Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5605
Jeg og noen kompiser kjøpte nylig 5g sammen, og det var første gangen vi kjøpte marijuana, har vanligvis kun vært hasj. Når vi begynte og rive det i mindre biter og gjøre oss klar til og røyke, så mærket vi att det var masse frø inni det, vi samlet sammen minst 15 frø. Lurer da på om det alltid pleier og være med masse frø? og er dette frø som kan brukes?
Vi har liksom begynt og leke litt med tanken på og plante ett parr av frøene, så slipper vi pluttselig og kjøpe lengre
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Dere har fått noe jalla pot fra stor produksjon, spør heller etter pot uten frø nesten gang eller takk NEI til pot med frø, så vi blir kvitt det fra markedet. Sier seg selv når du får hekto for 50pris av frø pot.
Du kan jo prøve å dyrke dem men tror ikke det er noe særlig bra frø da dem mister effekt og smak for vær gang dem blir "klona" ta heller og kjøp deg noen gode frø på nette. På den positive siden kan du jo bare glede deg til du får tørr og frø fri pot neste gang happy weed hunting
Sist endret av Dodecha; 4. april 2011 kl. 14:40. Grunn: Avsnitt
Noen ganger hender det at man får pot med frø i, ja.
Kjøpte selv 12g for noen uker siden og fikk rundt 30 brukbare frø.
Dette tror jeg skjer når det står en hannblomst i nærheten og det kommer pollen på hunnblomsten.
Frøene kan brukes, ja. Men du burde sjekke kvaliteten på frøene før du sår dem.
En enkel måte å gjøre det på, er å klemme de med fingrene. Dårlige frø går i stykker, mens gode frø er så harde at de ikke gjør det. Du kan også teste om de er ok med å slippe de oppi ett glass vann. Synker de, funker de.
Kan være litt vanskelig å gro de der, hvis du ikke vet hvilken strain det er.
Plantene blir riktignok ikke av topp kvalitet, gjerne langt ifra. Men, ja, de går an å plante
Foreslår at dere kjøper kvalitetsfrø over nett, hvis dere først skal begynne å gro.
Strainen Northern Lights skal være lett å gro for nybegynnere

Legger ved noen linker til gro-guide:
http://weed.no/grow.php
http://www.norcan.org/filbibliotek/f...ehandboken.pdf

Lykke til
Sist endret av Deadhorse; 4. april 2011 kl. 03:24.
Litt off-topic, er det lovlig å kjøpe frø i Norge?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Nei.. Forskrift 13. september 1999 § 28 om såvarer (såvareforskriften) setter forbud mot å importere eller omsette frø av planter som inneholder narkotiske stoffer. Ingen hampsorter kan derfor importeres, dyrkes eller omsettes i Norge
Sitat av olli408 Vis innlegg
Litt off-topic, er det lovlig å kjøpe frø i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, men du finner utallige nettsteder som selger cannabisfrø og sender til Norge. Du gjør da en avtale med den nettbutikken du finner mest legit, sender cash i posten og de sender frø til deg. De sender en anonym pakke med bare ditt navn på.
Blir de stoppet i tollen, blir de sendt tilbake eller du kan få innkallelse til avhør.
Men siden du da betalte cash, har de ingen beviser på at du har bestilt noe som helst
Har de bevis, får du antagligvis en bot.
Etter hva jeg har oppfattet ihvertfall
Jørg-1 fra Tungtvann sa:
Den her går ut til dealera som prøve å push shit,
værsåsnill slutt å oppfør dokker ufint.
Æ e så lei av bush weed,
før æ får plukka frø og sticks, så e æ utslitt....

Med andre ord: Søppelweed... Om frøene har en fin mørk farge kan de fint brukes ja...
Jeg fikk også frø for noen uker siden. Fant 4 frø i en bag. Disse hadde en brunhvit farge og virket som om de var av god kvalitet (gikk ikke an å klemme de i stykker). Weeden var det heller ikke noe galt med, vil ikke si at den var dårlig.
Man kan ofte se på frøene om de er resultat av herminer eller hannplante. Hvis frøene har en ru overflate, kanskje med noen vertikale "striper" er de oftest fra herminer, mao. sannsynligvis ganske dårlige frø med stor sjanse for å utvikle hermafrodittisme (herminefrø er dog ikke synonymt med dårlige frø. Herminer brukes bla. i produksjon av "feminiserte" frø). Dersom frøene er glatte og har en jevn farge er de som oftest resultat av vanlig pollinéring med hannplante og muligens av god kvalitet.

Pot man har funnet frø i er ofte veldig dårlig fordi planten bruker all energien på å produsere frø i stedet for trikomer når den er pollinért. De som dyrker i stor skala utendørs har alltid noen hannplanter gjemt rundt i cropen sin og selv om man kan finne noen få frø i poten kan den være av god kvalitet og sparke like godt som frøfrie buds fra samme crop.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av ttj Vis innlegg
Du kan jo prøve å dyrke dem men tror ikke det er noe særlig bra frø da dem mister effekt og smak for vær gang dem blir "klona" ta heller og kjøp deg noen gode frø på nette.
Vis hele sitatet...
Du bruker begrepet kloning, men snakker om frø, mener du da at man ikke vet hvor mange ganger originalplanten har blitt klonet, for så å få frø? Og at dette vil ha negative virkninger på genene til planten som evt kommer fra et slikt frø?

