Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1467
Hei.
Kan ikke jobbe fordi jeg har sår hals.
Har hat det slik i nesten 1 uke.

Noen som har påvist Corona bare med sår hals?
Kan jeg forvente flere uker med sår hals?


Ps: Begynner å bli lei av "pensjonisttilværelsen"
Bare sår hals gjør det ikke automatisk til corona.

Men du skal nå oppføre deg som om det ER corona, og holde deg i karantere i 14 dager.

Blir du værre og får pusteproblemer og feber, så kontakt legevakt.

Det er ikke kapaistet til å teste alle med bare sår hals, selv om vi gjerne skulle gjort det.

Enkelt og greit.

Husk at din karantene kan hjelpe andre, ikke bare deg selv.
Ok.
Jeg skal selvfølgelig være i karantene. Har gjort det i nesten 1 uke.
Men utrolig kjedelig å ikke kunne bidra, i arbeidslivet.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Ok.
Jeg skal selvfølgelig være i karantene. Har gjort det i nesten 1 uke.
Men utrolig kjedelig å ikke kunne bidra, i arbeidslivet.
Vis hele sitatet...
Nå er vel sikkert over halve landet sykemeldt, mistet jobben, permittert eller av andre virusrelaterte årsaker uten arbeid så det er vel ikke noe mer spesielt synd på deg enn andre...
Ok. Du har rett Dough.
Du bidrar til mye mer ved å holde deg hjemme for deg selv nå, enn du hadde gjort på jobb.

Fint at du tenker på andre Takk !
Har fått beskjed om å holde meg hjemme fordi jeg har hostet, nyst og vert snørrete ikke noe ondt i halsen. Vert hjemme siden tirsdag forrige uke, har vert uten snør og hoste i dag. Tenkte å gå på jobb i morgen om arbeidsgiver mener det er okay, men er det meningen man skal holde seg inne i 14 dager nå bare med milde forkjølelsessymptomer?
Sist endret av utepaanordnes; 23. mars 2020 kl. 00:02.
Det er meningen at man skal kontakt en lege med forskjøle / influensa lignende symptomer. Da vil legen gi beskjed om du skal holde deg hjemme i 14 dager eller ikke.

Men ja, i disse tider skal man holde seg hjemme til lege er kontaktet om man har symptomer som "kan" være Corona.
Siden man ikke har mulighet til å teste alle, så skal man automatisk oppføre seg som om man er smittet av covid dersom man får symptomer på luftveisinfeksjoner. Og deretter holde seg i karantene. Dersom man utvikler alvorlige symptomer, eller har underliggende sykdommer skal lege og/eller legevakt kontaktes.
Legevakten kan du ringe på 116117.

Har du mistanke om at du er coronasmittet men ikke har alvorlige symptomer og klarer deg greit, så kan du registere symptomene dine på nett, så kommer det med i statestikken.

WWW. fhi.no.
Vært forkjøla side mandag forrige uke. Prate med legen forrige tirsdag og fikk sykemelding frem til idag. Men ho sa jeg måtte ikke få på jobb før jeg hadde vært 24t symptomfri.