Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3440
Jeg leste i vg for noen dager siden at det var ca 1.4 mill som ikke stemte under årets valg. Og da regner jeg med at vi har noen "innesittere" her, som de kaller oss på vg.

Jeg er ikke noe innesitter fordi jeg ikke bruker stemmen min, det er rett og slett fordi jeg bryr meg fint lite om politikken vår i Norge selvom jeg har lest mye om det, fatter det ikke interessen min.

Jeg vil heller ikke stemme fordi jeg synes stemmen min er ganske lite verd, nå vet ikke jeg presist hvor lite den utgjør, men den er ganske minimal.

Hvorfor stemte ikke du under årets valg?

Edit: Håper alle respektere alle i denne tråden.
Sist endret av FlyWithMe; 20. september 2011 kl. 00:41.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du bryr deg fint lite om vi har demokrati eller diktatur også regner jeg med? Og hvis alle tenker som deg, ja, da blir det ikke noe valg da!

Jeg stemte ikke fordi jeg ikke er gammel nok btw.
Jeg stemte ikke, og denne fyren her forklarer veldig godt hvorfor.
Stemte ikke fordi her i Drammen var det 90% sjansee at høyre vant og det skjedde
Hvis du bryr deg om hvordan det er å bo i Norge, så bryr du deg om politikk.
Enten du vil eller ikke, å påstå noe annet blir bare hyklersk på høyeste nivå.
"En person kan ikke utrette noe. Det sier hundretusener."
Når det ikke er noen partier som jeg er mer enn maks 50% enig med, så er det ikke verdt å stemme.

Et sentralstyrt demokrati er total udugelig i praksis, da det betyr at en samling med ca 10% som virkelig vet hva de snakker om, 20% som ikke har peiling, men tror de har peiling, og 70% som enten gir blaffen eller lar seg rive med av de som er best til å snakke for seg av de øverste 30 prosentene. <--- skal bestemme kossn ting skal styres i en ellerannen by de aldri har vært i.

Når man i tilleg til denne idiotien legger på egeninteresser som den største driverfaktoren hos de fleste av de som kan noe, ja.. så blir avgjørelsene om hvordan ting skal gjøres 100 mil unna totalt bak mål.

Desentraliser, desentraliser, desentraliser..

Demokrati fungerer bare i liten skala.

Og nei, alternativet til demokrati er ikke diktatur. Ei heller er demokratiet grunnen til at vi har det så bra i Norge.

Sitat av echuz Vis innlegg
Du bryr deg fint lite om vi har demokrati eller diktatur også regner jeg med? Og hvis alle tenker som deg, ja, da blir det ikke noe valg da!

Jeg stemte ikke fordi jeg ikke er gammel nok btw.
Vis hele sitatet...
Det er bare så fantastisk hvordan skolen hjernevasker elevene til å tro at dagens løsning med sentralstyrt demokrati er eneste fornuftige løsningen.

Med mindre man velger å studere utviklingsstudier, så får man jo nesten aldri lest noe kritikk mot demokrati.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Når det ikke er noen partier som jeg er mer enn maks 50% enig med, så er det ikke verdt å stemme.

Et sentralstyrt demokrati er total udugelig i praksis, da det betyr at en samling med ca 10% som virkelig vet hva de snakker om, 20% som ikke har peiling, men tror de har peiling, og 70% som enten gir blaffen eller lar seg rive med av de som er best til å snakke for seg av de øverste 30 prosentene. <--- skal bestemme kossn ting skal styres i en ellerannen by de aldri har vært i.

Når man i tilleg til denne idiotien legger på egeninteresser som den største driverfaktoren hos de fleste av de som kan noe, ja.. så blir avgjørelsene om hvordan ting skal gjøres 100 mil unna totalt bak mål.

Desentraliser, desentraliser, desentraliser..

Demokrati fungerer bare i liten skala.

