Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2949
God dag godtfolk

Jeg skal ikke gå for detaljert inn på navn og personer i denne svindelsaken jeg har blitt dratt inn i men trenger råd og tips for hvordan jeg kan få tilbake mine penger og påføre en ripe i lakken på svindler på en ærlig og god måte, dvs rettslig.

Det har seg slik at denne personen (som jeg omtaler som person A fra nå av) er visst en svindler av en egen kaliber, A har tidligere vært i barnevernet i yngre alder og har vært med på noen grove saker som har vært nevnt i media.

Nå har det seg sånn at jeg har funnet ut at A har drevet med svindel i sine ungdomsår og ungvoksen alder, alt fra kredittkort svindel, tyveri,narkotika salg/kjøp og bruk, underslag, skremsel med voldelig atferd og flere dommer på seg for sin oppførsel.
Mistenker at A sin mor og søskenbarn er med på dette pga overvåking av diverse kontoer på FB og Instagram der navn og utseende byttes på stadig vekk og det opprettes enkeltmannsforetak og legges ned i hytt og pine. A jobber for tiden i hjemmesykepleien der A lett kan svindle og stjele penger fra pleietrengende.

Jeg har jobbet litt den siste tiden ettersom jobbing har blitt trappet ned på og gravd frem litt om A's omgangskrets fra ungdomsår til nå i voksen alder.

Med begrensede måter å finne ut ting annet enn nettet og diverse sosiale medier har jeg rett og slett vært heldig og kommer i kontakt med person B ved en tilfeldighet (ganske morsom tilfeldighet også) der B har fortalt meg om A sin tidligere fremgangsmåte og tyveri av kredittkort, penger og løsøre fra person C.
Såvidt meg kjent har det kanskje vært en anmeldelse inne i bildet her, men jeg klarer ikke å finne frem til sak hvis det har vært en domfellelse. Antar at dette har vært en lærdom for person C. Der livet har gått videre. Jeg har navnet på person C og er usikker på om jeg eller advokat skal kontakte person C. Hodet mitt sier at advokaten må kontakte person C og forklare at denne person A har svindlet flere og at jeg ønsker å ha henne med på sak mot A, men jeg frykter at C kanskje ikke tør pga frykt for represalier fra A.

Jeg har også funnet frem til person D som har vært arbeidsgiver for A for noen år siden der A har stjålet varer og penger fra kasse for ca 25.000-30.000 tusen kroner.
D har såvidt meg bekjent ikke anmeldt dette pga altfor mange baller i luften og ingen måte å bevise at A har gjort det A har gjort.
D gikk konkurs 7 mnd senere men driver annen bedrift vellykket idag.

Nå har det seg slik at A har svindlet meg for en stor sum ved å ta opp lån i mitt navn og bruke min mobiltlf som har min ID og overført penger til seg selv på denne måten. A har hatt tilgang på min postkasse der brev har blitt tilsendt, postkassen har vært 30 meter unna ved en stikkvei langt uti skogen ved et rolig og fredelig boligfelt uten at det noengang har vært behov for lås på postkassene der. ( Til lærdom:jeg har lås på min postkasse nå uansett hvor postkassen min står)

Jeg må innrømme at dette har gått meg forbi fordi jeg har vært i arbeid og sykdom som har tatt mye av min tid, energi og fokus vekk fra bankkonto og diverse trekk som har blitt gjort.

Inntill jeg en dag lå syk og gikk inn på bankkontoen min og bemerket at store summer var tatt ut av min konto og satte igang å engasjere bank og Politi i saken, Politiet henla saken etter noen dager fordi de mente at det stod på "A ord mot mitt ord" og banken gjorde det de kunne for å tilbakeføre ca 40.000 kr på diverse kjøp og belastninger i utland på mitt kort gjort av A.

