Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1266
Noen som veit den eksakte størrelsen? Har lest på nett at det enten er 8 eller 12 cm, 12 er vel det som er mest vanlig? Men veit noen av dere størrelsen på hullet i midten? Plata skal trykkes på trykkeri, så regner med det er helt vanlig format. Heeeelp?
prøv en tommestokk
MFV
Trådstarter
Haha, men hadde vært fint med HELT eksakt str.
Fra Wiki:
Disc diameter 120 mm
Disc thickness: 1.2 mm
Inner radius program area: 25 mm
Outer radius program area: 58 mm
Center spindle hole diameter: 15 mm
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Skal du designe selv? I såfall har du en mal her

http://bildr.no/thumb/616894.jpeg
Istedet for å starte en ny tråd spør jeg her.

Hva trenger jeg for å lage eget trykk, altså gjøre det selv, på CD/DVD?
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Istedet for å starte en ny tråd spør jeg her.

Hva trenger jeg for å lage eget trykk, altså gjøre det selv, på CD/DVD?
Vis hele sitatet...
Du trenger en printer som kan printe på cd/dvd plater og helst printbare plater, det gir best resultat.
MFV
Trådstarter
Ah, tusen takk!
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Du trenger en printer som kan printe på cd/dvd plater og helst printbare plater, det gir best resultat.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Man får kjøpt ferdige klistremerkeark som man priner ut på og klistrer det på cd plata etterpå.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Ikke nødvendigvis. Man får kjøpt ferdige klistremerkeark som man priner ut på og klistrer det på cd plata etterpå.
Vis hele sitatet...
Ja, det er derfor jeg sa at print rett på platen gir best resultat. Hvis du har prøvd begge deler så vil du finne ut at det blir bedre med glossy plater og printer, og ikke minst mye enklere.