Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Tror du et slikt community ville hatt noen framtid?
Ja, jeg har god tro på dette. 88 35,06%
Ja, men jeg har mine tvil om at det ville blitt et særlig stort community. 99 39,44%
Jeg er ikke helt sikker enda. 26 10,36%
Nei, dette hørtes rævva ut. 38 15,14%
Stemmegivere: 251. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  46 7761
I en annen tråd her i infiltrasjons-forumet ble det etterlyst en norsk infiltrasjons-side. Det kom det ikke noen replies på, og jeg tror ærlig talt ikke det finnes heller - Enda.

Når jeg satt på bussen ikveld tenkte jeg litt over konseptet med et norsk infiltrasjons-community og muligheten med det. Og jeg føler jeg kom med en god del gode ideèr.
Det jeg lurer på er om dere tror at en slik side ville slått ann, i den forstand av at det faktisk kunne blitt noe. Eller om det ville blitt en to uker lang farsott, som raskt ville dødd ut, og communityet ville vært en flopp? Hvorfor/hvorfor ikke?
Har du flere kommentarer i posten din, enn hvorfor/hvorfor ikke, så ser jeg helst at du deler opp posten, slik at den blir mer oversiktlig. F.eks;
Hvorfor/hvorfor ikke?
Fordi det blir bra.

En ide
Vi kunne hatt kvantumsrabatter på sprit-tusjer fra Tyrkia.

Annen ide
Og klær fra nso's hovedkvarter.


Om du kunne tenkt deg å vært med på å prøve å drive et slikt community kan du enten nevne det i tråden, eller sende meg en PM om det. Jeg ser helst at du sender en PM med hvorfor du kunne tenkt deg å være med å drive det, og hva du tror du kunen bidratt med.
Designere/kodere er såklart også ønsket om dette prosjektet noen gang skal kunne skaffe seg egne ben å stå på.

Slik jeg ser det nå, så bruker jeg (og etterhvert eventuelt andre) denne tråden som en guideline. Underveis vil vi ha noen møter og diskutere hvordan vi kan utforme dette videre.

Håper helst på seriøse poster i denne tråden, og ber om at crew kan være litt obs på å rydde opp her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har tenkt samme tanken i en god stund. Jeg har mulighet til å arangere en slags infiltrasjons-messe/ seminar etter sommeren, en helg. Men trenger ressurser og hjelp til dette av andre med samme interesse. Hvor og når kan vi vel komme tilbake med senere men jeg trenger å vite om det er interesse.

-NightWolf
kunne funka det.

btw, hadde vært dritfett med et seminar da, hvor man faktisk kunne lære ordentlig av folk som kan ting.
Skjønte ikke helt greia her

Det du er ute etter er å lage et community med infiltrerere ?
Hva er meninga bak dette?
Sitat av TechLash
Skjønte ikke helt greia her

Det du er ute etter er å lage et community med infiltrerere ?
Hva er meninga bak dette?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er ikke det at vi skal stifte en innbruddsbande, men at vi går sammen og lærer av hverandre. Infiltrering er en sport.

Har dere tips eller tanker ang. infiltrasjons-messe/ seminar pm meg.
..
Trådstarter
Som Nightwolf sa...

Infiltrering er en sport.. Vi infilterer ikke for å gjøre jævleskap.. Vi infltrerer for å vise at detr er mulig å gjennomføre.. Og dele erfaringer/tips..
Folkens vær litt grei og ikke skriv noe med mindre du har et godt forslag eller tilbud. Hadde vært virkelig flott å fått til noe skikkelig bra. Min tanke er å sette en dato, leie eller ordne et lokale, fikse påmelding via mail og betale 100,- for å komme inn. Jeg kan personlig ordne IT-utstyr som bla prosjektorer og div, alt jeg krever er at interesserte viser interesse og engasjemang. Deltakere kunne ha tatt med det de hadde av utstyr og eksempler, vi kunne for eksempel kjørt dirkekonkuranser osv. Alle fra 16+ hadde vært velkommen. Tenk på det!
Jeg hadde absolutt vært interessert i noe sånt, men kun som deltager selvfølgelig.
..
Trådstarter
Hadde fint vært med jeg og, men tror jeg og kun som deltager. Har ikke tid til å være med og ordne noe slikt tror jeg. Men kunne prøvd, om det trengtes.
kan slenge opp et forum eller noe om det var ønskelig? men enten får dere skaffe dere .cjb.net eller noe slags gratis domene, eller så blir der xxxxx.case-mod.net (da jeg bare lager ekstra domene)


