Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2179
Hei, tenkte å leie en airbnb leilighet noen netter med en kompis i nærmeste fremtid ( når alt dette koronapisset har roet seg evt)
Og har noen spørsmål ang dette.
Sjekker de leg?
Om man evt får noen til å leie i sitt navn, må man fysisk møte utleier på inn og ut sjekk?
Ja, AirBnb skal ha bilde av legitimasjon (pass) for å verifisere profilen, noe de fleste krever for å leie ut til deg. Jeg har aldri opplevd å måtte identifisere meg for verten (100+ Airbnbs), men det kan nok tenkes at noen etterspør det hvis de er i tvil om hvem du er. Om du møter verten fysisk eller ikke varierer -leier du fra et selskap eller person med mange leiligheter er det mest vanlig at nøkkelen ligger i et skap med kodelås e.l., hvis det er noens private hjem er det mest vanlig å møtes. Hvis du vil unngå å møte utleier ville jeg gått for en populær leilighet i en større by som bærer preg av å være "proff" (moderne stil, få personlige gjenstander, proffe bilder).

Sitat av allgood Vis innlegg
nærmeste fremtid ( når alt dette koronapisset har roet seg evt)
Vis hele sitatet...
PS: tror dessverre du må vente deg å bli skuffa om du tror dette her går over i nærmeste framtid altså...
Trådstarter
Sitat av zerto Vis innlegg
Ja, AirBnb skal ha bilde av legitimasjon (pass) for å verifisere profilen, noe de fleste krever for å leie ut til deg. Jeg har aldri opplevd å måtte identifisere meg for verten (100+ Airbnbs), men det kan nok tenkes at noen etterspør det hvis de er i tvil om hvem du er. Om du møter verten fysisk eller ikke varierer -leier du fra et selskap eller person med mange leiligheter er det mest vanlig at nøkkelen ligger i et skap med kodelås e.l., hvis det er noens private hjem er det mest vanlig å møtes. Hvis du vil unngå å møte utleier ville jeg gått for en populær leilighet i en større by som bærer preg av å være "proff" (moderne stil, få personlige gjenstander, proffe bilder).



PS: tror dessverre du må vente deg å bli skuffa om du tror dette her går over i nærmeste framtid altså...
Vis hele sitatet...
Okei, så om jeg legger inn bilde av passet til min svarte kompis som er over 18 kan jeg fritt leie hva jeg vil? Eller må han bli med? Så på en veldig nice leilighet i oslo sentrum og det er superhost som leier ut.
Sitat av allgood Vis innlegg
Okei, så om jeg legger inn bilde av passet til min svarte kompis som er over 18 kan jeg fritt leie hva jeg vil? Eller må han bli med? Så på en veldig nice leilighet i oslo sentrum og det er superhost som leier ut.
Vis hele sitatet...
Om du velger en leilighet der du ikke trenger og treffe verten så tipper jeg det går, funker jo om han er med også hvis du skal møte verten, så stikker han bare etterpå. Men hvorfor kan du ikke bruke ditt eget leg?
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Om du velger en leilighet der du ikke trenger og treffe verten så tipper jeg det går, funker jo om han er med også hvis du skal møte verten, så stikker han bare etterpå. Men hvorfor kan du ikke bruke ditt eget leg?
Vis hele sitatet...
Han er sikkert for ung.
Trådstarter
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Om du velger en leilighet der du ikke trenger og treffe verten så tipper jeg det går, funker jo om han er med også hvis du skal møte verten, så stikker han bare etterpå. Men hvorfor kan du ikke bruke ditt eget leg?
Vis hele sitatet...
Som «ivar» sa, så er jeg for ung
Vel jeg ber aldri om leg når vi leier ut hytta, men jeg møter alltid folk som jeg er litt usikre på.

Ikke trengt å avvise noen enda.
Når jeg var under 18 lastet jeg bare opp bilde av passet mitt, og profilen ble godkjent.
Etter en dag blokket de profilen min, og avlyste alle bookinger. Men da hadde jeg alt booket forskjellige leiligheter, og fått telefon nummret deres. Ringte bare å sa airbnb hadde avlyst bookingen, men at jeg fortsatt ville bo der. Alle sa at jeg kunne bo der og betale kontant.

Eller så kan du redigere passet ditt i et bildeprogram. Eller betale noen for å gjøre det på diverse nettsider/darkweb.

Evt. så går det sikkert som du sa å booke i noen andre sitt navn. Bare si at han ikke kunne bli med allikevel. Så bryr ingen seg.
Planlegger du fest hadde jeg ikke leid i noen andre sitt navn. Det er dårlig gjort.
Sist endret av vestlandslefse; 26. mars 2020 kl. 16:22.
Trådstarter
Sitat av vestlandslefse Vis innlegg
Når jeg var under 18 lastet jeg bare opp bilde av passet mitt, og profilen ble godkjent.
Etter en dag blokket de profilen min, og avlyste alle bookinger. Men da hadde jeg alt booket forskjellige leiligheter, og fått telefon nummret deres. Ringte bare å sa airbnb hadde avlyst bookingen, men at jeg fortsatt ville bo der. Alle sa at jeg kunne bo der og betale kontant.

Eller så kan du redigere passet ditt i et bildeprogram. Eller betale noen for å gjøre det på diverse nettsider/darkweb.

Evt. så går det sikkert som du sa å booke i noen andre sitt navn. Bare si at han ikke kunne bli med allikevel. Så bryr ingen seg.
Planlegger du fest hadde jeg ikke leid i noen andre sitt navn. Det er dårlig gjort.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at ting blir ødelagt etc? Har tenkte på dette og jeg betaler såklart alt tilbake til en evt kompis hvis jeg leier i hans navn og ting blir ødelagt, mest sannsynlig mer enn nok til å betale leier også. Har et spørsmål ang fest, hvorfor står det «ingen fester/arrangementer» på ALLE annonsene? Er det standard regel hos airbnb eller vil folk bare ikke at folk hoster i deres leilighet/hus? (Ville heller ikke hatt lyst til det om det var min leilighet det var snakk om, så skjønner poenget haha)
Fordi det ofte medfører knuste ting, og mye bråk slik at naboer klager, og han kanskje må slutte å leie ut leiligheten. Den siste setningen viser at du egentlig vet det selv allerede.