om det fins en lignende tråd allerede, men kunne ikke finne noe slikt når jeg søkte.

Og sist men ikke minst;

Don't blink. Blink and you're dead.
Sist endret av Nerdefruen; 9. juli 2012 kl. 19:27.
1. Blink, spesielt pga forklaringen til the Doctor om tid. Timey wimey wibbly wobbly!
2. David Tennant, vet ikke hvorfor, liker ham bare bedre.
3. Amy, the girl who waited.
4. Det har jeg nok ikke, men har det på listen over ting som skal sees.
5. Oh god... Creepy Vashta Nerada...

EDIT:
Den som introduserte meg for Doctor Who var storebroren min, som døde i en bilulykke for 3 måneder siden, som har gjort at jeg har fått et enda nærmere forhold til serien.
Sist endret av anonym70908; 9. juli 2012 kl. 19:36.
Er ganske enig i Blink, men har et par andre ganske høyt oppe på listen. Jeg er en fan av episodene med mye humor, og ikke minst hvor doctoren har en større rolle enn i blink. Men, alle 3 (siden den andre er en dobbelt episode) episodene hvor weeping angels har en rolle er helt fantastiske.

Dog, akkurat nå er jeg ganske torn mellom Matt smith og David tennant, de er begge fantastiske på hver sin måte.
Må si meg enig i at Matt Smith er fantastisk, og er nok også stor fan av de mer humorfyllte episodene.
1: A Good Man Goes to War eller The Stolen Earth/Journey's End.
2: Matt Smith
3: Vanskelig å si. Står mellom Amy og Rose.
4: Har sett noen få. Jeg føler de er mye mer saktegående, noe som gjør det litt vanskelig å sette seg inn i for min del.
5: Fuck...
Kan ikke navnet på noen av episodene, men favoritten må være der som jorda blir invandert av daleks. Favoritt doktor er han her: http://2.bp.blogspot.com/-aMMnYkIVih...64/s1600/Z.jpg
Og Rose er favoritten
HEI!

Takk. Takk for at dere finnes. For jeg vet ikke hvor jeg finner flere som dere.
Bakpå iPhonedekselet mitt står det "Wibbly Wobbly Timey Wimey". Det har, i skrivende stund, nøyaktig 0 personer tatt referansen på. Det samme gjelder "KEEP CALM - I'm the Doctor" t-skjorta mi som jeg drar på meg på vakre sommerdager og spankulerer rundt i sentrum i et håp om at noen faktisk vet hva den refererer til.

1 - Favorittepisode? Ugh, ugh. Blink er selvsagt, helt enorm. Samtidig henger jeg meg veldig opp i episoder der The Doctor holder en tale som gir meg gåsehud - typisk i The Pandorica Opens, der han står og adresserer alle romskipene, eller i Family of Blood - både da guttungen sier .. det som strengt talt står i signaturen min, og på slutten, da Son of mine holder epilogen. Forklaringen til River Song i The Wedding of River song, på slutten da hun forklarer hvorfor alle har komt. Introen i A good man goes to war - muligens det mest badass jeg noensinne har sett i serien. Det er faen flette meg for mye bra til å velge meg ut en favoritt.

2 - Etter å ha sett hele serien var jeg fast bestemt på David Tennant, i grunn. Etter jeg så den andre gang, var det verre. Tennant har mer humor og - let's face it - ser bedre ut, mens Smith tok meg med "You see these eyes? They are old eyes". Smith virker for meg til å være noe mer.. selvbevisst og, i min tolkning, trist.

3 - Favorittcompanion blir nok.. Amy, men hard kamp mellom henne og Rose. Rose har en helt egen mytisk ting pga Bad Wolf (igjen, gåsehud under talen hennes 'I AM THE BAD WOLF'), mens jeg ikke klarer å høre noen si navnet "Amy" uten å se smug ut mens jeg sier "There is a hole in your wall, Amy Pond". Tied!

4 - Jeg prøvde meg på å se de eldre episodene, men jeg innser at jeg er blitt for bortskjemt med tanke på bilde- og lydkvalitet. Jeg skrudde av etter 10 minutt i frykt for å ødelegge serien for meg selv.

