Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1211
Hei! jeg har nå prøv å lage backup spill til min xbox 360, men ingen av de blir gjennkjent av xboxen. Jeg har ikke kjøpt noen DVD leser til xbox spill så jeg har lastet ned de spillene jeg har og de skal fungere. Den er moddet og alt skal være klart. Kom såvidt innpå FIFA 08, men det fungerte ikke lengre enn til jeg kom til menyen. Har prøvd 5 forskjellige spill nå og ingen virket. Det kommer som regel at disken ikke er gjennkjennelig. Jeg har prøv å brenne med imgburn, xbc og cdclone og ingen har fungert. Alle er PAL spill og brent med DVD+R DL plater. Hva kan dette skyldes? En annen ting jeg la merke til er at når jeg ser på cd'n etter den er brent får den f.eks navnet: XGD2DVD_NTSC. Hvorfor NTSC? Det er jo PAL spill alle sammen. Er dette grunnen og hvordan kan jeg fikse dette? Jeg la også merke til at når jeg ser etter hvor stor platen er, er den ikke større enn ca. 5-6mb når den er brent...
Sist endret av lass_s; 18. desember 2007 kl. 22:27.
Hvilke innstillinger brukte du når du brente spillet?
du brenner rett fil sant? med imgburn så velger du *.dvd fila.
men det er ikke sikkert brenneren din støtter bitsetting, det er ikke alle brennere som støtter dette 2av4 mine gjør ikke dette.
Hvilken fil er spillet, og har du unRARet den fra f.eks. en ISO fil?
Trådstarter
38 0
Dette er disk informasjonen fra imgburn:
HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H11N JH02 (ATA)
Current Profile: DVD+R DL

Disc Information:
Status: Empty
Erasable: No
Free Sectors: 4 173 824
Free Space: 8 547 991 552 bytes
Free Time: 927:32:74 (MM:SS:FF)
Supported Write Speeds: 2,4x; 4x

DVD±R DL Boundary Information:
L0 Data Zone Capacity: 2 086 912
Changeable: Yes

Physical Format Information (Last Recorded):
Disc ID: RICOHJPN-D01-67
Book Type: DVD-ROM
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 2
Track Path: Opposite Track Path (OTP)
Linear Density: 0.293 um/bit
Track Density: 0.74 um/track
First Physical Sector of Data Area: 196 608
Last Physical Sector of Data Area: 16 580 607
Last Physical Sector in Layer 0: 2 283 519


Men når jeg går inn å ser på Devis Capabilities ser jeg at den kan lese DVD-ROM, men ikke skrive DVD-ROM... Kan dette være feilen? Jeg har en LG brenner: HL-DT-ST DVD-RW GSA-H11N (ATA) med firmware JH02. Jeg kan ikke finne noen oppgraderinger til denne brenneren. Jeg har prøvd å brent med 2x og 4x hastighet, men ingen fungerte. Og ja jeg har hele tiden valgt dvd-fila. Noen som har litt mer peiling nå?
Hvis du ikke har DVD brenner klarer du ikke å brenne ut en dvd, enkel løsning. Men hvis du har DVD brenner, kan du fortelle hvilken valg du har der du valgte: Current Profile: DVD+R DL?
er layer break 1930760?


copy/paste
Layerbreak Gå in på Tools/Settings/Write. Sen så bockar du för User specified och skriver in : 1930760 tryck Okej.

Sitat av chb
Hvis du ikke har DVD brenner klarer du ikke å brenne ut en dvd, enkel løsning. Men hvis du har DVD brenner, kan du fortelle hvilken valg du har der du valgte: Current Profile: DVD+R DL?
Vis hele sitatet...
jo, men vist han kommer delvis innpå spillet(til menyen) så har han vel brenner?
Sist endret av redkite; 18. desember 2007 kl. 23:11.
Trådstarter
38 0
ok, skal offre enda en cd til. Men hviklet program foreslår dere at jeg bruker?
Det eneste spille jeg kommer halvveis innpå brente jeg med XBC. Men hvilke instillinger skal jeg bruke på XBC, options, drive spesific? Har en Samsung-Toshiba med nyeste mod med 12x hastighet. Skal jeg da velge: TS-H943A og set speed: 12x? eller skal jeg sette ned hastigheten der og velge et annet DVD-ROM? Takker for hjelp!
jeg bruker en vanlig dvd-brenner til pc og write speed på 2,4x
bruker imgburn og har alldri brent feil

min brenner: HL-DT-ST DVD+-RW GSAH31L(ATA)

edit: leifer
Sist endret av redkite; 18. desember 2007 kl. 23:28.
Godt poeng Redkite, glemte den detaljen når jeg skrev. Jeg ville prøvd det som redkite skriver her. Lykke til. Hvis det fremdels ikke virker, søk på google om hvilke spesifikasjoner et xbox spill har osv om du forstår hva jeg mener.
Sist endret av chb; 18. desember 2007 kl. 23:27.
Trådstarter
38 0
Ok, takk, skal prøve nå... Men får du til å forandre booktype på din DVD-brenner Redkite? ved å høyreklikke--> change booktype og velge DVD-ROM? Og får du label som ender med NTSC slike jeg får?
Sist endret av lass_s; 18. desember 2007 kl. 23:31.
min setter automatisk booktype til DVD-ROM, det er muligt at din også gjør det.
prøv og så kom tilbake hit og gi beskjed om du fikk det till eller ikke..

lykke til

edit: jupp, får opp XGD2DVD_NTSC i label
Sist endret av redkite; 18. desember 2007 kl. 23:35.
skal du brenne xbox 360 spill . så må du ha en brenner som takler å brenne med layerbrak , det er kryteringskoden på 360 spill (1913760 er koden) jeg bruker et program som heter DVD decrypyter når jeg brenner. alle xbox som kommer fra europa er pal maskiner. de takler bare pal spill. hvis ikke spillene er region free. da kan spillet godt være ntsc.. så må spillene være stealth, og pre-patched for å fungere. jeg har nå brent 63 spill nå uten feil.
fan! sorry, mente 1913760 som layerbreak og ikke 1930760.
sorry vist det var min feil at du har sløst en plate

takker RapTouR for korrekte tall
Trådstarter
38 0
jepp, merket det selv da imgburn selv sa ifra om feilen, så det ble ingen sløsing av plata enda nei. Det er rettet opp nå og brenningen er i gang;p

Nei, gikk ikke denne gangen heller! meldingen som kommer er: This disc is unreadable, 1.Clean the disc with a soft cloth 2. Restart the console. Jeg skjønner ikke hva jeg må gjøre. Kan det ha noe med platene jeg bruker? Jeg bruker disse: http://norwaydisc.no/index.php?main_...ae7e59a0ab05dd
Billige, men det står at de kan brukes til xbox 360 backups...
Du har alt riktig, untatt platene! Skaff deg Verbatim, det eneste som holder! Verbatim DVD+R DL
Trådstarter
38 0
hehe, ok. De skal kjøpes...raskt!!
Eller, etter hva jeg kan se er alt riktig Selv har jeg en NEC Dual Layer brenner, og den fungerer perfekt hvis man putter inn koden. Da er det bare å brenne ut spill og stappe dem inn Har en kompis, som har samme brenner som meg, og kjøpte no billig drit av noen DL-plater, og fikk samme melding som deg. Så da er det sikkert det.
ja..kjøp deg Verbatim sine DL plater, da skal du få se resultat(får vi håpe)
Trådstarter
38 0
takktakk! Verbatim gjorde saken lett som bare det!