Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2672
Dette er første gang jeg har prøvd meg på å ta bilde av fyrverkeri. Brukte stativ, et nikon D40 og en 10-20mm fra sigma.

Lukkertid: 30 sek
Blender: f/16

Det jeg ikke tenkte på var at det var et batteri jeg tok bildet av, så det kom jo veldig mye med på bildet når det hele tiden sprengte noe under eksponeringen. Ser i ettertid at det kanskje har blitt litt for mye fyrverkeri, og deler blir utbrent.

Hva synes dere? Har jeg gjort det riktig, eller skulle jeg ha kjørt en kortere lukkertid?


Jeg er helt blank på hva du burde eller ikke burde gjøre, osv.

Men jeg syntes det var et stilig bilde!
Sitat av Butchern Vis innlegg
Hva synes dere? Har jeg gjort det riktig
Vis hele sitatet...
Dritstilig! Du har gjort det riktig!
Det der var faktisk i kategorien av de bedre fyrverkeribildene jeg har sett, så jeg tror ikke jeg ville si at du gjorde noe galt i å ha så lang lukkertid. Eneste jeg ser er en rød "L" ved menneskegruppen, men den skulle da gå å redigere bort.
Oii må si det bilde ble både bra og stilligt kanskje prøv neste år med ikkje noko i BG om det er muligt? ;D at det ikkje noko som forsyrrer! men eg kan ikkje klage! for det var rått
HøyRisiko Psykopat
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det der var faktisk i kategorien av de bedre fyrverkeribildene jeg har sett, så jeg tror ikke jeg ville si at du gjorde noe galt i å ha så lang lukkertid. Eneste jeg ser er en rød "L" ved menneskegruppen, men den skulle da gå å redigere bort.
Vis hele sitatet...
Trur noen har tatt seg en røyk :P

Ekstremt rått bilde
KP..
Flott bilde, men hvorfor er det så skeivt?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Råkult bilde, kun et par små detaljer jeg vil pirke på:

Hadde vært enda kulere om hele fyrverkeriet ble med, ble desverre kutta litt på toppen.
Det hadde også vært kult om det ikke var så mange forstyrrende elementer (som feks stjerneskudd).

Men KP for et kult bilde!

(Hvor mange ganger skrev jeg kult nå?)
Så godt å høre.

Vangen: Bildet er ikke skjevt, det er batteriet som ikke står helt rett på bakken.

Cherrox: Ja. Jeg måtte bare satse på at jeg fikk med meg det meste, så brukte vidvinkel og tenkte jeg var langt nok unna, men nei :P Jeg vet ikke helt om jeg syns det er forstyrrende elemtenter. Jeg er så lei av å se bilder av bare fyrverkeri, så tenkte veldig på å ha noe i forgrunnen, prøvde å bare få med litt, men jeg skjønner hva du mener.
Utrolig bra bilde !
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Trur noen har tatt seg en røyk :P

Ekstremt rått bilde
KP..
Vis hele sitatet...
har har nok ikkje det:P er ein Rød L der ;D
Sitat av Butchern Vis innlegg
Vangen: Bildet er ikke skjevt, det er batteriet som ikke står helt rett på bakken.
Vis hele sitatet...
Syns det virker som at husene er skjeve også. Men ellers et utrolig stilig bilde!
Utrolig fint! KP for den
rå fint bilde! er det bare meg eller er huset sjevt? ikke noe negativt
Syns hele bilde har fått en "fiskeøye" stil
Ja, som sagt brukte jeg 10-20mm, så det blir litt forvrengt i kantene.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Ja, som sagt brukte jeg 10-20mm, så det blir litt forvrengt i kantene.
Vis hele sitatet...
Men stilig ble det! Fikk en varm følelse inni meg av bildet.
skulle fått med hele greia, ja..

men ellers et koselig bilde. godt eksponert.
Sist endret av ErikH; 2. januar 2010 kl. 13:22.
Sitat av Trondvn Vis innlegg
har har nok ikkje det:P er ein Rød L der ;D
Vis hele sitatet...
og hva tror du den røde L'en kommer fra? ei sigarettglo kanskje?


fantastisk bilde, jeg har ingenting å si på det. det fanger liksom hele stemningen ved nyttårsfeiring i ett eneste bilde

jeg er også litt overrasket over at alle skuddene smeller i nogenlunde lik høyde, du vet ikke åssen batteri dette var?
Sist endret av VivaLatrina; 2. januar 2010 kl. 14:01.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg er også litt overrasket over at alle skuddene smeller i nogenlunde lik høyde, du vet ikke åssen batteri dette var?
Vis hele sitatet...
Verken min bror eller jeg husker hva det het, men det var et batteri med rundt 40-50 skudd, kosta 1200,-. Mer vet jeg ikke