Med tanke på sykdom og ekstra belastning ble jeg enda mer syk og ikke i stand til å jobbe, noe som resulterte i at det ikke var tilstrekkelige midler for å betale regninger og lån som A hadde tatt opp i mitt navn gikk til namsmannen, jeg gikk rundt meg selv i sirkler for å løse saken med minimalt midler, mangel på bekjentskap og omgangskrets som jeg kunne låne penger av gikk dette rett vest.

Skal ikke gå for detaljert inn i det men endte opp uten fast bopel etter en stund ( leideforhold ) og penger til mat og drivstoff, sloss mot sykdom og Norsk natur og flora i flere måneder på høst og vintertid.
Nav er inni bilde her også der møtet med leder og ansatt er tatt opp på takeopptak etter trussler fra ansatt og sabotering av arbeidsforhold i luktrativ arbeid utlandet ved å gi meg feilinformasjon og ved utydelig skrift fra NAV ansatt førte til at min personalia ble avvist av arbeidsgiver i utland, men det i seg selv er en annen historie som kan fortelles om en annen gang hvis ønskelig av dere.

Etter noen måneder der jeg levde på luft og gavmildhet til naturen og noen få menneskers godhet engang iblandt kom jeg kom tilbake til halvparten av "hel ved" ( må bemerke at jeg har aldri vært psykisk syk verken da, tidligere eller nå. Menes figurativt)
Av uforutsette omstendigheter kom det en person inn i mitt liv med midler av alle slag og et sterkt hode som anbefalte meg til arbeid som jeg kunne tjene gode penger på (Person Q fra nå av).
2 år senere på overkant av 16 måneder har 150.000 tusen kroner, 70.000 tusen kroner i renter, totallsum på 220.000 kroner blitt tilbakebetalt til denne banken som har lånt ut disse pengene og namnsmannen er fornøyd. Dvs store summer av om ikke 2/3 av lønninger har gått til å betjene lånet, ergo ingen hygge, ingen ferie, ingen festing, ingen alkohol INGENTING av midler har gått til hygge av noe slag.

Jeg har i 2 år bodd i min bagg og reist fra arbeid til arbeid i 3 arbeidsforhold og tjent inn penger for å komme meg ut av denne myra, nå som jeg er "hel ved" igjen. Der mitt hode mentalt sett er sterkere og erfaringene rikere fra denne periode med mye negativitet og mange vonde opplevelser. ( Legger til at jeg gjør ærlig arbeid i form av å hjelpe andre mennesker og får betalt deretter. Ingen rovdrift/hustleri eller lureri av andre).

Etter en god prat med Q, som har et stort nettverk og midler har han snakket om min situasjon/sak med sin profilerte advokat. Som har sagt seg villig til å ta min sak i forliksråd/rett hvis ønsket av meg, noe jeg ønsker ganske mye.
Men som kumøkk så har "bæsjen" stått en stund og lukta er vekk, jeg frykter at stanken vil komme tilbake når enn graver i møkka. Hvis noen forstår hva jeg mener med det?

Som skrevet lenger opp her så har jeg fått litt informasjon fra B, C og D som jeg ønsker å bruke rettslig for å få igjen mine penger. Har konfrontert A i ettertid der A har gjort store feil ved å skrive at A kommer til å betale tilbake og ordrett skrevet: "Du har ingen bevis på noe som helst, jeg kommer aldri til å betale tilbake noe som helst". Jeg har print screens og meldinger som jeg tror vil gjøre min sak sterkere. A jobber som vernepleier som skrevet lenger opp og jeg mistenker at hennes væremåte ikke har opphørt, dette er antagelser men jeg kan ikke ha på samvittigheten at noen eldre/pleietrengende får frastjelt eller lurt penger/arv fra A. Jeg kan ikke kontakte A sin arbeidsgiver pga fare for at de ikke tar dette seriøst og forspiller info og A blir oppmerksom på at noen følger med på A. Samtidig så sitter jeg med frykt for å ende opp med mer hodebry og ingen måte å "ta" A på.

Hva tenker du som leser dette, har du tips og råd som er gode å ha med seg? Tar forebehold om alle skrivefeil og alle rettigheter er reservert meg.