Og nei, alternativet til demokrati er ikke diktatur. Ei heller er demokratiet grunnen til at vi har det så bra i Norge.
Vis hele sitatet...
Da burde vel du stemme mot høyresiden burde du ikke?



Det er bare så fantastisk hvordan skolen hjernevasker elevene til å tro at dagens løsning med sentralstyrt demokrati er eneste fornuftige løsningen.

Med mindre man velger å studere utviklingsstudier, så får man jo nesten aldri lest noe kritikk mot demokrati.
Vis hele sitatet...
Jeg er forøvrig enig med deg GrønnUgle, men i det demokratiet vi har i dag så har vi ikke akkurat så mange alternativer å velge mellom.
Personlig kunne jeg tenkt meg et fungerende anarki, men historien har vel vist at det ikke er så lett som det er ut som.
Sist endret av Echuz; 20. september 2011 kl. 01:02.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg stemte ikke, og denne fyren her forklarer veldig godt hvorfor.
Vis hele sitatet...
Dette er seriøst det dummeste jeg har sett! Denne videoen kunne blitt brukt som en checklist for hersketeknikker, og manipulering 101. Skjønner at det er lett å bli revet med, men for guds skyld prøv å se gjennom hans patetiske forsøk på å "don't insult you". Det er nettopp det han gjør, fornærmer meg med å tro at slike tafatte forsøk på hersketeknikker fungerer.

Jeg syns det er en skam å ikke stemme. Spesielt ved lokalvalg!
Her er det snakk om saker i ditt nærmiljø, som du virkelig har mulighet for å påvirke!

Personlig stemte jeg et parti på lokalt nivå som jeg aldri kunne ha funnet på å stemme på ved et stortingsvalg, nettopp for at dette partiet hadde lokalsaker jeg støttet.

Stem folkens!
Sitat av Walter White Vis innlegg
Hvis du bryr deg om hvordan det er å bo i Norge, så bryr du deg om politikk.
Enten du vil eller ikke, å påstå noe annet blir bare hyklersk på høyeste nivå.
Vis hele sitatet...
Jeg bryr meg ikke om politikk for mange grunner. Leser forresten mange av grunnene på vg vær dag.
jeg gjorde min borgerplikt å stemte arbeiderpartiet, kan enda ikke fatte at så mange vanlige arbeidere og trygdede har stemt på høyre som er et parti for dem rike og firma eiere ....
Sitat av echuz Vis innlegg
Jeg er forøvrig enig med deg GrønnUgle, men i det demokratiet vi har i dag så har vi ikke akkurat så mange alternativer å velge mellom.
Personlig kunne jeg tenkt meg et fungerende anarki, men historien har vel vist at det ikke er så lett som det er ut som.
Vis hele sitatet...
Vel, mennesket begynte vel med anarki, og vi ser jo hvordan det har gått

Det er jo ett problem at så altfor mange er sauer som løper etter den første lederen de finner, uansett hvor irrasjonell han måtte være.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg

Det er jo ett problem at så altfor mange er sauer som løper etter den første lederen de finner, uansett hvor irrasjonell han måtte være.
Vis hele sitatet...
dette.

sånne som meg ville prøvd å kuppe makten.

målet hadde vært å bli konge, monarki all over again til dere hadde blitt lei meg, men da hadde jeg bare slengt dere i celler og sånt.

så nøy dere med demokrati, tror det er det beste.
Sitat av Dalaras Vis innlegg
dette.

sånne som meg ville prøvd å kuppe makten.

målet hadde vært å bli konge, monarki all over again til dere hadde blitt lei meg, men da hadde jeg bare slengt dere i celler og sånt.

så nøy dere med demokrati, tror det er det beste.
Vis hele sitatet...
Du sier at man skal nøye seg med et hierarkisk system, fordi hierarki potensielt kan oppstå innenfor et alternativt system som er konstruert for å motarbeide det?