Jeg siterer dyrkehåndboken av Erik fra Norcan:
Stiklinger fra en morplante kan brukes til å lage
nye morplanter. Stiklinger fra denne kan brukes
til a lage enda fler morplanter. Enkelte mener at
det for hver generasjon på denne måten vil bli
litt dårligere kvalitet på stiklingene. Andre erfarne
dyrkere har imidlertid rapportert helt opp
til 20 generasjoner uten merkbare forandringer,
så lenge morplanten er frisk og fri for stress.
Om du har en morplante som begynner å dra
på årene kan du derfor ta en stikling fra denne
og begynne på nytt.
Vis hele sitatet...
Planter kan klones mange ganger uten merkbar effekt, så jeg mener ikke dette er den faktoren som spiller mest inn. Det som derimot spiller en stor rolle er at man ikke skal bruke "bag seeds", altså frø man får fra pot.
Man vet aldri hva det kan være, eller hvordan planten har blitt behandlet.
Nå kan jo man også få weed med frø i som sparker bra fra seg så det trenger ikke være søppelweed. Just sayin'
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du bruker begrepet kloning, men snakker om frø, mener du da at man ikke vet hvor mange ganger originalplanten har blitt klonet, for så å få frø? Og at dette vil ha negative virkninger på genene til planten som evt kommer fra et slikt frø?
Vis hele sitatet...
Right on, frø mister effekt og ikke minst smak på ferdig produktet når det er snakk om folk som ikke legger sjel og kjærlighet til plantene sine, men som du skriver vis plantene har det bra etc. så er det fult mulig og bruke frøene over lengere tid uten å miste smak/effekt
@pedagogen
Klart du kan! Men du er vel ikke interessert i å betale løs vekt for frø når du skal kjøpe noe ganja?

Da trasker jeg hjem fra jobb.
Fred ut!
Noe helt off topic som jeg lurer på. Kom i en diskusjon med noen om faren med hasj og marijuana. så ble det snakk om all driten som blir puttet i hasj, noe som gjør det enda farligere. Så begynte han og påstå att marijuanan blir sprayet med diværse middler for og gjøre den mere effektiv, og for att marijuana skulle funke ordentlig måtte man ha diværse middler i det. Fortalte da att det er jo noen som har egne planter de røyker ifra, og dette mente han da var helt umulig og bare røyke det helt naturlig.
Det er vel ikke sant? man kan røyke marijuanaen helt "ren og naturlig"? vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge det :P
Og hvor mye greier blir vanligvis puttet i det?
Sist endret av Rubberjohnny; 4. april 2011 kl. 17:12.
Rubberjohnny: hasj blir blanda ut med allt mulig rart.
Marihuanaen trenger ikke å bli sprayet med noe som helst for å fungere..
bare å røye "ren og naturlig"
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
JA, du kan røyke ganja uten noe som helst tilsettings stoffer(hasj er en annen sak der funner du alt mulig dritt), det er bare bøffere som sprayer poten sin som vanlig med vann for og øke vekten, men jeg har selv hørt at folk sprayer crappy pot med annet også(noen her som veit noe konkret?)så skal ikke utale meg så mye på dette punktet, men vis du er såpass grønn på området som tviler på om du kan røyke ganjaen din naturlig tror jeg nesten du er troll. Anbefaler jeg deg heller og holde deg langt unna rus. sorry for moralpreken
Nei tviler ikke i det hele tatt på om jeg kan røyke det naturlig, var denne personen jeg hadde en diskusjon med som påsto det. Er klar over att all slags dritt blir puttet i hasjen, lurer bare på hvor mye som vanligvis blir puttet i marijuanaen
Sitat av Rubberjohnny Vis innlegg
Nei tviler ikke i det hele tatt på om jeg kan røyke det naturlig, var denne personen jeg hadde en diskusjon med som påsto det. Er klar over att all slags dritt blir puttet i hasjen, lurer bare på hvor mye som vanligvis blir puttet i marijuanaen
Vis hele sitatet...
Kort svar: ingenting.
Lang svar: Det blir ikke tilsatt noe i pot'en, den blir heller ikke sprøytet med noe som helst. Ihvertfall ytterst sjeldent i Norge; det skjer i England og statene at poten blir dynket med bittesmå glasspærler for at den skal virke mer deilig, og for at den skal dra på seg litt vekt. Men, som sagt; dette trenger man ikke bekymre seg noe videre for i Norge. Har kun hørt om ytterst få tilfeller.

I Canada (og sikkert USA) er det faktisk ikke 100% uvanlig at man sprøyter vann inn i stilken på weeden like før salg så den skal være tyngere; allikvel vil jeg påpeke at dette er sjeldent der også da folk kjenner sin røyk i landet Kilde: dealer-kompis i Canada som personlig har gjort dette mot nybegynner kids.

Om faren din prøver å fremme et poeng med dette argumentet; da kan du be han finne noen kilder på faktiske hendelser i Norge. Jeg regner med at jeg er litt mer "proff" enn han på dette området, og jeg kan heller ikke vise til faktiske eksempler med buffa pot.

Hasj derimot er en annen historie. Bildekk og granbar liksom
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Nå kan jo man også få weed med frø i som sparker bra fra seg så det trenger ikke være søppelweed. Just sayin'
Vis hele sitatet...
Om man er delvis seriøs og har et snev av selvrespekt, så ville jeg tørre å påstå dette: Ja, røyk med frø er ofte like bra som røyk uten..Hvorfor? Fordi Cannabinoler er genetisk og det er ikke store forskjellen i styrke om plantene behandles like godt..

Derimot, så er det slik at selger du en 5'er buds med frø er rundt 3 av de gramene i frø.. Selvrespekt borte....Dyrke planter med frø i samme rom som salgsplantene...Seriøst? Nei...

Hvilken vil du ha?
http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/DSC01012.jpg