5 - sdjklfsjdlkfjsdlkf. Det der kommer for meg på delt førsteplass med "End of the tape. It ran out about 30 seconds ago. I sent it to its room. *This* is its room!". Kaizers Orchestra ble aldri helt det samme for meg.
Husker når jeg så Empty Child når den først kom ut, creepy som f***.
1. Mange gode episoder, f.eks "blink" og "the empty child", men favoritten blir nok "the lodger". Den episoden var vanvittig morsom.
2. Tom Baker er helt klart fantastisk, det er vel de fleste. Men alle de tre siste har vært utrolige, klarer ikke å skille mellom de tre.
3. DONNA NOBLE
4. Har sett Tom Baker og alle etter han. Også filmen med Paul McGann i hovedrollen. Tom Baker sine episoder virker både dårlige og tamme i forhold til den "nye" serien, men det plukker seg opp etterhvert, og mange episoder blir nye favoritter.
Sist endret av Draugen; 9. juli 2012 kl. 20:25.
http://www.youtube.com/watch?v=rTj4u...watch_response

Uansett hvor mange ganger jeg ser dette, FRYSNINGER!
1. Har så altfor mange, men her er noen moments jeg virkelig får frysninger av:
-http://youtu.be/nCCMg-rcCQk
-http://youtu.be/ITpHDt4CdOE
-http://youtu.be/jfGWRccHLRY
2. David Tennant
3. Jack Harkness/Donna men aller mest Rose<3
4. Har ikke sett så mye av det gamle

Både jeg og madammen er super-fans og har samlet mye ting, har dalek-alarmklokke, bilskiltramme som sier "Its bigger on the inside", plakater, DVD-bokser og en god del mer. Artig at denne tråden dukket opp nå, starter på Dr Who warm-up i morgen før neste sesong begynner i august.

Ellers må jeg si at The Master er en herlig karakter, Vashta Nerada fucker med meg fortsatt og Weeping Angels er dritskummelt.

Elsker den serien, tror ikke jeg har funnet en annen serie enda hvor jeg får frysninger minst annenhver episode.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=MbihgxRYMCE

Bad Wolf..
Sist endret av Pagliacci; 10. juli 2012 kl. 05:50.
Folkefiende
Toaru's Avatar
SPOILERS FREM TIL OG MED SJETTE SESONG

Favorittepisoden min er nødt til å være Blink, fra sesong tre Den episoden har jeg sett på og vist til kompiser kanskje 3-4 ganger. Den har et genialt plot hvor tiden twistes alle veier, masse rørende scener, sykt episke fiender som er nærmest uslåelige, kul avslutning.. Ja, den har alt! ^^ Men ser nå at flesteparten har svart den episoden, så skal prøve å tenke ut en til..
Synes episoden i biblioteket i slutten av fjerde sesong av sinnsykt bra. Silence in the Library. Mye på grunn av de sykt creepy astronautene som snakker gjennom.. gjenferdet til døde mennesker. (grøss)

Beste doctor må være David Tennant ja! Føler at historiene med han holder høyest kvalitet så langt. Men mange med eleventh doctor er kule også!

Amy Pond vinner kompanjongtesten! Skjulte krav 8D

Har ikke sett noe av 80-tallsserien! Men har veldig lyst, da jeg setter pris på.. Doctor Who! Og har sett ferdig 2005-serien

Bob did it, sir.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
1: Hmm.. Det må stå mellom The Pandorica Opens + den etterfølgende episoden og de tre siste episodene fra sesong 3 (Utopia, The Sound of Drums og Last of the Time Lords). Anser de i grunn som egne episoder i og med at det er fortsettende historier det er snakk om.
2: David Tennant, han har det lille ekstra som hever han over de andre doktorene, pluss at han har et ganske så spesielt utseende som passer rollen perfekt.
3: Amy!
4: Har ikke sett noe særlig av den originale serien.
Føler jeg får skikkelig lyst til å se på Dr.Who nå. Har liksom aldri hatt tilgang. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe DVDer med hele sesonger på? evt se de online. Vil ha en så komplett serie som mulig når jeg først begynner.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
Føler jeg får skikkelig lyst til å se på Dr.Who nå. Har liksom aldri hatt tilgang. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe DVDer med hele sesonger på? evt se de online. Vil ha en så komplett serie som mulig når jeg først begynner.
Vis hele sitatet...
Bukta, men det er visstnok over 100 manglende episoder fra den klassiske serien. Bare begynn på det fra 2005, lettere og bli dratt inn.