Men det er uansett ikke et spørsmål om demokrati vs. diktatur, men heller kapitalisme vs. sosialisme. Mange, meg inkludert, mener at dagens demokrati blir alvorlig svekket i sin "renhetsgrad" av kapitalisme og nasjonalisme.
Politikk har blitt for personorientert i disse dager. Siv her, Jens der m.m.
Boka amusing ourselves to death tar dette emnet angående politikk. Hvordan det systemet fungerte før(I Amerika)og hvor det har endt opp hen. Anbefalet lesing for de med en litt dypere interesse enn normalt..
nei sorry, jeg trodde dette var anarkist-tråden.
my bad.
Sitat av Dalaras Vis innlegg
nei sorry, jeg trodde dette var anarkist-tråden.
my bad.
Vis hele sitatet...
Oh, shit, jeg og. :S

Løp og stem, for all del. Demokratiet er ikke perfekt, men det kommer det ikke til å bli med det første uansett. Hver dråpe teller, så det er bare å pisse i havet.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg stemte ikke, og denne fyren her forklarer veldig godt hvorfor.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Jeg klarer ikke engang å se ferdig videoen. Det er jo ikke noe substans i det han sier! På 8 minutter har han sagt at 'regjeringen' stjeler fra oss (er det penger? frihet? HVA er det?), og han vil ikke fornærme meg ved å legge frem fakta?! Ikke stem fordi da vinner de store guttene som stjeler godteriet ditt? Om du kjøper det der, er det kanskje like greit du ikke stemmer..


Jeg stemmer først og fremst fordi jeg ikke vil ha frp i en maktposisjon. Så er det bare å lete etter 'the lesser evil'.
Politikk påvirker absolutt alt i hverdagen din, og om du har det så godt at du ikke orker å bry deg, så har du det vel godt nok, og vel så det.
Om jeg og alle andre som ikke stemte hadde stemt på partiet jeg vil ha inn, så ville det fremdeles ikke vært nok.

I min kommune altså.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Om jeg og alle andre som ikke stemte hadde stemt på partiet jeg vil ha inn, så ville det fremdeles ikke vært nok.

I min kommune altså.
Vis hele sitatet...
Om du og alle andre som ikke stemte hadde stemt på samme parti hadde det vært det største i landet, om så ikke i din kommune.

Og jeg skjønner ikke hvordan så mange i dette landet som jeg ellers har inntrykk av at er store egoister er villig til å gi fra seg makt på den måten. Ja, hver stemme teller ikke akkurat veldig mye om alle stemmer, men jo færre som stemmer jo mer makt får de som faktisk stemmer - og at dere gir makt til folk dere ikke kjenner og som dere antakeligvis er uenige med på opptil flere punkter skjønner jeg ikke. Om det kun er èn igjen som stemmer tilslutt får jo h*n utrolig mye makt.
Mange sier jo også at de ikke stemmer fordi de ikke liker noen av partiene spesielt godt. Hva med å stemme taktisk til du får opprettet det perfekte parti? eller akseptere at du aldri kan bli 100% enig med et parti? Jeg vil tro det er noen partier du er helt sikker på at du ikke vil ha inn, så da er det vel bare å stemme på et parti som ikke samarbeider med dem?

Og om du stemmer fordi du rett og slett ikke tror på demokrati - kom med noe bedre! Systemet er ikke perfekt og ingen har påstått det så om du har noe bedre - kom med det!
Jeg vil påstå det at hvis målet er at alle skal ha det bra på noe vis må alle være med å bestemme (med noen grenser som alder etc.). For hvilket menneske er så kunnskapsrikt at det trumfer alle andre? Eller om vi gjorde en stor folkeavstemming om våre evige ledere av landet, hvordan skal vi beskytte oss når de gjør ting vi er uenige med?
Anarki som i Somalia virker heller ikke som en veldig god løsning.
Diktaturer kan gjerne være mer effektive, men hva er poenget med å være effektiv og nå målene om folket er uenig i målene eller metodene for å komme dit?

