Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3239
Cd spilleren til 360'n min har konka.
Fant denne på nettet; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328790
Altså en Xbox 360 HD-DVD Player

Jeg lurer på om den kan brukes til vanlige xbox 360 spill. Mulig det er et grisedumt spørsmål, men finner ikke noe info som sier noe om det.
I tillegg lurer jeg på om det er mulig å bruke en hvilken som helst dvd/cd spiller til xboxen, som kan spille av xbox 360 spill. Slik som denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332311.
En kar kommenterer den DVD spilleren:
"Med oppdatering av firware til en Kreon versjon så kan denne spilleren lese av Xbox360 spill"
Virker som det skulle gå, men lurer på om det er noen her inne som har noen erfaringer med dette.

Beklager rotete innlegg.
Takk på forhånd for svar.
Tror ikke hddvd-spilleren kan brukes til spill på xbox360. Du får helt sikkert kjøpt en dvdrom til xbox360 på ebay eller nettsjapper som spesialiserer seg på ekstrautstyr og deler til konsoller. Den andre fra komplett vet jeg ingenting om.
En av disse burde funke:
BENQ DVD-Rom til XBOX 360 *NY*
Hitachi-LG DVD-Rom til XBOX 360 *NY*
Toshiba Samsung MS28 DVD Spiller til Xbox *NY*

De har også HD-DVD spilleren:

Xbox 360 HD DVD Spiller
Sist endret av Turbolego; 4. september 2008 kl. 13:17.
Etter hva jeg har fått med meg, så kan du ikke spille av X360 spill via HD-DVD spilleren.

Dersom du skal bytte ut dvd-romen som er ødelagt med en ny en, trenger du dvd-keyen til den gamle og ødelagte dvd-romen (om du ikke har den kan du prøve å koble dvd-romen opp mot pcen, for så å hente ut keyen) som er koblet opp mot hovedkortet. Om du har denne kan du kjøpe en ny dvd-rom slik som Turbolego linket til, lage en spoofet firmware, og inserte den gammle dvd-keyen i den nye firmwaren, og overskrive firmwaren på den nye dvd-romen.

For å vite mer, les for eksempel her eller les Textbook 2008 som jeg har linket til i en annen post under Konsoll forumet.

Kan vel også legge til at det kanskje er verd å sjekke om du noe igjen på garantien. Om du ikke har tuklet med xboxen og har garantien fremdeles, er dette mye enklere og billigere.

EDiT: Anngående det om kreon-romen, så vil det si at den dvd-romen kan du oppgradere firmwaren på slik at den kan brukes til å rippe xbox spill fra pcen. Denne leseren er til PC, og du kan ikke bruke noen andre tilfeldige dvd-romer i xboxen
Sist endret av eNzONE; 6. september 2008 kl. 05:36.
Gadd ikke styret med skifting av cd rom osv. Kjøpte meg en brukt en til 850 på qxl. Men takk for svar.
▼ ... flere år senere ... ▼
Tar opp igjen denne tråden. Tenkte å spille litt xbox 360 igjen, men cd-rommet er helt ødelagt. Det bestemmer selv når det har lyst å åpne seg og ikke, og den "spiser"/ødelegger spillene. Ingen av linkene over fungerte, så er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe nytt cd-rom? Jeg er ute etter å skru opp maskinen og bytte, ikke ha et ekstra cd-rom ståendes utforbi maskinen.

Takk for svar

Tar opp igjen denne tråden. Tenkte å spille litt xbox 360 igjen, men cd-rommet er helt ødelagt. Det bestemmer selv når det har lyst å åpne seg og ikke, og den "spiser"/ødelegger spillene. Ingen av linkene over fungerte, så er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe nytt cd-rom? Jeg er ute etter å skru opp maskinen og bytte, ikke ha et ekstra cd-rom ståendes utforbi maskinen.

Takk for svar
Sist endret av 295638; 25. oktober 2014 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.