Jeg kan hoste med case-mod.net
Sist endret av møkk; 20. februar 2005 kl. 14:53.
Hva ville et slikt seminar inkludere annet enn picking?
Og hva er forskjellen på infiltrasjon og innbrudd, egentlig?
Må si det er et fint kick å komme seg inn på steder hvor man ikke har lov til å komme seg inn, selv om man ikke gjør noe ulovlig annet enn å åpne en dør uten nøkkel. =)
Jeg har også lyst til å være med. Har ikke så veldig mye erfaringer innen infiltrasjons enda.

Tror jeg også har mulighet til å bidra med hosting av forum hvis dette blir noe av.
Kjexz: Seminar er noe vi må komme tilbake til etter at vi har fått forum/side oppe å gå, men tanken er dirking, alarmsystem, elektronikk, kjøretøy og annet som deltakere måtte ønske.

Exzlator: Takk for interesse. Ang. hosting av forum, er dette noe vi kan trenge litt hjelp til, ta gjerne kontakt med Duxo.
Jeg har lyst til å bidra til eventuelle sider som kommer opp med rapporter fra diverse bygg og ting og tang jeg besøker i nærmiljøet. Det hadde vært finfint om noen kunne sette opp en side med artikler, forum og det som trengs.
går plyndre og stjele under infiltrering? hvis ikke trur jeg ikke det blir noen stor suksess

tipper og trur et infiltrerings comunity ville slått ann, men det er store muligheter for at det ville blitt fullt av hærpegærne fjortiser ......... det kan fort bli hærværkscomunity, og det er jo ikke no kult.
som en annen sa, vi infiltrer for å vise at vi kan, ikke for faenskap, så nei, jeg tipper at stjeling ikke går under infiltrasjon. Må man ha noen eventuell erfarig for å være med? eller kan folk som bare synes det høres bra ut også være med(de må jo seff være seriøse da )
..
Trådstarter
Blir det bevist at noen medlemmer av communityet har utført hærverk/stjeling/etc. under selve infiltrasjonen og forteller om det etterpå, vil han bli utestengt fra communityet på en bestemt tid.

Vi har fått nå flere muligheter med hosting, men kunne gjerne trengt noen kodere/designere som også har lyst å være med på prosjektet (til websiden).
Sitat av effie
går plyndre og stjele under infiltrering? hvis ikke trur jeg ikke det blir noen stor suksess

tipper og trur et infiltrerings comunity ville slått ann, men det er store muligheter for at det ville blitt fullt av hærpegærne fjortiser ......... det kan fort bli hærværkscomunity, og det er jo ikke no kult.
Vis hele sitatet...
Takk, men dette er ikke hva det dreier seg om. Plyndring, stjeling eller hærverk vil føre til øyeblikkelig utestengelse og jeg har nevnt det før og jeg nevner det igjen: Infiltrasjon er en sport.
høres interresant ut, hvis det blir i nærheten av Oslo.
Hvis alle kunne postet en del om hva de kunne tenke seg, etc så kunne man laget en agenda over innholdet. Jeg er mest interresert i datasikkerhet (Linux/Unix), kanskje jeg kan bidra til en presentasjon eller noe, hvis det blir SERIØST nok.
Men jeg ser egentlig ikke noe poeng med ett nytt forum, da det meste diskuteres her likevel.
Sist endret av cspace; 26. februar 2005 kl. 13:54.
..
Trådstarter
cspace; Hadde du lest hele tråden hadde du forstått at denne typen community ikke dreier seg om datasikkerhet i det hele. Og du hadde også forstått at det meste ikke kunne ha blitt diskutert på dette forumet.

Men ja, det vil bli i nærheten av Oslo også. Vi vil prøve å få et landsdekkende community.