Jeg forstår virkelig ikke hvilket system som kan fungere bedre enn et liberalt demokrati, og så lenge vi har det synes jeg man burde stemme - om det så er kun for å ødelegge for de man misliker mest.
Ja, politikk påvirker absolutt alt i hverdagen din ja, det er det som er problemet.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Om du og alle andre som ikke stemte hadde stemt på samme parti hadde det vært det største i landet, om så ikke i din kommune.
Vis hele sitatet...
Det partiet hadde ikke vært størst, nei. Var stor deltagelse i min kommune.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Ja, politikk påvirker absolutt alt i hverdagen din ja, det er det som er problemet.
Vis hele sitatet...
Derfor er det greit å ikke stemme? Hva vil du fram til?

Sitat av Muradi Vis innlegg
Det partiet hadde ikke vært størst, nei. Var stor deltagelse i min kommune.
Vis hele sitatet...
Les det du siterte igjen du.
Stem blankt!

Hvis du er misfornøyd med demokratiet eller hvordan ting fungerer, så kan du alltids aktivt vise dette ved å stemme blankt. Stemmen blir registrert blant alle blanke stemmer, og det viser at noen tar aktivt avstand til demokratiet/styringsinstansene.

For eksempel stemte jeg blankt på fylkestingsvalget (ikke kommunevalget) fordi jeg mener det er et lekeorgan. Hadde jeg hatt stemmerett på sametingsvalget eller kirkevalget hadde jeg også stemt blankt der for å vise min avsky mot disse organene.
Jeg stemte ikke i år, og er litt flau over dette. Unskyldingene mine er at jeg lå sjuk de dagene, og at jeg ikke er særlig mye hjemme i min folkeregistrete hjemkommune. Samtidig er det artig å se på statistikken etterpå, for det er ikke mange stemmene det er snakk om i de små kommunene.

Dersom dere er veldig misfornøyd med dagens system: Start et eget parti! De gjorde det i Sverige, og fikk seg faenmeg seter på tinget. Dersom du overtaler nok folk, er det ingen grenser for hva du kan få igjennom.
Hadde helst sett at det kom et nasjonalistisk parti, men det kan vel ta sin tid i dette landet. Hvis ikke FRP går enda hardere ut mot innvandringen fra ikke-vestlige land, så kommer ikke jeg til å stemme i 2013.
stemte ikke jeg, har mistet litt troen på dette politiske systemet, virker som det ikke skjer noe anderledes samme hvem som vinner spør du meg ..
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg stemte ikke, og denne fyren her forklarer veldig godt hvorfor.
Vis hele sitatet...
Den fyren der er jo ikke helt god.

Men en god grunn til å ikke stemme er at alle partiene har idiotiske sider ved seg som gjør at man rett og slett ikke føler at man kan gi sin stemme til noen av dem.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Stemte ikke fordi her i Drammen var det 90% sjansee at høyre vant og det skjedde
Vis hele sitatet...
akkurat det jeg også tenkte fikk jo stemme rekord eller noe
Sitat av Duckyuck Vis innlegg
Dette er seriøst det dummeste jeg har sett! Denne videoen kunne blitt brukt som en checklist for hersketeknikker, og manipulering 101.
Vis hele sitatet...
For det er ikke hersketeknikk og manipulering 101 å gjøre det du nettop gjør her? Jeg mener, dersom du faktisk mener at han tar feil kunne det kanskje være en ide å komme med noen motargumenter i stedet for slik drittslenging som egentlig bare går rett tilbake i fleisen din og stiller deg i et svært dårlig lys, spesielt med tanke på dine påstander hva hersketeknikk angår.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Er du seriøs? Jeg klarer ikke engang å se ferdig videoen. Det er jo ikke noe substans i det han sier! På 8 minutter har han sagt at 'regjeringen' stjeler fra oss (er det penger? frihet? HVA er det?)
Vis hele sitatet...
Begge deler. I vårt tilfellet:
Frihet: Militæret, regnskapsplikt, osv
Penger: Skatt, moms, avgifter.

