Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1767
...dama sitter selvfølgelig å spiller psone spill på ps2'en. Men når hun skal save, funker det ikke. Spillet finner ikke minnebrikken. Er det fordi det ikke forstår seg på ps2minnebrikker?

Går det ikke an å lagre likksom?
Better than thou.
Skal funke fett det. Mulig det er spillet ikke er støttet though. Prøv med et annet spill. Funker det å save med PS2 spill?
PSone speel MÅ ha PSone minnekort, å jeg lurer også på om PSone minnekortet MÅ stå i slot NR 2 (den venstre eller den overste om PS2'n står vertikalt) jeg er ikke sikkert på om det har noe å si men jeg har den hvertfall der å det fungerer fett. har PS2 minnekort i slot NR 2.

NB: det går alså ikke ann å save PSone spell på PS2 minnekort(heller ikke omvendt)
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
ok... snakket med en aen dude som også mente jeg måtte ha psone kort.

Har ikke noen problemer med å lagre ps2spill.
Får teste med en psone brikke da...
Hehe. det står ganske klart i manualen da
Better than thou.
Skal fungere utmerket å lagre PSOne lagringer på PS2. Kjenner fler som har gjort dette. Hvertfall så sier de at de har gjort det, og forstår ikke hvorfor de ville lyve om dette.
Carlo:vell det står ganske klart i manualen at det ikke går. jeg har prøvd selv også. Grunnen til dette er at psx minnekortet er basert på Blocks. dvs b.l.a at uansett hvor lite en save er så vil det ta opp 1 block. mens Ps2 minnekortet er "normalt" derfor klarer ikke psx spellet å "skjønne" noe annet en Block "metoden"

det KAN jo hende kammeratene dine har en mod av noe slag ikke veit jeg, kan også vere en liten missforståelse et sted?

Det er seint å jeg er trøtt.
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Oki... da fikk jeg jo svar på det.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hmm, jeg er (var) ganske sikker på at det skal gå ann å lagre PSOne spill på PS2. Mener jeg har sett dette flere steder på nettet + at mange kompiser av meg har sagt dette. Men det var ikke så fryktelig mange spill som var støttet.

[EDIT]
Hmm, eller kanskje det var omvendt PS2 på PSOne mc :/
*/me trøtt etter en laaang og kjedelig skoledag*
[/EDIT]
Sist endret av z0p; 8. januar 2002 kl. 14:27.
z0py3r: Selvfølgelig kan du lagre PSX spell på PS2 maskina. MEN du MÅ HA PSX minnekort for å lagre. du kan IKKE lagre PSX spell på et PS2 MINNEKORT