Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3759
Heisann! Jeg har nettopp bygd meg ny PC, og tenker derfor å selge den gamle rig'en, men sliter litt med å sette en pris på den.

Dere ser specs i signaturen min, den har også en 750w strømforsyning fra corsair.

Pc'n funker fint, og har vært i daglig bruk
Har fixa PCer for folk i nabolaget (Oslo) i mange år, men har ikke drevet med kjøp/salg av brukt utstyr. Litt avhengig av alder vil jeg tippe et sted mellom 1500 og 2000 (hvis du er heldig). Spiller ingen rolle hva du ga for den en gang i tiden, når du selger på "loppemarkedet"...
Jeg byr 1200kr
Nei, bryr meg heller ikke om hva jeg ga for det den gang da. Slik jeg ser det er det skjermkortet som er det dyreste, og jeg ser de ligger rundt 2-2500. Trodde kanskje pc'n var verdt 3-4k, men kan hende jeg tar feil
Hadde aldri betalt 3-4k for 980Ti når du kan kjøpe 2060 til 4k på finn
Ingen har sagt 3-4k for en 980ti, jeg snakket om prisen for en komplett pc
Sist endret av kimandre92; 11. februar 2021 kl. 20:45.
Gammel cpu, gammel ddr3 ram med dårlig mhz, gammel gpu, OK kjøler & gammelt HK.
2500-3000kr
Utifra hva jeg fikk for min, er din pc verdt 4000-5000 kroner hvis skjermkort inngår i prisen.
De fleste her starter da veldig lavt. Antar alt funker og psuen er bra. Sier 3500-4500 kr.

Gjetning:
800 cpu
600 mb
400 kjøler
400 kabinett
500 ssd
400 ram
600 psu
700 gpu
=4400
Start på 4k, skriv at du kan gå ned i pris ved rask handel. Senk deg til 3k etter en uke om lite / ingen trafikk på annonsen
Ditt beste alternativ er å legge den ut på finn med den prisen du drømmer om å få, du vet ikke om det er urealistisk før du har prøvd. Er det ingen som biter på i løpet av noen uker så fjern annonsen og legger den ut på nytt med en mer konkuransedyktig pris. Men dersom mange har lagt annonsen i sine favoritter senker du bare prisen feks 500-1000kr så vil Finn gi alle en notifikasjon om at en av deres favoritter har senket prisen med x kroner.

Bør tas med i regninga at prisen du kan få vil variere med hvor i landet du bor. Pc'er er ikke akkurat billige å frakte med posten, og du må belage deg på å skru alt fra hverandre hvis ikke er sjangsene store for at noe blir ødelagt i frakt.
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Bør tas med i regninga at prisen du kan få vil variere med hvor i landet du bor. Pc'er er ikke akkurat billige å frakte med posten, og du må belage deg på å skru alt fra hverandre hvis ikke er sjangsene store for at noe blir ødelagt i frakt.
Vis hele sitatet...
Det holder stort sett bare å ta ut gpu og pakke den separat. Eventuelt kan man bruke en sånn pakkepose med ekspanderende skum, da blir alt "låst" på en måte.
Jeg har byttet bort PC'n. Satt verdien på 4 000 og kjøperen sa det var greit