Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1432
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Heisann og hoppsann.

Tenkte jeg skulle lage en tråd dedikert til dette fantastiske spillet. Jeg kan åpne med å fortelle litt om spillet, men tråden i seg selv er ment som ren SSBB chatting.

Som de fleste Wii- og Mario fanboys allerede vet er SSBB et slossespill der du finner igjen bøttevis av kjære og kjente spillfigurer, for det meste hentet fra Nintendo-klassikere opp igjennom tidene. Det hele foregår i god gammel 2D-stil og man kan velge blant en bråte modes å spille i.

I motsetning til andre spill i samme sjanger, går det ikke ut på å få ned HPen til motstanderen til 0. I SSBB går det ut på å skade motstanderen til det punktet at du klarer å få slått han eller henne ut fra arenaen. Etter hvert som man skader noen, øker sjansen for at du klarer å slå denne personen ut fra arenaen. Dette vises med en % istedenfor den vanlige HPen. Altså; skad motstanderen til du får han/henne opp på ~100% ++ og få inn et kraftig angrep for KO denne personen. Enkelt og greit, og mye mer moro enn bare den vanlige HP-baren.

Kan ta en kjapp break down av et par forskjellige modes.

Adventure Mode: En relativt stor del av spillet. Det går ganske enkelt ut på å komme seg gjennom en mengde baner samtidig som man spiller igjennom en historie. Etter hvert som historien utspiller seg, flettes det stadig inn nye karakterer. For de som er over 20 år og fikk nyte NES, SNES og N64 kommer dette til å bli et nostalgisk eventyr man sjeldent kommer til å oppleve maken til. Rett som det er dukker det opp gamle kjenninger som man får muligheten til å kontrollere på en litt annen måte en før.

I motsetning til de fleste andre spill, har SSBB en rimelig omfattende og vanskelig adventure mode. Uten litt grunnleggende gamingferdigheter, ser jeg for meg at man kan bli sittende noen timer i den siste delen, før man omsider kan si seg ferdig. Denne adventure moden er heller ikke så straight forward som man skulle tro. I tillegg til å komme seg gjennom banene, fins det også gjemte saker og ting man må få med seg på hver enkelt bane for å få 100% completed.

Basic Brawl: Dette er nok modusen som kommer til å gi spillet ekstra lang levetid dersom du har kamerater som også fatter interesse for spillet. Få tak i et par ekstra Wii-remotes asap, og spill opp til 4 personer samtidig i en og samme kamp. Den som klarer å få flest utfor kanten, og samtidig klarer å holde seg på matta, vinner.

Classic: Enhver som har spilt Tekken, Mortal Combat, Soul Calibur, Street Fighter og andre lignende spill er sikkert kjent med denne modusen. Velg en karakter og kom deg gjennom 12 forskjellige nivå, og du er i mål. I SSBB har de lagt til et par vrier på denne modusen. Noen ganger møter du flere motstandere, andre ganger har du allierte og av og til møter du motstanderne i et litt større format enn det du er vandt med. Bare disse små vriene gjør at spillet ikke er på langt nært så monotont som det man opplever i f.eks Tekken-serien.

Multi Man Brawl: I Multi Man Brawl har man seks forskjellige moduser. 10-man Brawl, 100-man Brawl, 3min Brawl, 15min Brawl, Endless Brawl og Cruel Brawl. I disse kampene møter man motstandere som tåler latterlig lite i forhold til det man møter i de øvrige modusene. Her er det ofte bare snakk om et slag eller to før fiendene faller over kanten. De kan derimot være latterlig mange. Du har ofte 3-5 mot deg samtidig, og når du har tatt knekken på disse, kommer det nye. Navnene er kanskje selvforklarende. Det handler for det meste om å holde ut. Selv har jeg for eksempel prøvd meg på 15min Brawl et par ganger uten å lykkes. Morsom modus å hoppe over på dersom de vanlige kampene begynner å bli trøttende.

