Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1379
Heisann. Jeg har akkurat lest "http://www.itavisen.no/889801/britiske-myndigheter--vi-vet-hvem-du-er-og-hvor-du-bor" og jeg har et sprøsmål. Om jeg bruker en VPN service som gjør at ipen min er fra kina, usa eller andre steder, er det da noe mulighet for at jeg kan bli tatt? Og i såfall, om de fortsatt finner min riktige IP, er det noen andre veier rundt?
Hva er du redd for å bli tatt i?
Hvis VPN hosten din ikke lagrer logger, har du vel det som en liten trygghet. Mange hoster vil nok samarbeide med politiet, dersom de ber om det.

Og ITavisen er en ordentlig søppelavis skrevet av useriøse inkompetente dysletikere.
Les nyhetene dine et annet sted
Jeg er ikke redd for å bli tatt, purken har nok bedre å gjøre. Men jeg tenkte på de andre her ute i verden.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Jeg er ikke redd for å bli tatt, purken har nok bedre å gjøre. Men jeg tenkte på de andre her ute i verden.
Vis hele sitatet...
"de andre" bruker nok noe mer enn bare en VPN oppkobling for å gjemme seg.

Sitat av olavXO Vis innlegg
inkompetente DYSLETIKERE?!?!
Vis hele sitatet...
Haha. Flaut
Ja, VPN hosten har antakelig logger som peker tilbake på hvem som brukte hva og når.

Du har nettverk som TOR oa. som visstnok skal være "sikre", her går du først kryptert fra deg til en hel masse noder, som også er kryptert, og popper ut i andre enden via et endepunkt. Både de interne nodene og endepunktet skifter jevnlig. Men dersom du f-eks bruker facebook uten https, vil endepunktet kunne avlytte deg og snoope passordet ditt ("man in the middle attack").

Ingenting er 100% sikkert på nett, men jeg vil tro at Tor og andre nett vanskeliggjør tracking betraktelig.
Med TOR vil ting gå betydelig mye tregere enn hva du er vandt med.
I tillegg er flash deaktivert. Det er ikke noe problem mtp youtube, da du kan bruke html5 ved å gå til youtube.com/html5 og melde deg på "trial". Du må melde deg på trial hver gang du skifter node i TOR :P
Proxy fra feks Romania og 256bit AES-kryptering på VPN-tunellen er vel stort sett alt som skal til.

Veldig mange har begynt å logge all trafikk, men det finnes fortsatt noen igjen som ikke gjør det. Dvs. de sier at de ikke gjør det.
Flere av de som reklamerer med at de ikke logger, gjør det alikevel. Leser man vilkårene nøye, så står det at man er helt anonym, helt frem til myndighetene krever innsyn.

Noe sier meg at dette ikke gjelder Romania. Men på en annen side vet man aldri. Det tryggeste er nok å oppføre seg pent, evt finne en trådløs sone på et bibliotek el.