Sitat av Zepur Vis innlegg
han vil ikke fornærme meg ved å legge frem fakta?! Ikke stem fordi da vinner de store guttene som stjeler godteriet ditt? Om du kjøper det der, er det kanskje like greit du ikke stemmer..
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du helt skjønte noe av den videoen.

Jeg stemmer først og fremst fordi jeg ikke vil ha frp i en maktposisjon. Så er det bare å lete etter 'the lesser evil'.
Politikk påvirker absolutt alt i hverdagen din, og om du har det så godt at du ikke orker å bry deg, så har du det vel godt nok, og vel så det.
Vis hele sitatet...
Å stemme er ikke ensbetydende med å "bry seg", snarere tvert i mot.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg stemte ikke, og denne fyren her forklarer veldig godt hvorfor.
Vis hele sitatet...
Jeg så et par minutter av denne videoen. Utrolig tåpelig. Alt han gjør er å fortelle deg at du er genial som ser denne videoen, og at du er et stolt menneske som fortjener å få alt du vil ha hele tiden.

La meg sitere tullingen litt:

Sitat av Gjøk
So I'm not going to give you facts, because facts would be insulting to you. Facts would be, uhm, to indicate that you are unable to process the basic reality of the world that you live in, and the historical evidence of the futility of trying to restrain an agency of violence like the state by begging for crumbs from the table. Or.. or favors.
Vis hele sitatet...
Hmm.. jeg tror faktisk jeg, og alle andre her i verden, trenger bevis for påstander om vi skal kunne stole på noen.

Sitat av Gjøk
So you know that the government is fundamentally coercive. It is a coercive institution. That's what it does. That's all it is.
Vis hele sitatet...
Vet jeg dette? Denne videoen kan jo umulig overtale noen som ikke allerede er 100% enig med han fra før.
Resten av videoen har jeg hørt på i bakgrunnen mens jeg skrev dette. Alt han gjør er å fortelle meg at jeg selger sjelen min for ingen ting.
I en seriøs debatt ville denne idioten bli plukket fra hverandre, argument for argument.

Dette er god propaganda rettet mot mennesker som tror de er viktigere enn alle andre, og hvis ikke de får viljen sin uten komprimiss så må de ikke støtte de som jobber for flertallet. Nok en misforstått sjel som sier at dette ikke er demokrati, fordi hans mening ikke deles av flertallet i staten. Demokrati er å føye seg etter flertallet, samtidig som politikere som kjenner kompliserte saker og systemer bedre enn resten av befolkningen må ta upopulære beslutninger for å holde skuta flytende. Derav krig, skatter og avgifter.
Skjønt, det fungerer ikke alltid plettfritt. Det påstår ingen. Fakta er fortsatt at enkeltmennesker samlet kan stemme frem de representantene de mener vil ta de upopulære beslutningene best.
Vil du påvirke politikken mer enn det? Spre meningene dine. Gjør det privat eller offentlig. Gjennom et parti eller som enkeltmenneske. Alle blir aldri enig, men du kan sørge for at flere nordmenn er bevisst på ditt syn, og sammen har dere makt.
litt off topic: bare jeg som ble litt uggen i magen av disse reklamekampanjene til AP rett før valget eller?

"en stemmer er å bry seg"

syntes dette rett å slett var usmakelig, mulig det ikke var bevist av AP å kjøre på med disse ordene men for meg så ble det litt: stemm på oss ellers bryr du deg ikke om det som har skjedd

tanker?
Jeg stemte blankt, fordi jeg bryr meg ikke.
Sitat av skepsis Vis innlegg
litt off topic: bare jeg som ble litt uggen i magen av disse reklamekampanjene til AP rett før valget eller?