Home-run Contest: Spenstig mode som jeg selv har brukt en del tid på. Det hele er (eller burde være) svært enkelt. Du har en sandsekk som du skal slå lengst mulig. For å få denne sekken til å bevege seg nevnverdig, må du skade den, altså få opp % på sekken. Deretter må du bruke et balltre du finner til å slå denne sekken opp og frem. Høres lett ut, men det blir fort hektisk dersom man virkelig vil få sekken til å fly.

Challenges: Det det hele munner ut i. Challenges er en samling av saker og ting man kan gjøre i spillet for å unlocke andre challenges, og dermed få tilgang til morsomme saker og ting. En challenge kan f.eks gå ut på å komme seg gjennom Classic Mode med 10 forskjellige karakterer. Etter du har klart dette, dukker det opp en ny challenge som går ut på noe helt annet.

Den beste måten å få fullført challenges på vil jeg tro er å kjøre gjennom adventure mode, der man unlocker bøttevis med challenges bare ved å fullføre banene. Man står sjeldent fast på listen over challenges. Utfordringene er plassert utover er kart, der hver enkelt challenge du fullfører, gir deg muligheten til å prøve deg på to nye. Mange av challengene er vanskelige, og om du bestemmer deg for å fullføre alle disse utfordingene, kan du fort bli sittende noen timer.

Modusene ovenfor er de jeg har spilt mest iallfall. Det fins i tillegg andre som f.eks online moduser og Target Smash.

Nå. Er det noen andre her inne som også har blitt glad i SSBB, eller er jeg alene? Og er det noen som er keen på team brawling online?

PS: Ja jeg kjeder meg noe voldsomt. Piiz!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Personlig liker jeg SSBM bedre og synes SSBB var en stor skuffelse.
Da SSBM kom ut i 2001 var jeg ung og dum, hvertfall yngre og mindre erfart innenfor spill en hva jeg er nå. Jeg elsket det over alt på jord og trodde jeg var best med Young Link (som egentlig bare er litt op). Spilte det dag inn og dag ut bla bla bla.
Men så etter som årene gikk ble jeg mye mer kresen og kunne mye enklere se dårlige ting i spillene jeg spilte og endte opp med å spille spill i 2 uker før jeg gikk lei(wow er selvfølgelig et untak).
Da SSBB kom ut kjøpte jeg det da jeg var i huset mitt i france i sommerferien med ikke noe annet og gjøre (les: gudeforlatt sted) og spilte det med noen venner jeg hadde på besøk. Det gikk veldig fort opp for oss at vi ble faktisk ikke noe bedre eller dårligere fordi vi var så forskjellige, venn A hadde aldri spilt det før, men siden han fant ut hva vi kalte "hore-taktikken" med Pikachu vant han uansett. Den går ut på å hoppe konstant samtidig som man bare kaller ned lyn fra himmelen, for å låne et uttrykk fra wow kan man chain-stunne hvem som helst ut av banen og vinne enkelt. Venn B spilte med Pit som har det mest idiotiske superangretet ever med å få masse irriterende ting flygende rundt om på banen og hvertfall chain-stunne deg ut og til evigheten. Jeg endte opp igjen med Link siden jeg fant Toon Link for kjapp og for svak. Flere andre "hore-taktikker" fant vi også ut, men de deler jeg ikke.

Dette ble veldig ot følte jeg men måtte bare påpeke min syn.
Foresten, en veldig veldig veldig stor anbefaling er å se Zero Punctuation sin anmeldelse av SSBB

ps. jeg tar gjerne et par kamper online mot/med deg.
Sist endret av Schmoopy; 3. januar 2009 kl. 12:38.
▼ ... flere år senere ... ▼
Super Smash Bros 3DS er ute! Er det noen som har kjøpt seg dette enda? Har lest gode anmeldelser om det

Venter tålmodig på Wii U versjonen, eneste grunnen til at jeg skal kjøpe Wii U Helt herlig spill!

Man kan spille 8 personer samtidig på Wii U versjonen: http://www.highmynameis.com/super-sm...-to-8-players/

Gleder meg som en unge på godisfabrikken!