Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1123
Har søkt en del jobber i utlandet og har lyst til og flytte til Malta. alt ser ut til og være i orden utenom rullebladet mitt.

Jobben har ikke krevd det (ennå) mens jeg har intervjuende. men lignende jobber har spurt om jeg kunne fått en politiattest (søkte mange jobber)
Er det slik at jeg ikke kan få jobb i utlandet om jeg har noe på rullebladet?

Ble også fortalt gjennom hele min gjennomgang av ungdommstraff at når jeg var ferdig da skulle liksom rullebladet mitt være rent. men jeg har jo nå fått attesten min og den er alt annet enn ren. lurer også på om noen har hatt sukksess i og fjerne ting fra rullebladet selv om loven egentlig sier jeg skal ha det der i over ett år til.

Takk
Sån som æ har sjønna det e fleire type attesta, som vis ka man har gjort. E ikke Ekspert så
Har aldri sett en annonse for Malta/kundeservicejobber der sånt kreves.What goes on in Norway stays in Norway.
Mest sannsynlig er det ordinær politiattest de vil ha hvis de spør. Der vises bare lovbrudd en viss tid og forsvinner etterhvert. Hvor lenge avhenger av hvor alvorlig dom du har fått men du kan se hele oversikten her. Der står det også unntakene unge lovbrytere har.

Du kan ikke få fjerna ting derfra hvis det fortsatt er tid igjen, men hypotetisk sett tror jeg ikke et firma i Malta studerer et evn falskt dokument så nøye akuratt med mindre det er diamantbutikk eller barnehage du skal jobbe i.
Sist endret av celtseus; 13. oktober 2021 kl. 22:35.
Kanskje ikke det lureste og forfalske en politiattest for og få jobb i utlandet. Trodde det var sånn at alle jobber fra utlandet kunne kreve en politiattest. Men er det ikke sånn det funker? Siden det er kunderservice så blir ikke dette lovlig grunnlag for?