Og en plan over innholdet er allerede utarbeidet, men kom gjerne med ideèr.
Sist endret av Goda; 26. februar 2005 kl. 16:25.
hvis dere klarer å holde det reint for fjortiser, så blir nok detta bra greier. stå på!
Dette høres veldig interressant ut etter min mening.
Er interessert i dette, og tror det kunne blitt en suksess.. kanskje ikke altfor mange som hadde meldt meg på, men count me in. =)
Jeg kan sikkert hjelpe med å sette opp en side eller hoste eller noe slikt. (ikke at jeg er sykt flink til å lage nettsider men) Bare si ifra om du/dere vil jeg skal gjøre noe, som sagt blir evt hostet domene "blabalbla.case-mod.net" men opp til dere

NB: evt sider jeg lager vil da være HTML....
Sitat av bjerkreimruler
Jeg kan sikkert hjelpe med å sette opp en side eller hoste eller noe slikt. (ikke at jeg er sykt flink til å lage nettsider men) Bare si ifra om du/dere vil jeg skal gjøre noe, som sagt blir evt hostet domene "blabalbla.case-mod.net" men opp til dere

NB: evt sider jeg lager vil da være HTML....
Vis hele sitatet...
Flott! Ta gjerne kontakt med duxo, han tar seg av det.
..
Trådstarter
Takker til de som har meldt interesse så langt, og til de som har tilbudt hosting. Vi har bestemt oss for et domene nå, men trenger enda design og koding. Som sagt, takk til alle som har meldt interesse og tilbudt domene/webplass!
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan være en fordel å få i gang et forum først? få i gang litt komunikasjon, så kommer det med side etter hvert.
hadde glatt vert med på noe slikt, gikk faktisk å tenkte på det for et par dager siden , men jeg er ikke klar for å dra til oslo for å drive på enda,, skulle hatt litt trening her i bergen først..
..
Trådstarter
Les tråden.
1. Skal vi ha et forum, skal vi ha sida samtidig. Ettersom det blir ganske unødvendig å legge samme artikler i forumet, som skal på egne artikkel-deler av siden senere. Slik jeg har erfart det, er det også like mye av et sant helvete hver gang man skal implementere et forum i en side
2. Hvorfor i all verden skal du til Oslo for å drive med infiltrasjon?
Jeg er absolutt med på dette. Har ikke så mye annet en synspunkter og gode ord å bidra med, men jeg kan jo alltids være moralsk støtte? :P
Vil nok en gang understreke at jeg støtter prosjektet. Hvis det er noe jeg kan bidra med så er det bare å si ifra. Har generel erfaring med websider (dvs. html, php, asp, css, design, osv), så kan sikkert være med å ta litt her og der hvis det skulle trenges
..
Trådstarter
Hiver opp en liten idèmyldring her. Noen av dere har allerede sett den i PM.
Kom gjerne med synspunkter, og er spesielt ute etter å vite hva dette vil kreve web-sett. Hva som vil trengs og slikt (php, balblablablabla). Meld deg gjerne også opp om du tror du kunne taklet å påta deg et slikt web-prosjekt.

Norsk Infiltrasjons Forum/Community (NIF / NIC) - Navn?

Følgende er løse ideèr fra duxo og kan kalles først utkast. Har du ideèr eller noe å legge til, så må du gjerne legge dem til, men gjør det helst da under relevant del, og merk tydelig hvem som har lagt inn hva.


Utforming;

Slik jeg ser det for meg nå, kunne jeg tenkt meg en webside med noen deler. Hvilke kunne vi kommet frem til senere, men til nå har jeg tenkt meg en artikkel-del, en bilde-del, en historie-del og et forum. Historie-delen kunne vi muligens integrert i forumet. Forumet kunne vi forsåvidt droppet også, men kan vel være greit å ha med.

Vi må tenke på om vi skal ha medlems-del på "hovedsiden", eller kun i forumet. Om vi skal ha medlems-del på hovedsiden også, ser jeg helst at denne er sammeknyttet med innloggingen i forumet (slipper å logge inn mange ganger, slipper ha to forskjellige brukernavn/passord etc).

