Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5011
Bruk av angrerett på nettdatingtjeneste. Hva er mine rettigheter?

For et par dager siden ble jeg medlem av en datingtjeneste på nett som heter C-date. Jeg brukte tjenesten i noen minutter før jeg bestemte meg for å angre på dette. Jeg fylte et angreskjema og sendte det på e-post.

Så får jeg følgende svar: "Dessverre er en tilbaketrekkning fra kontrakten din med ikke lengre mulig. Dette er fordi du allerede har benyttet deg av våre kostnadspliktige tjenester og har hatt kontakt med dine partneranbefalinger."

Dette synes jeg motsier deres betingelser for angreretten. Der står det følgende:

"Hvis du har startet tjenester i løpet av angrefristen skal du betale tilbake et beløp som tilsvarer en rimelig andel av de tjenester du allerede har utnyttet i forhold til det samlede omfang av tjenestene avtalen omfatter. Avregningen tar utgangspunkt i det tidspunkt vi ble meddelt at du ønsket å gå fra avtalen."

Jeg har brukt tjenesten et par ganger, og mener dermed at det er urimelig at de skal kreve hele beløpet for dette (ca 2500 kroner for 3 meldinger til andre brukere). Hva er mine rettigheter i forhold til dette?

Håper noen av dere kan hjelpe meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt forbrukerombudet.

Det kjem an på kva som sto i avtalevilkåra, men generelt sett så vil du måtte betale for den andelen du har nytta tidsmessig. Men når det er såpass mykje som 2500,- så er det gjerne verdt å whine litt til forbrukerombudet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei Skurbex,

Hvordan gikk det med saken tilslutt? Sliter nemlig med samme problem nå.
Men i alle dager. Hva for priser det enkelte nettsteder operer med?

Må da være måte på gull og grønne skoger med en slik pris. .