"en stemmer er å bry seg"

syntes dette rett å slett var usmakelig, mulig det ikke var bevist av AP å kjøre på med disse ordene men for meg så ble det litt: stemm på oss ellers bryr du deg ikke om det som har skjedd

tanker?
Vis hele sitatet...
Jeg synes nå AP var veldig flinke til å si at alle burde bruke stemmeretten uansett hvem de stemte på jeg da.

Forøvrig, resten av diskusjonen her ser ut som blir ganske likt det å diskutere med kompromissløse freppere... Interressant tema, men de fleste kommer stort sett bare med enkeltsetninger som klinger bra istedetfor å faktisk argumentere.
Det beste du kan gjøre når du skal stemme er å ikke se på videoer som den som er nevnt, men å tenke og lese -selv-, her:

http://nrk.no/valg09/sammenlignparti...1=frp&kol2=frp

http://ndla.no/nb/node/11473

googlet fram på 5 minutter.
Sitat av Warz Vis innlegg
Begge deler. I vårt tilfellet:
Frihet: Militæret, regnskapsplikt, osv
Penger: Skatt, moms, avgifter.
Vis hele sitatet...
Er det slik at noen må forklare deg hvor veier, sykehus, skoler, bibliotek osv kommer fra?
Og hva er det du mangler frihet til å gjøre? Regnskapsplikt? Er du seriøs?


Sitat av Warz Vis innlegg
Å stemme er ikke ensbetydende med å "bry seg", snarere tvert i mot.
Vis hele sitatet...
Jeg stemmer, altså bryr jeg meg ikke? Forklar kjapt, er du snill. Jeg ser ikke logikken.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Jeg synes nå AP var veldig flinke til å si at alle burde bruke stemmeretten uansett hvem de stemte på jeg da.

Forøvrig, resten av diskusjonen her ser ut som blir ganske likt det å diskutere med kompromissløse freppere... Interressant tema, men de fleste kommer stort sett bare med enkeltsetninger som klinger bra istedetfor å faktisk argumentere.
Vis hele sitatet...
må innrømme jeg ikke har fulgt noe særlig med på valget eller hva de forskjellige partiene har og si, så mitt syn på partiene blir da fra de digre reklamebannerne og plakatene som var overalt i oslo. der frp hadde denne stang inn stang ut greia :P

etter å ha lest tråden her kommer jeg nok til å stemme blankt neste valg
Jeg stemte ikke fordi jeg vimset bort lommeboka med all legitimasjon jeg eier på torsdagsfylla rett før valget. FML
Sitat av toxicity Vis innlegg
Stemte ikke fordi her i Drammen var det 90% sjansee at høyre vant og det skjedde
Vis hele sitatet...
Fordi APs ordførerkandidat har innvandrerbakgrunn og er muslim?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Fordi APs ordførerkandidat har innvandrerbakgrunn og er muslim?
Vis hele sitatet...
Ikke for min del.. Hadde jeg vært i mot muslimer eller innvandrere hadde jeg antageligvis flyttet fra Drammen Har mange venner som er innvandrere, ingenting galt med de! Men skal jeg være helt ærlig, bryr meg ikke så veldig mye om politikk og hvem som vinner.. Enten dere liker det eller ikke!
Sist endret av fth; 20. september 2011 kl. 17:12.
Sitat av Warz Vis innlegg
For det er ikke hersketeknikk og manipulering 101 å gjøre det du nettop gjør her? Jeg mener, dersom du faktisk mener at han tar feil kunne det kanskje være en ide å komme med noen motargumenter i stedet for slik drittslenging som egentlig bare går rett tilbake i fleisen din og stiller deg i et svært dårlig lys, spesielt med tanke på dine påstander hva hersketeknikk angår.

Begge deler. I vårt tilfellet:
Frihet: Militæret, regnskapsplikt, osv
Penger: Skatt, moms, avgifter.