1. Blink, eller "The Doctors Wife".
2. David Tennant, var litt "i mot" at han regeneratet først, men Matt Smith gjør egentlig også en god jobb.
3. Hmm... vet ikke, Amy kanskje, eller Rose.
4. Har såvidt pirket borti det, har lyst å se mer, men vet ikke hvor jeg skal starte.
Hvilke episoder likte dere ikke? Sålangt har episode 4 og 5 fra sesong 1 gitt meg minst.
Bare jeg som ikke hadde sansen for Rose? Makan til dum og oppskrytt karakter skal man lete lenge etter.
Sitat av Draugen Vis innlegg
Bare jeg som ikke hadde sansen for Rose? Makan til dum og oppskrytt karakter skal man lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Jupp, er nok enig med deg. Samt jeg klarer ikke se på dama over lengre tid, den munnen...
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Jupp, er nok enig med deg. Samt jeg klarer ikke se på dama over lengre tid, den munnen...
Vis hele sitatet...
http://images1.fanpop.com/images/pho...9-1024-768.jpg
Ser enten litt ape-aktig ut eller så har hu en tynn og lang prell langs overleppa.
Har hørt så mye om Doctor Who i det siste. Kan noen forklare meg hva serien går ut på, eventuelt få meg interessert i denne serien?
Sitat av Thaos Vis innlegg
Har hørt så mye om Doctor Who i det siste. Kan noen forklare meg hva serien går ut på, eventuelt få meg interessert i denne serien?
Vis hele sitatet...
Jeg laster ned første sesong nå for å se hva det egentlig går i. Du kan jo kikke litt på IMDB.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Har hørt så mye om Doctor Who i det siste. Kan noen forklare meg hva serien går ut på, eventuelt få meg interessert i denne serien?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=RAofuIlX9i8

Denne er ganske relevant :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det ser for øvrig ut til at season 7 har premiere ~23-25 august (Edinborough Film Festival) : )
fikk smaken for detta. Har begynt på sesong 2 nå.
Har alle sesongene liggende, jeg så 5minutt av første episode i sesong 1 før jeg slo av. Tips til hvilken sesong jeg bør begynne å se?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av nobels Vis innlegg
Har alle sesongene liggende, jeg så 5minutt av første episode i sesong 1 før jeg slo av. Tips til hvilken sesong jeg bør begynne å se?
Vis hele sitatet...
Sesong 1? Hvis det er i svart hvitt, let etter det fra 2005 og utover i stedet...
Sitat av F4celess Vis innlegg
fikk smaken for detta. Har begynt på sesong 2 nå.
Vis hele sitatet...
Gled deg, det tar seg opp. Skal jeg velge ut den sesongen jeg liker minst, er det nok sesong 1, men man må nesten se den for å komme inn i det.

I was tracing a rift in space and time. Call it a hobby.
Are you my mommy? FY FAEN!
KILL IT WITH FIRE

Angrer ikke så stort på at jeg valgte å begynne og se på denne serien etter å ha lest tråden her for en stund siden!
Fant familien min på The Idiots Lantern i S2
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Knock, Knock
Who there?
Dr
Dr who?
1. Jeg liker Silence in the Library veldig godt. En av de kuleste episodene, synes jeg.
2. 11 er den beste doktoren, deretter 9. Jeg synes 10 var litt morsom, men han var alt for emo og opphengt i Rose.
3. Jeg liker ikke Rose, Martha, Amy eller Donna, men jeg liker Rory og River.
4. Jeg har gjort et par forsøk på å starte helt på begynnelsen av den eldste sesongen, men det har ikke fenget meg veldig. Artig å se hvordan daleker var før. Jeg liker dalekene. Dalek Sec eller Dalek Khan er mine favorittdaleker.
Der for Rose. Nå har jeg seriøst ingen motivasjon til å fortsette å se.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Der for Rose. Nå har jeg seriøst ingen motivasjon til å fortsette å se.
Vis hele sitatet...
Det blir bedre.
Trust me, I'm the Doctor.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det blir bedre.
Trust me, I'm the Doctor.
Vis hele sitatet...
Får håpe det. Gir ikke helt opp før jeg har kommet til "Blink". Har hørt for mye godt om den episoden til å slutte nå.
Okey, lite spørsmål her: Plutselig mistet serien litt mål og mening. Når jeg sjekket filnavn på alle episodene fant jeg fort ut at jeg så på en episode som vistnok ikke hører til sesongen i den forstand. Etter litt googling fant jeg ut at dette er noen "specials"-episoder. Spørsmålet er om disse er vesentlige til serien videre, og om det er noe rekkefølge i dem?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Okey, lite spørsmål her: Plutselig mistet serien litt mål og mening. Når jeg sjekket filnavn på alle episodene fant jeg fort ut at jeg så på en episode som vistnok ikke hører til sesongen i den forstand. Etter litt googling fant jeg ut at dette er noen "specials"-episoder. Spørsmålet er om disse er vesentlige til serien videre, og om det er noe rekkefølge i dem?
Vis hele sitatet...
Julespesialene? De er ikke spesielt viktige. Nå har jeg bare sett S1 og 2 da, så det er mulig
Det er så mye av Dr.Who at det virker så stressende å begynne med det. I tillegg har jeg blitt møtt med, nesten hatfulle, blikk av oldtimers som har fulgt serien i mange år, og syntes nye fans er patetiske og ikke-verdige.
Ja, de var på desucon, og alle hadde frakk.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Julespesialene? De er ikke spesielt viktige. Nå har jeg bare sett S1 og 2 da, så det er mulig
Vis hele sitatet...
Nei, ikke julespesialene. Fant ut at de var litt viktige likevel! Det var, dog, etter at jeg begynte på sesong 5. Skulle vel helst sett de først
Er lurt å få med seg både jul og påskespesialer. Det er først da man klarer å få med seg hele historien.

