Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1601
Jeg lurer på om det er mulig å ordne seg med et VISA-kort som ikke kan spores ned til den som eier/bruker den (uten å involvere tyveri eller den slags). Jeg ser for eksempel at man kan kjøpe spendon gavekort i kiosker, kan man bare troppe opp med kontanter i hendene og uten ID og på denne måten få et anonymt, forhåndsfylt gavekort? Eller har de kanskje innført ID-sjekk eller noe i den dur?
de har ikke id skjekk, så ja du kan bare trappe opp med kontanter i hendene og uten id og få et anonymt forhåndsfylt gavekort
ID sjekk på gavekort har jeg aldri hørt om, siden det verken er alders grense, eller så mye ulovelig du får kjøpt med en gavekort, så om du betaler cash skal du vell være på den sikkre siden og som kjent har ikke jeg vært bortig at du kan løse inn gavekort, i penger igjen=/
Mastercard tilbyr såkalte "gift cards". Disse har ingen personopplysninger på ettersom de både er ment for å gi til andre og er pre-paid... ettersom anonymitet er et kriterie her antar jeg at du har en eller annen form for svindel i tankene i så fall er det dette du er ute etter for eksempel har svindlere i usa benyttet slike kort når de ved å bruke brukeråndbøker fra internett til å omprogrammere minibanker til gi ut $20-sedler istede for $5:P de ble aldri tatt akkuratt på grunn av at de hadde pre-paide kort
Tenkt scenario:
Jeg vil tro at disse Visa Gavekortene som 7-Eleven og Narvesen selger over disk har et nummer som kan spores (har aldri brukt det før). Så finner de ut hvilken butikk som har solgt det og etter det hvilken tid det ble solgt på.
7-Eleven og Narvesen pleier så vidt jeg vet å ha overvåkningskamera i butikken slik at de kan finne ut hvem som kjøpte kortet.

I know, it's a long shot...
Sitat av Clr Vis innlegg
Tenkt scenario:
Jeg vil tro at disse Visa Gavekortene som 7-Eleven og Narvesen selger over disk har et nummer som kan spores (har aldri brukt det før). Så finner de ut hvilken butikk som har solgt det og etter det hvilken tid det ble solgt på.
7-Eleven og Narvesen pleier så vidt jeg vet å ha overvåkningskamera i butikken slik at de kan finne ut hvem som kjøpte kortet.

I know, it's a long shot...
Vis hele sitatet...

Korrekt. Men hva med og få en kompis som du vet holder kjeft til å kjøpe? Eller kjøpe på en butikk Laaaaaaangt unna? Litt shabby kledning og du burde ikke være gjenkjennelig
Mjoda, du kan jo alltids springe inn på Narvesen med mopedhjelm og 10 000 kr cash å kjøpe spendon.
Dog tror jeg betjeningen ville kontaktet politiet...

Hva med https://www.neteller.com sjekker disse om personopplysningene dine er korrekte ?
Sitat av finebrilla Vis innlegg
Jeg lurer på om det er mulig å ordne seg med et VISA-kort som ikke kan spores ned til den som eier/bruker den (uten å involvere tyveri eller den slags). Jeg ser for eksempel at man kan kjøpe spendon gavekort i kiosker, kan man bare troppe opp med kontanter i hendene og uten ID og på denne måten få et anonymt, forhåndsfylt gavekort? Eller har de kanskje innført ID-sjekk eller noe i den dur?
Vis hele sitatet...
Spendon Gavekort krever ikke fremvisning av ID med mindre du kjøper kort for 25000 kroner eller mer. Hvert kort har en maksgrense på 5000 kroner, så dette er egentlig en ikke-sak da du i værste fall kan kjøpe i to kiosker.

Om du gjør noe som er så til de grader alvorlig med kortet at politiet vil gå så langt at de går igjennom butikkovervårkning for å prøve å finnet ut hvem som kjøpte det aktuelle kortet så tviler jeg egentlig på at den aktuelle sjappa tar visakort i første omgang.
Sist endret av ulldott; 4. juni 2009 kl. 23:01.
Sitat av jarl Vis innlegg
Mjoda, du kan jo alltids springe inn på Narvesen med mopedhjelm og 10 000 kr cash å kjøpe spendon.
Dog tror jeg betjeningen ville kontaktet politiet...

Hva med https://www.neteller.com sjekker disse om personopplysningene dine er korrekte ?
Vis hele sitatet...
Neteller er VELDIG strenge på sånt. Scan av ID og regninger og det hele..
kjedelig streiting
Anbefaler deg og sjekke Talkgold sitt debet kort forum; http://www.talkgold.com/forum/f18-.html

Du må betale med egold/WM osv der, noe som gjør sjangsen for og bli rippa større. Finner du deg dog en leverandør til og stole på(sjekk hva andre brukere sier osv) så har du ett ganske anonymt kort. Det spørs igjen på hvordan du kjøper egoldet osv.