Jeg tror ikke du helt skjønte noe av den videoen.

Å stemme er ikke ensbetydende med å "bry seg", snarere tvert i mot.
Vis hele sitatet...
Nå er det flere folk før meg som har kommentert hans totale mangel på substans, men siden du etterlyser det spesifikt fra meg får vel jeg også skrive det.

Freedomainradio har forsåvidt enkelte morsomme videoer, som av og til streifer periferien av et poeng. Dette mangler han totalt i sin "you should not vote"-video. Han sier ingenting! Det eneste han gjør er å komme med barnslige sammenligninger, og å berømme deg for å, tilsynelatende allerede, være på hans side i saken.

Grunnene til at man burde stemme ved lokalvalg har jeg allerede ramset opp i min forrige post, og alle grunnene du lister opp er ting som ikke styres på lokalt nivå.

Men uansett:
Militæret kan ikke kalles frihetsberøvelse, slik du ser det, rett og slett fordi det er verdens letteste ting å slippe! Jeg sa jeg ikke ville: case closed.

Regnskapsplikt? Du mener helt seriøst av det er frihetsberøvelse, eller innskrenking av din frihet? Jeg synes ikke oppriktig synd i deg fordi du ikke kan drive med korrupsjon, hvitvasking og innleide underbetalte småbarn til å gjøre gulvjobbene.

Skatt, moms og avgifter er ting du kan påvirke ved et stortingsvalg. Selv om jeg mener dette er nødvendig, skjønner jeg at enkelte er uenig i dagens nivå på avgiftene.
FlyWithMe, du er en idiot, et ord som kommer fra antikkens Hellas som var en betegnelse på en som ikke engasjerte seg i politikken. Om du sier at du bryr deg lite om politikken frasier du deg retten til å klage på noe som helst som skjer her i samfunnet.
En kompis av meg stemte ikke og sa "jeg bryr meg ikke om politikk". Samtidig klager han hele tiden på NSB og dårlig kollektivtrafikk her hvor vi bor og mange andre ting. Da sier jeg bare at han kan holde kjeft, fordi han ikke gjør noe som helst for å endre på det.
Bryr du deg ikke om politikk bryr du deg ikke om verdenssamfunnet, Norge eller noen ting. Da er du rett og slett en egoistisk idiot. Peace
Jeg stemte ikke av en enkel grunn.
Jeg klarte ikke å velge.
Sitat av Frontex Vis innlegg
FlyWithMe, du er en idiot, et ord som kommer fra antikkens Hellas som var en betegnelse på en som ikke engasjerte seg i politikken. Om du sier at du bryr deg lite om politikken frasier du deg retten til å klage på noe som helst som skjer her i samfunnet.
En kompis av meg stemte ikke og sa "jeg bryr meg ikke om politikk". Samtidig klager han hele tiden på NSB og dårlig kollektivtrafikk her hvor vi bor og mange andre ting. Da sier jeg bare at han kan holde kjeft, fordi han ikke gjør noe som helst for å endre på det.
Bryr du deg ikke om politikk bryr du deg ikke om verdenssamfunnet, Norge eller noen ting. Da er du rett og slett en egoistisk idiot. Peace
Vis hele sitatet...
Så hvis de som ikke stemte hadde stemt blank, så kunne de klaget på alt og ingenting da.
Sitat av Duckyuck Vis innlegg
Nå er det flere folk før meg som har kommentert hans totale mangel på substans, men siden du etterlyser det spesifikt fra meg får vel jeg også skrive det.

Freedomainradio har forsåvidt enkelte morsomme videoer, som av og til streifer periferien av et poeng. Dette mangler han totalt i sin "you should not vote"-video. Han sier ingenting! Det eneste han gjør er å komme med barnslige sammenligninger, og å berømme deg for å, tilsynelatende allerede, være på hans side i saken.