Har sett alle som er gått til nå og må si de har hatt en utvikling i serien som har holdt den frisk og spennende. Så første sesong på NRK for mange år siden og etter det var det jeg begynte å se på denne serien.
Du burde definitivt se Specials, enkelte av disse (bl.a den som er mellom sesong 5 og 6) er utrolig viktige.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Gjør som meg, følg listen på Wikipedia, se alt kronologisk.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Julespesialene? De er ikke spesielt viktige. Nå har jeg bare sett S1 og 2 da, så det er mulig
Vis hele sitatet...
Sitat av Choobe Vis innlegg
Gjør som meg, følg listen på Wikipedia, se alt kronologisk.
Vis hele sitatet...
Prøvde å lete etter kronologiske lister, men fant ingenting. Specials blir derfor litt hulter til bulter. Men er ganske sikker på at End of Time skal være siste episode før sesong 5. Så nå har jeg kommet litt på rett kjør igjen!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Prøvde å lete etter kronologiske lister, men fant ingenting. Specials blir derfor litt hulter til bulter. Men er ganske sikker på at End of Time skal være siste episode før sesong 5. Så nå har jeg kommet litt på rett kjør igjen!
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s#Ninth_Doctor
There you go, begynner på sesong 1.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NÆRMER SEG!

Ser ut til at 25 august blir premiere på Asylum of the Daleks, første episoden.

http://imgur.com/gallery/wKCvI
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva syns folk om den nye sesongen sålangt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Favorittepisode blir vanskelig, det er så mange!
Men, hvis jeg må, så ligger Doomsday (fyfaen), Satan Pit, The Parting of Ways og Turn Left høyt oppe.

Favoritt Doctor er jeg litt torn in between atm, etter andre sesong var jeg fast bestemt på Eccleston, men Tennant vokste virkelig på meg. Mislikte han stort i begynnelsen, men nå er det med tungt hjerte jeg ser tilbake på i går kveld der han ble Matt Smith. Matt Smith virker som en jeg virkelig kommer til å mislike, men har jo ikke sett noe ordentlig av han enda. Begynner på S5 i kveld.

Rose, always in my heart! Mislikte hu veldig i begynnelsen, men det endra seg. Ååh Doomsday, fyyyy nei og nei det var fælt.
Jeg må si at favorittkomboen min er Matt Smith med Amy Pond, selv om jeg vet mange er uenige med meg.
Jeg likte veldig godt The Doctors Wife, skrevet av Neil Gaiman, selv om det er veldig vanskelig å toppe The Impossible Astronaut.
Synes generelt Steven Moffat skriver de beste episodene, som ikke bare er simple drama-episoder hvor det dukker opp noen aliens som blir jaget, alle er fornøyd, og så kutt, men hans episoder inneholder ofte interessante paradokser ved tidsreiser, og er generelt mer spennende.
Jeg har sett ca. 15 minutt av første episode i sesong 1 (2005), men skrudde av da det ble for kjedelig. Stressende/upassende musikk, forferdelig doktor, kjip historie. Er pilotepisoden av det dårlige slaget, eller bør jeg bare gi opp hele serien?
Sitat av Starra Vis innlegg
Jeg har sett ca. 15 minutt av første episode i sesong 1 (2005), men skrudde av da det ble for kjedelig. Stressende/upassende musikk, forferdelig doktor, kjip historie. Er pilotepisoden av det dårlige slaget, eller bør jeg bare gi opp hele serien?
Vis hele sitatet...
Må si at jeg kjenner meg igjen der, var selv veldig usikker på serien etter piloten, men bestemte meg for å hvertfall se noen episoder til før jeg gjorde meg opp en mening ettersom jeg hadde hørt så mye bra.

Og er glad for at jeg gjorde det!
Sist endret av Lyra; 20. november 2012 kl. 01:38.