Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 875
Eg prøver å laste ned ein film men den vil ikkje laste ned på skulen den var oppe i 500kb/s. Kan noen forklare kvifor og gi meg ein lysing på dette?
Trackerens IP er antageligvis blokkert.
Ein i klassen bruker vuze og han klarer å laste ned?
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Eg prøver å laste ned ein film men den vil ikkje laste ned på skulen den var oppe i 500kb/s. Kan noen forklare kvifor og gi meg ein lysing på dette?
Vis hele sitatet...
Prøv å skifte uTorrent port..
1) Høy hastighet gjør det lettere for IT-avdelingen å se / legge merke til trafikken.
2) Er trafikken ukryptert ser de med en gang at det er ulovelig nedlasting.
3) Fortsetter du slik, selv med andre porter, vil de nok gi beskjed videre til ledelsen på skolen - noe som smeller tilbake til deg.
Sett den til force. Da starter den nok å laste ned =)
Hvordan gjør man det Blackkoz?
* Høyreklikker på torrent *

http://picz.no/l/853
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
* Høyreklikker på torrent *

http://picz.no/l/853
Vis hele sitatet...
fail.


Ctrl + P -> BitTorrent -> Outgoing til Forced.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Sett den til force. Da starter den nok å laste ned =)
Vis hele sitatet...
Nei. "Force download" og "force start" betyr ikke at programmet tvinger hele omverdenen til å gjøre litt mer slik en vil.

Det betyr at du ignorerer køen for den filen. Som regel vil programmet ha satt opp slik at det er maks 10 nedlastninger samtidig (dette slik at du ikke får for mange koblinger, og at du fortere får ned disse filene høyt i køen, fremfor å måtte vente lengre på at alle kommer ned samtidig). Force gjør at for den ene filen så ignorerer køen.

Iogmed at det her er vel er snakk om bare en fil i hele køen så er det ingen problem.

Altså omgår man ikke magisk brannmurer, øker hastigheten til seeders, forbedrer sin egen nettlinje, får flere seeders eller hva enn magisk dere hadde forventet.
Sist endret av Kinseek; 4. oktober 2010 kl. 14:08.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Nei. "Force download" og "force start" betyr ikke at programmet tvinger hele omverdenen til å gjøre litt mer slik en vil.
Vis hele sitatet...
Ikke vits å quote meg, ikke jeg som kom med printscreen, som var totalt på vidda.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ikke vits å quote meg, ikke jeg som kom med printscreen, som var totalt på vidda.
Vis hele sitatet...
Nå failer du her, Kinseek har rett.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Nå failer du her, Kinseek har rett.
Vis hele sitatet...
Synd at det jeg sa, fungerer perfekt på skolenettene som ikke går via proxy, men ellers sperra for proxy da =)

Går det via proxy, må man legge inn litt div annet også for å får det til å fungere.