Grunnene til at man burde stemme ved lokalvalg har jeg allerede ramset opp i min forrige post, og alle grunnene du lister opp er ting som ikke styres på lokalt nivå.

Men uansett:
Militæret kan ikke kalles frihetsberøvelse, slik du ser det, rett og slett fordi det er verdens letteste ting å slippe! Jeg sa jeg ikke ville: case closed.

Regnskapsplikt? Du mener helt seriøst av det er frihetsberøvelse, eller innskrenking av din frihet? Jeg synes ikke oppriktig synd i deg fordi du ikke kan drive med korrupsjon, hvitvasking og innleide underbetalte småbarn til å gjøre gulvjobbene.

Skatt, moms og avgifter er ting du kan påvirke ved et stortingsvalg. Selv om jeg mener dette er nødvendig, skjønner jeg at enkelte er uenig i dagens nivå på avgiftene.
Vis hele sitatet...
Det er obligatorisk førstegangstjeneste i Norge, så jo, det er en plikt og frihetsberøvelse å dra i militæret (Hvis du ikke drar frivillig).
At det er lett å slippe unna forandrer ikke saken. Det er lett å jobbe svart også, det betyr ikke dermed at vi kan se på skatt som noe frivillig.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
jeg gjorde min borgerplikt å stemte arbeiderpartiet, kan enda ikke fatte at så mange vanlige arbeidere og trygdede har stemt på høyre som er et parti for dem rike og firma eiere ....
Vis hele sitatet...

Jeg vil da heller påstå at arbeiderpartiet er partiet for de som av en eller annen grunn ikke jobber..
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hvorfor stemte ikke du under årets valg?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ikke fikk valgseddel. "Få de unge opp og ut å stemme" sier politikerne... Way to fucking go.

Klar over at jeg kan stemme uten valgseddel, men dette er prinsipiellt.
Sitat av Frontex Vis innlegg
FlyWithMe, du er en idiot, et ord som kommer fra antikkens Hellas som var en betegnelse på en som ikke engasjerte seg i politikken. Om du sier at du bryr deg lite om politikken frasier du deg retten til å klage på noe som helst som skjer her i samfunnet.
En kompis av meg stemte ikke og sa "jeg bryr meg ikke om politikk". Samtidig klager han hele tiden på NSB og dårlig kollektivtrafikk her hvor vi bor og mange andre ting. Da sier jeg bare at han kan holde kjeft, fordi han ikke gjør noe som helst for å endre på det.
Bryr du deg ikke om politikk bryr du deg ikke om verdenssamfunnet, Norge eller noen ting. Da er du rett og slett en egoistisk idiot. Peace
Vis hele sitatet...
Flott at du nesten kaller halve Norge for idioter da. Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Hadde det vært sånn at faktisk NSB og kollektivtrafikk hadde blitt der du bodde pga stemmene, haddet det mest sannsynelig vært der for lenge siden. Så bare stem du, skal du se hvor sykt viktig den var.
Skal jeg stemme på folk som ikke klarer seg gjennom en eneste debatt uten å avsløre hvor usikre, herskesyke og inkompetente de er? Har sett alle debattene på nrk og det mest saklige, intelligente og visjonære innlegget kom fra fangen Annet Navn. Mot alle odds gjør han et inntrykk som setter våre beste i skyggen - for den som er våken nok til å se forbi illusjonene av karisma og uanstendig pertentlighet. Dette i en tid hvor det trengs skippertak på alle fronter. Reformer holder ikke lenger.

De flaueste oppvisningene er det ministre som gjør. Gremmes av å prøve å følge logikken til tomskallene med titler. Favorittmotto: "Angrep er det beste forsvar."

Den som bare søker å fremme seg selv og sine klarer ikke ha en saklig diskusjon. Så lenge hysteriet består kommer jeg ikke til å stemme.
Sist endret av meitemark; 25. februar 2018 kl. 00:06.