Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2153
Har en nyere versjon av PS3. Når jeg spiller RDR eller Killzone 3 stopper plutselig alt opp, og skjermen fryser. Jeg får ikke trykket på noen av knappene på kontrollen. Eneste knappen jeg kan trykke på, er av/på - på selve PS3'en.

Det hender også at jeg spiller FIFA11, da kan spillet fryse i ca. 5 sekunder og fortsette som normalt. Kan dette ha en sammenheng?

PS3'en står med ting på hver sin side, men det er luftig over og bak. Kan ikke forstå at det er for varmt. Spillet kan dessuten fryse etter bare 5 minutters spill.

Jeg vet jeg kan levere den der jeg kjøpte den, men vil helst unngå flere måneder med "reparasjoner".

På forhånd takk!
Dette skjer med meg når jeg spiller Black Ops også noen ganger, om jeg trykker for fort så plutselig henger den seg opp. Det kan den gjøre flere ganger på samme sted, selv om jeg restarter den 2-3 ganger. Den 3.-4. gangen pleier det å funke.
Hadde et lignende problem selv.. Jeg satte den på høykant, å har ikke hatt noe problemer etter det
Grunnen til at det funker er: HDD og CPU er på venstresiden av konsollen, så når du setter den på høykant stiger den varme lufta fra HDD og CPU (kanskje også GPU, aner ikke hvor den ligger..) oppover så det blir bedre luftflyt i konsollen.
Er verdt et forsøk iallefall
Kanskje prøve å dra på'n en jakke, nå som våren kommer blir det kanskje varmere litt utover
Du sier at ps3'n din fryser men du mistenker at den kan være for varm? :S skjønner ikke?

Neida

Du har vel garanti på den? tegnet du forsikring på den når du kjøpte den, da får du jo en ny. det kan også være en programvare feil på den. en kompis av meg hadde noe lignende dette tilfelle men han fikk en helt ny på garanti, lengesiden du kjøpte den?
Er det online det fryser? For anonymous har jo hacket PSN ...
Trådstarter
Jeg kan prøve å sette den på høykant. Det har jeg ikke gjort før. Men den passer best liggende, så det er litt irriterende.

Det er faktisk offline og online dette skjer, så anonymous skal jeg ikke skylde på :P
Sett den på høykant, å sørg for at den står et sted hvor den får mye luft.. Altså ikke sandwich den mellom DVD/bluray og forsterker osv..
Det beste er om den står et åpent sted under bruk, da får du best luftgjennomstrømning i ps3'en å unngår somregel at den blir overopphetet, og at vifta går inn i turbo-mode :P
Kan hjelpe å rense den for støv også.. Om den er så gammel at du ike har garanti på den, så kan jeg linke til en tutorial for å rense vifter etc for støv
Trådstarter
Nå har jeg latt den stå uten å være på i flere timer(på høykant) og forsøkte å spille Killzone 3 igjen. Det samme skjer. Men nå skjer det fortere en sist. Både lyd og bilde stopper. Kjenner ikke noe spesiell varme rundt PS3.

Den er under et år, så det ser vel ut til at jeg må levere den
da er det bare å levere å den inn å få ny, problemet løst ! ;D
Antar du har Slim, siden du nevner at Fifa 11 fryser i 5 sek.
Det er ett problem som kun oppstår på Slim varianten (Såvidt jeg vet).
Jeg hadde ps3'n min hos en kompiss noen uker. Han har Slim, jeg har den nye varianten av 80gb(Den store).
Hans frøs oftere enn min^^ Vi spilte Black Ops btw.
Trådstarter
Jeg har slim ja, så det stemmer nok Hehe. Får, som du sier bragilicious, bare levere den inn! Takk for hjelp
Sitat av bragilicious Vis innlegg
Sett den på høykant, å sørg for at den står et sted hvor den får mye luft.. Altså ikke sandwich den mellom DVD/bluray og forsterker osv..
Det beste er om den står et åpent sted under bruk, da får du best luftgjennomstrømning i ps3'en å unngår somregel at den blir overopphetet, og at vifta går inn i turbo-mode :P
Kan hjelpe å rense den for støv også.. Om den er så gammel at du ike har garanti på den, så kan jeg linke til en tutorial for å rense vifter etc for støv
Vis hele sitatet...
I Norge har man reklamasjonsrett på 5 år. Jeg sendte min PS3 inn for en liten uke siden, og jeg har hatt den i 4,5 år. Jeg forventer at dette blir behandlet som en reklamasjonssak, og har ingen planer om å betale Sony for å få fikset problemet.

Er det forresten flere som har sendt maskinen inn? Har dere fått ny, eller har den gamle blitt reparert? Jeg håper jo selvfølgelig på ny for min del =)
Sist endret av steili; 9. april 2011 kl. 23:06.
Kjølepastaen som kommer med PS3en er dårlig, den varer i snitt i 2 år.

Om du vil fikse det selv
---
RITE LOK SL65 skal være orntlige go’saker: http://www.farnell.com/datasheets/12718.pdf

Arctic Silver 7 skal heller ikke være så værst i følge ps3hax
---

Men det beste er selvfølgelig å sende den i retur til Sony.
Sist endret av fxxked; 10. april 2011 kl. 21:53.
Trådstarter
Fikk følgende svar fra kundeservice, som fungerte! Filsystemet var ødelagt.

------
Hej,


Tak for din henvendelse,

ud fra din beskrivelse så lyder det desværre som om der er opstået en hardware fejl.



Men inden vi går videre skal vi teste med en gendannelse af operativsystemet.

Følg venligst denne guide:

Trin 1

· Sluk PlayStation®3 maskinen på forsiden indtil LED-dioden lyser rødt.

· Tryk og hold Standby knappen inde, du vil høre et bip, dette betyder at din PlayStation®3 starter op.

· Hold fortsat Standby knappen inde og efter ca 5 sekunder, vil du høre bip-lyd nummer to.

· Hold fortsat Standby knappen inde og efter ca 5 sekunder til, vil du høre den tredje bip-lyd, og da vil PlayStation®3 maskinen blive slukket (LED-dioden er nu rød), hvorefter man giver slip på knappen.

Trin 2

· Tryk og hold Standby knappen inde, du hører da det første bip, dette betyder at PlayStation®3 maskinen startar op igen.

Hold fortsat Standby knappen inde og efter ca 5 sekunder, vil du høre bip-lyd nummer to.
Hold fortsat Standby knappen inde og efter ca 5 sekunder til, vil du høre to hurtige bip-lyde, giv da Slip med det samme.
Hvis det har lykkedes dig at aktivere Safemode, vil der nu komme en besked frem på skærmen: ”Connect the controller using a USB cable and then press the PS button”

http://www.gamepur.com/files/images/2011/ps3-safemode1.jpg



Tilslut et USB kabel mellem Sixaxis kontrolleren og din PlayStation®3 og tryk på PS knappen for at komme ind til Safe Mode.
Når du er inde i Safe Mode menuen skal du vælge alternativ nummer 3 ”Restore File System” og følge anvisningerne på skærmen:

http://www.ps3blog.net/wp-content/uploads/PS3-Rebuild-Database1.jpg




Skulle det hænde at PlayStation®3 maskinen slukker sig efter de to hurtige bip lyde, eller problemet ikke løses, er din PLAYSTATION® konsol sandsynligvis defekt.



Med venlig hilsen/Best Regards


PlayStation Hotline

PlayStation(R)Network



Nordisk Film A/S

Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby



Nordiskfilm.com

Eu.playstation.com