Vi kunne laget en annen del også. En hvor vi kunne lagt ut "guider" for hvor du bør komme deg inn på forskjellige plasser. Se for deg at du velger hvilken by du vil se guider over, deretter muligens bydel. Der kunne man finne bilder og beskrivelser av forskjellige bygningsobjekter, og forskjellige inngansmetoder, tips etc.
Problemet med dette er kanskje at det litt lovstridig? Om det ikke er det, synes jeg vi burde gjort dette.
Man kunne bygget videre på dette og på en måte laget en form for "leveling". Man finner en plass (som står beskrevet i "guiden") hvor alle som har vært der har skrevet aliaset sitt. Du skriver på ditt eget under, og tar bilde av det, og dermed beviser at du har vært der. Og du kan på profilen din få et kryss over at du har vært der.


Hvordan unngå problemer med loven;

Jeg kan se for meg at vi i det minste har en del artikler om lovparagrafer, strafferammer etc etc. Vi må også gjøre det helt klart at NIF/NIC ikke på noen måte liker at hærverk, tyveri, eller andre lovbrudd utføres.
På bilder og historier som legges ut, må vi har klare regler. Men samtidig bør vi også ha litt løse regler rundt der. Ikke så gøy å ta bilder hvor du ikke kan vise deg selv, eller omgivelsene og slikt, for å unngå ID
Vi må også vurdere anonymitets-prinsippet. Vi burde kanskje oppfordre til å ikke bruke nick som en bruker andre plasser, hvor folk vet identiteten din.
Hvordan unngå straff o.l om vi kommer i problemer med loven. Det jeg kan se for oss at vi gjør, om vi blir kontaktet av bedrifter/privatpersoner er at vi tilbyr oss å legge fram hvordan brukeren kom seg inn, slik at det blir vanskeligere (vi burde bruke ordet umulig, for å blidgjøre fornæmede mer) å komme seg inn i fremtiden.
Gjør vi egentlig noe galt/lovstridig når vi driver et slikt community? Det må vi finne ut.
I verste fall kunne vi kjørt en "you gotta know somebody to gain access"-stil. Altså at vi inviterte noen vi stolte på til å begynne med, så kunne de i senere tid invitert flere. Pyramidespill-stil. Desverre vil det da bli synd for de som faktisk er seriøse med emnet, at de ikke får være med, mens andre holder seg bare passive og bare er på userlisten.

More to come..

sist endret; 21.02.05
Vis hele sitatet...
Den kommer ganske sikkert på og bli populær, men kansje ikke med en gang.
Så ikke blo forbauset hvis ikke den er så populær med en gang, men ettervert.
Syntes det er jævla greit og ha noe og lese på, gjerne infiltrasjon.
Oi, har ikke sett denne posten enda, tror jeg.
Dette hørtes meget spennende ut, noe slikt ville definitivt slått an hos meg ivertfall.
Trengs det artikler så kan jeg hjelpe på skrivingen, har tidligere erfaring med å skrive pressemeldinger og anmeldelser av spill

Men som sagt, go for it!
Jeg kan se at dette kan bli meget interessant. Jeg liker å lese diverse infiltrasjonsposter her på forumet. Men jeg kan også se problemet med at det blir mange som er useriøse og som leter etter måter å gjøre hærverk på. Av noen kalt fjortisser, og de kan vel gjerne være det. Jeg kommer nok til å melde meg inn, men for å være ærlig kommer jeg neppe til å bidra med så mye, i og med at jeg bor i gokk og er vel litt for lovlydig til noe slikt
Jeg tror det ville vært en god idé å ha invite only, og relativt lav toleranse før kicking inntreffer (og man trenger ny godkjenning\invite for å komme inn igjen.) På denne måten tror jeg vi får luka ut det meste av fjortiser og folk som eventuelt vil sende advokater mot oss.
Sitat av q_Werty
Jeg tror det ville vært en god idé å ha invite only, og relativt lav toleranse før kicking inntreffer (og man trenger ny godkjenning\invite for å komme inn igjen.) På denne måten tror jeg vi får luka ut det meste av fjortiser og folk som eventuelt vil sende advokater mot oss.
Vis hele sitatet...
Problemet blir da, som tidligere sagt, at folk som gjerne vil inn, men som ikke kjenner noen som kan invitere, ikke får være med å leke. Og det er jo en stor mulighet for at de kan bidra med noe, i motsetning til de som kjenner mange fjortisser og som nesten føler seg tvunget til å invitere fordi de kjenner dem

Uansett, invitering har både fordeler og ulemper. Jeg kan foreslå at man ikke nødvendigvis må kjenne noen for å komme inn, men må sende en mail eller noe til de som styrer siden, siden dette gidder vel neppe de fleste som ikke er så interessert å gjøre.
..
Trådstarter
Jeg har vurdert muligheten med å ha et "Hvorfor bør du få bli med?"-opplegg, hvor søkere må fylle ut en form hvor de forklarer hvorfor de vil være med, og hva de kan bidra med. Dette vil sikkert gå greit i starten (2 registrerte medlemmer på 3 måneder liksom), men etterhvert som communityet (forhåpentligvis) øker i popularitet vil dette bli veldig tidkrevende.

Slik som P4un sier, vil invite only også bli problematisk. Vi risikerer raskt da "tvangs-inviting", samtidig som folk med ferdigheter ikke får være med.

Jeg etterlyser enda å få vite hva som vil kreves av web-ferdigheter til å kunne utføre prosjektet. Kunne noen fortalt meg det, gjerne her i tråden, ville det vært veldig fint.
Takker også igjen til alle dere som har tilbudt hosting.

Tror dere det ville vært bedre å bare ha et forum, og drite i resten? Har hørt litt både og om det, og vil gjerne ha flere synspunkter.
Duxo: Du har vel vurdert den muligheten å gjøre siden slik som nFF? Altså der det viktigste er forumet, men man har også artikler, galleri og nyheter. Hva er dine tanker om dette? Eller har du kanskje kommentert dette tidligere i tråden og jeg har bare ikke sett det?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Kombiner det med black-hat og programmering så synes jeg det høres flott ut
..
Trådstarter
P4un, jeg har vurdet det ja, men vet ikke helt om det er slik jeg på en måte så det for meg. Dessuten koster vBulletin penger

John B; Hvorfor skulle det kombineres med black-hat og programmering? Les tråden, så ser du at dette dreier seg om real life infiltrasjon. Skulle det bli kombinert med black-hat og programmering hadde det uansett bare blitt "nFF(2)".
Er det ikke mulig å ha 18 års grense?
Kan vedde nesten 1000 kr på at vis vi har noen "fjortiser" med så vil de prøve på noe faenskap, selvfølgelig vil de ende opp med å si at de leste det på internett.
Jeg lurer på 1.ting?
Hva vil denne siden innholde? åssen man hacker,dirker lår,lurer cola apparater,lager nervegass.

Er det meningen at vi skal stå imot systemet?
For alle dere som tydeligvis enda ikke har skjønt hva "Infiltrasjon" innebærer, surf litt på disse sidene:
http://www.infiltration.org
http://www.jinxmagazine.com/

Disse gir masse eksempler og god info om hva infiltrasjon, og gav mye av inspirasjonen til denne (norske) artikkelen: http://www.freakforum.nu/forum/showp...00&postcount=1
▼ ... over et år senere ... ▼
Bump. Fortsatt noen som tror på dette?
japp, men de blir nok ikke mange hundrede seriøse medlemmer. Men dersom man hadde en slik "møtes-før-man-får-bli-medlem" så ville man i hverfall finne/få med de som er seriøse.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hadde heller vært fetere å satt opp en side som inneholdt alt av kontrakultur?

Mulig kun infiltrasjon hadde vært et litt tynt tema å sette opp egen webside for.
Sist endret av Neutralizer; 26. desember 2007 kl. 03:54.
Hadde vært bra det ja.
Har selv 3/4 fullverdige operasjoner utført på Hedemarken.
Som jeg kunne bidratt med.
Alt offentlig i starten med strenge krav til seriøsitet og aktivitet, så invite-only og litt oppmykning.

Tror nok dette kunne blitt meget interessangt jeg, men er ikke noe for den store massen.